استانی 23 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پنجمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز برگزار می‌شود

آوای ورزقان:پنجمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  آناج، “علی‌اکبر صفی‌پور”اظهار داشت: پنجمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که همزمان با دهه‌ی کرامت در تبریز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار عنوان کرد.

صفی‌پور، موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )،  جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف در ایران و سایر کشورها عنوان کرد.

وی بخش‌های مختلف جشنواره را نیز شامل جلوه‌های معنوی زیارت، معماری (ابنیه و اماکن مرتبط با زیارت) و خلاقانه عنوان کرد که به گفته ی وی در بخش خلاقانه عکس می‌تواند با نگاه خلاق خود و یا با به کار گیری تکنیک‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به بیان جلوه‌های معنوی زیارت بپردازد.

صفی‌پور همچنین از اجرای برنامه‌های جنبی همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع) و‌ تجلیل از مقام هنری اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره محسوب می‌شود.

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر ۸ قطعه به صورت تک عکس و یا یک مجموعه عکس سه تا هفت عددی از آثار خود را به  دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سر بالایی ولی عصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی ۲۲ بهمن تبریز ارسال نمایند.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *