سراسری 23 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ورود پروژه “ایران فوبیا” به فاز جدید/ القای وحشت وزارت جنگ آمریکا از ساطور هکرهای ایرانی

آوای ورزقان: ورود پروژه "ایران فوبیا" به فاز جدید/ القای وحشت وزارت جنگ آمریکا از ساطور هکرهای ایرانی 1393/09/23 - 09:26 ورود پروژه "ایران فوبیا" به فاز جدید/ القای وحشت وزارت جنگ آمریکا از ساطور هکرهای ایرانی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از مرصاد، از زمان آغاز مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱  طرف غربی بارها سعی داشته است از طرق مختلف فشارهایی را به ایران وارد سازد تا مذاکره کنندگان ایران از حقوق مسلم ملت ایران کوتاه بیایند.

 

این اقدامات با کمک کشورهای دیگری که در مذاکرات حضور نداشتند با این هدف انجام می شد که چهره  قانونمند ایران تحت تاثیر قرار گرفته و در افکار عمومی جهانی خدشه دار شود.

 

با این وجود در آخرین اقدام طرف غربی، خبرگزاری آمریکایی رویترز به نقل از اف بی آی اعلام کرده است که احتمال حمله سایبری ایران به وزارت جنگ، شرکت های انرژی . نهادهای آموزشی آمریکا وجود دارد.

 

در این خبر رویترز که به سرعت در رسانه های دیگر آمریکایی و انگلیسی منتشر شده است، آمده است: این عملیات سایبری از نوع حملاتی ست که هفته گذشته شرکت امنیت اینترنتی سایلناس اینکورپوریشن از آن خبر داده و هدف آن را سازمان های زیربنایی مهم در سراسر جهان اعلام کرده بود. سایلانس از  ۵۰ قربانی در ۱۶ کشور، تحت عنوان عملیات ساطور(کلیور) خبر داده بود. آمریکا نیز در میان این کشورها قرار داشت.

 

 

رویترز مدعی شده است: دست داشتن هکرهای ایرانی در حمله های سایبری روز به روز افزایش می یابد.

 

تغییر تاکتیک ایران هراسی از جنگ رودررو تا جنگ سایبری

 

اقدامات ایران در سال های اخیر در جهت اعتماد سازی و همچنین ارسال پیام های طلح طلبانه به جهانیان شرایطی را برای طرف غربی و آمریکایی ایجاد کرده است که دیگر پروژه های ایران هراسی از طریق مطرح کردن احتمال حمله نظامی و رودر روی ایران با شکست روبرو شود.

 

این مسئله که توانایی ایران در حوزه های نظامی بیش از آن است که طرف غربی از آن اطلاع دارد، یک امر بدیهی است؛ زیرا در حوزه های نظامی این مساله جزو اطلاعات محرمانه است و در تمامی کشورهای جهان رعایت می شود. به همین دلیل هم طرف غربی نمی تواند از این رویکرد در جهت منافع خود سوء استفاده کند.

 

 

با این وجود در کنار این شرایط جبهه مقابل ایران برای آن که بتواند پروژه ایران هراسی خود را کماکان ادامه دهد وارد فاز جدیدی از آن یعنی ایران هراسی در حوزه حملات سایبری شده است.

 

پروژه ای برای امتیاز گیری در مذاکرات

 

فاز جدید ایران هراسی در شرایطی اجرایی می شود که ایران و ۵+۱ در دوره تمدید مذاکرات هسته ای قرار دارند.

 

این پروژه در کنار پروژه کاهش قیمت نفت توسط عربستان سعودی در صدد این است که با وارد آمدن فشار های جهانی به ایران، مذاکرات هسته ای ایران تحت الشعاع قرار گرفته و آنچه که غربی ها به دنبال آن هستند محقق شود.

 

گفتنی است  چندی پیش نمایندگان مجلس سنای آمریکا به دنبال تصویب طرحی بودند که حملات سایبری به آمریکا همانند حملات واقعی تلقی شود تا ارتش آمریکا بتواند به آن پاسخ نظامی بدهد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *