استانی 23 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بایدها و نبایدهای انتخاب مدیرعامل جدید تراکتورسازی

آوای ورزقان:بایدها و نبایدهای انتخاب مدیرعامل جدید تراکتورسازی

سرویس ورزشی آناج: تیم فوتبال تراکتورسازی توانست با کسب پیروزی ارزشمندی مقابل ذوب‌آهن اصفهان وارد تعطیلات طویل لیگ برتر شود، بردی که با توجه به چند باخت اخیر این تیم تاثیر مثبتی در شرایط این تیم پدید آورد تا بتواند با آسایش کامل در ۵۰ روز روند تمرینی خود را برای ادامه رقایت‌ها چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا پی بگیرد.

بردن ذوب‌آهن در هفدهمین هفته فصل چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر از این جهت هم ارزش مضاعفی می‌یابد که رسول خطیبی در رأس کادر فنی این تیم با مشکل کمبود بازیکن مواجه بود بطوریکه حتی لیست هجده نفره‌ی این تیم کامل نشد ولی در نهایت سه امتیازی حساسی که از آنِ تراکتورسازی شد، این تیم را از قافله‌ی بالانشینان هم جدا نکرد.

بعد از این دیدار، تمرینات تیم به مدت ده روز تعطیل شد اما مسئله‌ی حیاتی که در این روزها دغدغه‌ی اصلی پرشورترین و پرتعدادترین تماشاگران کشورمان است، انتخاب مدیر عامل برای این باشگاه فرهنگی ورزشی است. باشگاهی که تیم فوتبالش باصلابت کامل جزو بهترین‌های ایران و قاره کهن است و در بازگشت مجددش به لیگ برتر توانسته خود را در قامت یک تیم کاملا مدعی نشان داده و در کنار تیم‌های بزرگ که تقریبا فوتبال کشور را به نام خود زده‌اند! قد عَلَم کند.

گزینه‌هایی که بعد از استعفای جمشید نظمی از آن‌ها به عنوان مدیر عامل احتمالی یاد شده است، با وجود اینکه از سوی هیأت مدیره باشگاه تکذیب شده‌اند، اما اسماً نیز به هیچ وجه در حدی نیستند که بتوانند هدایت این باشگاه بزرگ را به خصوص در این وهله‌ی حساس بر عهده بگیرند و به نظر می‌رسد چنین گزینه‌هایی به عنوان گمانه‌زنی و حتی فرد تحمیلی برخی افراد و رسانه‌ها باشند که به هیچ عنوان در جهت موفقیت تراکتور نیست و منافع شخصی حرف اول را در مطرح ساختن چنین شائبه‌هایی می‌زند.

اعضای هیأت مدیره باشگاه تراکتورسازی که قطعا هدف دیگری جز موفقیت، پیشرفت و اعتلای این باشگاه ندارند باید با دقت کافی اقدام به انتخاب مدیر عامل کنند تا تیم فوتبال تراکتورسازی بتواند در مسیر سربلندی قدم برداشته و پاسخگوی مطالبات بحق هواداران و علاقه‌مندان این تیم باشد.

همواره حرف و حدیث‌هایی در خصوص مدیر عامل تراکتورسازی وجود داشته و مدیریت هر یک از مدیر عاملان با وجود تمام تلاش‌هایی که برای انجام وظیفه انجام داده‌اند در حالی به خط پایان رسیده است که انتظار بهتری از آن می‌رفت. عبرت گرفتن از گذشته یکی از مهارت‌های مدیریتی به‌شمار می‌رود، به هر حال هیچ انسانی مصون از خطا و اشتباه نیست مهم این است که بتوان از این اشتباهات که عمدی نیستند پند گرفت و در جهت تعالی از آن‌ها استفاده کرد.

ضمن انتخاب مدیر عامل بدون فوت وقت، باید دقت و بررسی کافی نیز انجام شود. انتخاب کسی که توانایی لازم را برای پیشبرد اهداف این باشگاه را داشته باشد، بخصوص در این زمان که کسب عنوانی کمتر از قهرمانی، رضایت کمتر کسی را برمی‌انگیزد.

شاید در سالهای گذشته می‌شد خیلی راحت‌تر دست به چنین انتخاب‌هایی زد ولی حال باید تمامی جوانب این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و بعد از رسیدن به قطعیت اینکه فرد مورد نظر ضمن تعامل با هیأت مدیره البته مطابق با اصولش و نه بیشتر و کمتر؛ همه‌گونه می‌تواند از عهده مدیریت باشگاه تراکتورسازی برآید.

ضعف مدیریت چه در تیم تراکتورسازی و چه در دیگر تیم‌ها بخصوص در مواقع بحرانی مشکلات عدیده‌ای را برای این تیم‌ها پدید آورده است که از بازگو کردن نمونه پرهیز می‌کنیم. تراکتور شخصی را به عنوان مدیرعامل می‌طلبد که به خوبی از چند و چون اداره‌ی یک باشگاه آگاه بوده و از عهده‌ی هدایت این وظیفه‌ی خطیر برآید.

در هر حال مدیرعامل بزودی معرفی می شود و باید ضمن تقویت تیم برای ادامه این فصل برای رسیدن به خواسته اول هواداران یعنی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر و عملکرد خوب در لیگ قهرمانان آسیا، راه همواری را برای رسیدن این تیم به کسب عنوان قهرمانی در آسیا را که مطمئناً در خور شأن این تیم و هواداران پرشورش می‌باشد، فراهم آورد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *