بازنشری 25 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شعبان بی‌مخ‌های سیا پس از ۵ سال انقلابی شدند!/ گاف یک وزیر در تفویض اختیارات

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛
*کیهان

شعبان بی‌مخ‌های سیا پس از ۵ سال انقلابی شدند!

ارگان فتنه‌گران مدعی شد دغدغه آشوبگران و سران آنها دغدغه‌های انقلابی و مقدس بوده است.

سایت کلمه که از پاریس و توسط برخی فراریان فتنه سبز اداره می‌شود، مدعی شده سران فتنه سبز نگران باز تولید مناسبات شاهنشاهی بوده‌اند!

آنچه گردانندگان نابغه کلمه مسکوت گذاشته‌اند، پاسخ به چند سوال است و از جمله اینکه؛ آیا به خاطر همین دغدغه کذایی بود که رضا ربع‌پهلوی ضمن حمایت از آشوبگران گفت ما و آنها در یک تقاطع تاریخی به هم رسیده‌ایم و آیا به همین علت قاطبه سلطنت‌طلبان ورشکسته – نظیر داریوش همایون و… – از فتنه سبز اعلام حمایت کردند؟ از سوی دیگر چرا حامیان سلطنت‌پهلوی در آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی که خیانت ۲ کودتای بزرگ علیه منافع ملت ایران را در کارنامه خود دارند، از جنبش سبز کذایی حمایت کردند. آیا آنها طرفدار مردم ایران شده بودند یا دست‌اندرکاران آشوب سبز، در کسوت شعبان بی‌مخ‌ها و پری‌بلنده‌های جدید درآمده بودند؟ پرسش بعدی درباره محتوای شعارهای آشوبگران است که با ادعای انقلابی‌گری فتنه‌گران ناسازگار است چه اینکه پیاده نظام فتنه‌گران علنا تصریح می‌کردند «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» و هدفشان حذف اسلام و جمهوری اسلامی است همچنان که به رسم همه کودتاگران، مقابل جمهوریت و رأی مردم ایستادند.

هراس صهیونیست‌ها از گشوده شدن جبهه جدید در جولان

پیروزی راهبردی ارتش سوریه در مرز جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی را شوکه و هراسان کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش خود از تحولات نظامی منطقه قنیطره و درعا در جنوب سوریه اذعان کردند که تلاش و حمایت یکساله رژیم صهیونیستی از گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه با عملیات ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در چند ساعت به باد رفت.

پایگاه سعودی الحدت نیوز در این زمینه اعلام کرد: اسرائیل از نتایج به دست آمده از یورش وسیع نظامی ارتش سوریه به روستاهای اشغال شده توسط تروریستها در حومه شهرهای قنیطره و درعا شوکه شده است. این یورش، توازن نظامی رژیم صهیونیستی را در این منطقه بر هم زده است. گروه‌های مسلح تروریست توانایی رویارویی با ارتش سوریه را ندارند و پایگاه استقرار خود را در منطقه از دست داده‌اند زیرا مردم برای در امان ماندن روستاهایشان از جنگ و ویرانی پس از برقراری تماس با ارتش، از گروه‌های مسلح تروریست خواستند تا فورا منطقه را ترک کنند.

به گزارش العالم، رسانه‌های صهیونیستی خاطر نشان کردند هدف از عملیات نظامی یاد شده بازپس‌گیری روستاهای اشغال شده توسط تروریستها و رساندن حزب‌الله به نزدیک‌ترین نقطه تماس با اسرائیل در جولان اشغالی است.

شبکه هفتم تلویزیون اسرائیل در تحلیل خود خاطر نشان کرد: «حزب‌الله و نیروهای بشار اسد وضعیت صحنه نبرد را کاملا تغییر داده‌اند. شورشیان سوریه بر روستاهای جنوب تسلط یافته بودند و می‌خواستند از آنها به عنوان پایگاهی برای حمله به دمشق استفاده کنند اما حزب‌الله و ارتش سوریه آنجا را به پایگاهی برای دفاع از دمشق تبدیل کردند تا در آینده از آنجا به جولان یورش ببرند».

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: نبرد ارتش سوریه در جنوب بسیار مورد اهتمام اسرائیل قرار دارد و هدف ارتش سوریه از یورش به حومه شهر قنیطره آن است که بر خط مرزی تسلط یابد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که «آیا ایرانیان با بیرون راندن شورشیان، مرز جولان را به یک جبهه باز علیه اسرائیل تبدیل خواهند کرد»؟

شبکه دهم تلویزیون اسرائیل نزدیک به ارتش این رژیم نیز از نزدیک شدن حزب‌الله به نوار مرزی جولان ابراز نگرانی کرده و گفت: «اسرائیل نمی‌خواهد سناریوی شبعا در جولان تکرار شود». منظور این شبکه استقرار یافتن حزب‌الله در شهر لبنانی شبعا همجوار با مزارع اشغال شده است که حزب‌الله از آن به عنوان محل آغاز عملیات مقاومت مشروع خود استفاده می‌کند.

از سوی دیگر شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: مقابله شورشیان با حمله گسترده ارتش سوریه و حزب‌الله کار سخت و دشواری است و گروه‌های مسلح نمی‌توانند جلوی این حمله را بگیرند. اگر حمله ارتش سوریه با همین شدت ادامه یابد، احتمال فروپاشی کامل گروه‌های شورشی وجود دارد.

فتنه‌گران ورشکسته و راهپیمایی ۲۲بهمن

دست‌اندرکاران فتنه ۸۸ در مجمع روحانیون و برخی گروه‌های همسو از حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن صرف‌نظر کردند.

این طیف امسال نیز مانند سال گذشته دعوت به حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن کرده و در عین حال همانند پارسال از حضور در میان مردم انقلابی امتناع کردند. برخی سران مجمع روحانیون نظیر خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها نقش عمده‌ای در تحمیق و تحریک موسوی و کروبی به ایجاد آشوب‌ خیابانی داشتند هر چند که می‌دانستند ادعای دروغین تقلب سناریویی آمریکایی- انگلیسی- صهیونیستی برای ایجاد آشوب و بی‌ثباتی در ایران است.

حضور برخی دست‌اندرکاران فتنه در جمع مردم در سال‌های پس از فتنه ۸۸ با اعتراض و انزجار گسترده مردم انقلابی همراه شده بود.
بنابر برخی اخبار موثق رفتار خیانت‌آمیز فتنه‌گران با نارضایتی برخی از اعضای مجمع روحانیون مواجه شده که معتقدند طیف یاد شده با آبرو و حیثیت مجمع بازی کردند. پیش از این اخباری منتشر شد که اعضای ناراضی مجمع درصدد نگارش نامه‌‌ای برای جدا کردن حساب خود از فتنه‌گران و اعلام وفاداری به نظام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان که سال‌های طولانی عضو مجمع بوده اما از آن کناره‌گیری کرد، در گفت‌وگو با برنامه شناسنامه تصریح کرده بود: اصل فلسفه وجودی مجمع روحانیون مبارز روی این حساب بود که گروهی شکل بگیرد که جدی‌تر از دیگران پیگیر نظرات امام باشد، اما بعد از رحلت امام و به صورت تدریجی احساس ما این بود آن‌طور  که باید و شاید مسائل پیش نرفت. در روزهای بعد از رحلت حضرت امام مجموعه اعضا به عنوان بیعت با مقام معظم رهبری خدمت ایشان رسیدیم، اما در ادامه حرکت، روند به گونه دیگری رقم خورد.

وی با بیان اینکه برخی اعضای مجمع نقش مخربی در فتنه ۸۸ داشتند، خاطرنشان می‌کند: مجمع روحانیون مبارز یک مجموعه یک دست نبود و نیست. شاید الان هم آدم‌های مجمع بین صفر تا صد متغیر باشند. من می‌دانم که الان در مجمع آدم‌هایی هستند که به نظام و انقلاب و راه امام و خط ولایت ملتزم هستند تا آدم‌هایی که در متن فتنه ۸۸ کاملا پرده‌برداری شدند و نقش مخربی ایفا کردند. مواضع و جنبه‌های اثباتی قضیه دست همان مجموعه‌ای است که در فتنه ۸۸ شاهد همسویی آنها با جریان‌های ضدانقلاب و ضداسلام بودیم.

رحیمیان گفت: ما فکر می‌کنیم بعضی‌ها از ابتدا نسبت به اساس تفکر حضرت امام و اسلام نابی که امام تبیین کردند اعتقاد راسخی نداشتند. بعضی‌ها هم این اعتقاد را داشتند اما به مرور زمان و به دلایل مختلف جدا شدند. همنشینی با عناصری مثل نهضت آزادی، ملی- مذهبی‌ها و… باعث شد بعضی‌ها مرز خود را با جریان‌های معاند جدا کنند و در نشریات خود از چهره‌های پلیدی که بدترین توهین‌ها را به امام، اسلام، انقلاب، عقاید شیعه و … کردند استفاده کرده و می‌کنند. اینها را چطور می‌توان تحلیل کرد؟ من متحیر هستم که چطور همان کسی که یک روز رنجنامه مرحوم حاج‌احمد‌آقا را در تیراژی وسیع چاپ می‌کند، بعد از مدتی به مدافع سرسخت آقای منتظری تبدیل می‌شود؟

پیش از این محمدعلی ابطحی گفته بود: برخی اعضای مجمع روحانیون به خاطر منافع خود دور موسوی را گرفتند. موسوی از سر نادانی و خاتمی از سرخیانت وارد این ماجرا شدند.

او در ویدئوی منتشره خاطرنشان می‌کند: موسوی نمی‌دانست در مملکت چه خبر است در حالی که خاتمی به عکس، اقتدار نظام و امام را می‌دانست ولی در عین حالا برای گرفتن انتقام شکست خویش، موسوی را وادار به کوبیدن بر این طبل کرد.

کوتاهی در تحویل ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر

تحویل مسکن مهر به ۳۰۰ هزار خانواده متقاضی معطل انجام تعهد دولت با وزارت نیرو می‌باشد.

روزنامه دولتی ایران در گزارشی نوشت: اختصاص نیافتن تعهد ۱۷۰۰ میلیارد تومانی دولت باعث شده وزارت نیرو نتواند زیرساخت‌های ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهری را که قرار بود تا پایان سال انجام شود، فراهم کند.

به گزارش «ایران» در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد و ۳۰۰ هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری است که فقط مشکل آب و برق دارند.

علیرضا بلگوری عضو هیئت مدیره بانک مسکن درباره تحویل مسکن مهر گفت: واحدهای مسکن مهر بدون امکانات را به اصرار متقاضیان به آنها واگذار می‌کنیم. استراتژی ما این نیست که با تحویل واحدهای بدون امکانات زیربنایی، مشتریان گرفتار شوند. اگر مشتری تمایل داشته باشد واحد را به آنها تحویل می‌دهیم یا اینکه اگر متقاضیان مسکن مهر فکر می‌کنند خودشان پیگیری بیشتری می‌توانند داشته باشند و زودتر به واحد مسکونی آماده برسند، از نظر ساخت تقریبا می‌توانیم این واحدها را تحویل دهیم. وی گفت: مسائل آب، برق و فاضلاب را خود متقاضی می‌تواند پیگیری کند!

محمد جلیلی استاد دانشگاه درباره وضعیت مسکن مهر به «ایران» گفت: مسکن مهر یک طرح نیمه‌تمام است لذا دولت باید آن را به پایان برساند. از این رو برای آنکه منابع کشور راکد نماند باید سرعت در ساخت و ساز مسکن مهر افزایش پیدا کند. وی افزود: کسانی که در مسکن مهر ثبت‌نام کردند می‌خواهند صاحب‌خانه شوند بدین جهت دولت با ارائه تسهیلات در قالب تعریف شده می‌تواند به اتمام این طرح ملی کمک کند.

جوابیه حجت‌‌الاسلام علیخانی به یک خبر و توضیح کیهان

در پی انتشار خبر ویژه «جزو ۲۲۰ نفر که بود جزو ۱۷۰ نفر چی!؟» حجت‌الاسلام علیخانی اقدام به ارسال جوابیه‌ای نمود که متن کامل آن و توضیح کیهان را می‌خوانید:

جناب آقای شریعتمداری، مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

با سلام، با عنایت به درج مطلبی در روزنامه کیهان شماره ۲۰۹۹۱ مورخ ۹۳/۱۱/۱۹ تحت عنوان «جزو ۲۲۰ نفر که بود جزو ۱۷۰ نفر چی؟!» دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات عینا و در اولین شماره پاسخ زیر درج شود: زمانی که در پاسخ به اظهارات آقای احمد توکلی مصاحبه می‌کردم، انتظار واکنش‌های تخریبی را داشتم، اما تصور نمی‌کردم که اتهام پرداخت پول از سوی آقای رحیمی به «نامزدهای اصولگرا در انتخابات مجلس هشتم» را به صورت سوال و کنایه به بنده و حتی برخی دیگر از اصلاح‌طلبان در کیهان و برخی سایت‌های همسو مشاهده کنم.

آقای محمدرضا رحیمی در نامه خود به آقای احمدی‌نژاد آورده بود: «… برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود…». جنابعالی به خوبی می‌دانید که: برای انتخابات مجلس هشتم با توجه به اتفاق‌نظر سه جریان سیاسی یعنی جبهه پیروان، جمعیت ایثارگران و اصولگرایان تحول‌خواه و رایحه خوش‌خدمت، «جبهه متحد اصولگرایان» شکل گرفت که در جلسات اولیه آن علاوه بر آقای احمدی‌نژاد، افرادی چون آقایان باهنر، زاکانی، توکلی، مرحوم کردان، محصولی، محمدرضا رحیمی، فدایی و… حضور داشتند و در نهایت فهرستی ۲۷۰ نفره برای انتخابات مجلس از سوی شورای مرکزی جبهه متحد اعلام شد.

بنابراین؛ اولا، طبق اعلام آقای رحیمی و براساس حضور وی در ائتلاف جبهه متحد، نامزدهای اصولگرا دریافت‌کننده کمک بودند و نه رقبای اصلاح‌طلب آنان. و دوما جنابعالی که ظاهرا دامنه اشراف‌تان به همه اسرار و وقایع تا بدان حد است که گاه پیش از وقوع، از آنها خبر می‌دهید، چگونه است که این‌بار به جای اشاره به اسامی واقعی به سوال و کنایه و طرح آدرس اشتباه می‌پردازید؟ آیا بهتر نیست اگر اطلاعی از این موضوع ندارید به جستجوی نام ۱۷۰ نفر در میان لیست جبهه متحد اصولگرایان بپردازید و یا همانند ما، شما نیز از قوه قضائیه بخواهید تا این نام‌ها را افشا نماید؟

کیهان:

درخصوص پاسخ ارسالی حجت‌الاسلام علیخانی، صرفنظر از فهرست کاندیداهایی که از معاون اول رئیس‌جمهور سابق کمک مالی دریافت کرده بودند و در خبر ویژه کیهان در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۹ درباره آنها پرسشی مطرح شده بود، نمی‌توان امضاء این نماینده سابق مجلس را ذیل نامه ۲۲۰ نماینده مجلس در تقدیر از زحمات شبانه روزی و خدمات محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور سابق فراموش کرد و چه خوب بود که ایشان به جای تکرارنامه معاون اول به رئیس‌جمهور سابق و تفکیک اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان، درباره آن امضاء و ارتباط آن با جریان اصلاح‌طلبی توضیح می‌دادند.

*خراسان

لغو ابلاغیه احمدی نژاد با دستور دستگاه قضایی

در حالی که بر اساس ابلاغیه بهمن ماه سال ۹۰ محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان مقرر شده بود تعدادی از ساختمان ها و زمین های در اختیار دولت جهت پرداخت دیون تعدادی از وزارتخانه ها به فروش برسد، این ابلاغیه با شکایت دیوان محاسبات کشور به دستگاه قضایی، به علت مغایرت با ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری خلاف قانون تشخیص داده شده و از زمان ابلاغ حکم ابطال، لغو می شوند.

گاف یک وزیر در تفویض اختیارات

بر اساس گزارش یک نهاد مسئول، در حالی که یکی از وزرا در نامه ای به مسئولان ارشد اجرایی اعلام کرده است که بنا دارد بیش از ۱۰ موضوع و مجوز در اختیار خود را تحت برنامه تفویض اختیارات، به مسئولان استانی واگذار کند، مشخص شده است که پیشنهاد این مسئول از جهات مختلف دارای اشکال است چراکه علاوه بر اینکه تعدادی از عناوین ذکر شده ارتباطی با اصل تفویض اختیار ندارد، برخی دیگر از این موارد نه تنها جزو اختیارات وزیر مربوطه نیست بلکه حتی تفویض آن در صلاحیت هیئت دولت هم نخواهد بود.

*ایران

نام ۵۷۳ ایرانی در «سوئیس لیکس»

ماجرای معروف به «سوئیس لیکس» که توسط روزنامه‌های بزرگ دنیا فاش شد، شخصیت‌های سر‌شناس و نا‌شناس فراوانی را در سراسر دنیا به درد ‌سر انداخته است. در این میان بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در فهرست اسامی موجود نام ۵٧٣ ایرانی دیده می‌شود.
این ماجرا از فرار مالیاتی بیش از ١٠٠هزار نفر از صاحبان سرمایه‌های بزرگ در جهان پرده بر‌می‌دارد که به کمک شعبه سوئیسی بانک «اچ.اس.بی.سی»، بیش از ١٨٠ میلیارد یورو را ‌پنهانی در حساب‌های سری سپرده‌اند. نام ۵٧٣ تن از کسانی که هویت آنان به ایران پیوند می‌خورد، با گشودن ١١٣٢ حساب بانکی در شعبه سوئیسی بانک‌ «اچ.اس.بی.سی»، در این فهرست قرار دارد. به گفته رادیو فرانسه، مجموع سپرده‌های حساب‌هایی که به این ترتیب با ایران پیوند دارد به یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار بالغ می‌شود. ثروتمند‌ترین مشتری ایرانی این بانک ٢۵۴ میلیون و ٧٠٠ هزار دلار در حساب خود دارد.

تلاوت قرآن ظریف پیش از جلسات مذاکره هسته ای

«مردان هسته ای ایران و در رأس آنها محمد جواد ظریف در این روزها محبوب ترین اند؛ صفحاتشان در شبکه های اجتماعی پرمخاطب ترین است و خبرهایی که نام یکی از آنها را در تیتر داشته باشد، پربیننده ترین». «ایرنا» با این مقدمه در گزارش اش نوشت:« شاید به همین خاطراست که سخنان ظریف در جمع محدود پسران دبیرستان نیکان دست به دست در شبکه های اجتماعی چرخید.او روز سه شنبه ۲۱ بهمن در جمع دانش آموزان از تفاوت جایگاه ایران پیش از مذاکرات یک سال و نیم اخیر گفت …وزیر خارجه خاطره ای تعریف کرد و گفت: «من دیشب سعادت داشتم خدمت رهبرمعظم انقلاب شرفیاب شوم. پریروز هم ایشان یک بار دیگر محبت کردند. فرمودند منطقی صحبت کنید… دعوا نکنید.یک بار یکی از دوستان گفته بود بعضی وقت ها که ظریف در جلسه با کری صدایش بالا می رود محافظان سرشان را داخل اتاق می کنند.دفعه بعد که آقا را دیدم گفتند چرا در جلسه داد می زنی؟ همین جوری لبخند بزن و حرفت را بزن.»ظریف که سخنانش با استقبال جوانان روبه رو شده بود، ادامه داد: و قولا له قولا لینا. این قاعده ماست. میانه روی واعتدال زاییده اعتماد به نفس است. تندروی زاییده نبود خودباوری..وزیر خارجه رازی را هم برای جوانان فاش کرد. او گفت هر روز بعد از نماز صبح و نیز پیش از مذاکرات هسته ای شش آیه قرآن را می خواند؛ آیاتی که حتی اگر خواننده آن هم بخواهد خودش را در مهلکه بیندازد خدا مانع خواهد شد.

اصلاح‌طلبان به اقلیت هم در خبرگان نخواهند رسید

عضو هیأت رئیسه خبرگان تأکید کرد: «در قانون اساسی مسأله نظارت بر رهبری وجود ندارد و اصل سخن مراقبت از استمرار و داشتن شرایط رهبری است» سید احمد خاتمی در گفت‌و‌گو با «فارس» در پاسخ به سؤالی درباره علت «هجمه اصلاح‌طلبان به مجلس خبرگان» گفت: خبرگان را هتک می‌کنند و چون در مقابل فتنه گران ایستاد و به وظیفه خود که تقویت رهبری است عمل کرد. جالب است اینها در حالی مجلس خبرگان را تضعیف می کنند که خیز گرفته‌اند خبرگان را بگیرند! بنده به شما اطمینان می‌دهم بدانند مجلس خبرگان ولایی بوده ولایی می‌ماند و خواهد ماند، البته خودشان هم معترف هستند نمی‌توانند اکثریت خبرگان را بگیرند. می‌گویند اقلیت قدرتمند باید داشته باشند. به آنها من می‌گویم به اقلیت ولایت‌ستیز در خبرگان هم نخواهند رسید.»

کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در سراوان

نماینده سراوان در مجلس گفت: «۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره از یک انبار وابسته به گروهک‌های تروریستی در سراوان سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد». هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌و‌گو با «مهر» افزود: «این نوع مواد منفجره از نوع c4 بوده که با تلاش و همت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استان کشف شد».

*جمهوری اسلامی

* فعالیت ایستگاه‌های مختلف تبلیغاتی و سرگرم‌کننده در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی در روز ۲۲ بهمن که هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود و امسال بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود، اختلالاتی در نظم راهپیمائی عظیم مردم پدید می‌آورد که مسئولین برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن باید فکری برای جلوگیری از این مشکل بنمایند. غیر از ایستگاه‌های صلواتی که برای خدمت‌رسانی به مردم، مفید و لازم هستند بقیه ایستگاه‌های غیر از مزاحمت برای راهپیمایان و جدا کردن جمعی از آنان از صفوف راهپیمائی خاصیت دیگری ندارند. انتظار اینست که مسئولین ذیربط از هم‌اکنون در صدد برنامه‌ریزی برای رفع این مزاحمت برآیند.

* فعالان اینترنتی ویدئویی را بر روی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک وتوئیتر پخش کردند که در آن یک پیرزن سوری از داعشی‌هایی که در کنار وی بودند، می‌خواهد از کشتن مردم و خونریزی دست بکشند و به خدا بازگردند. این پیرزن که به نظر می‌رسد بیش از ۸۰ سال داشته باشد در کنار خودروی داعشی‌ها قرار داشت، خطاب به آن‌ها گفت: از خدا بترسید، سر بریدن هیچ سودی برای شما ندارد. یکی از داعشی‌ها در پاسخ به پیرزن گفت: ما برای سر بریدن به سوی شما آمده‌ایم. پیرزن در جواب وی گفت: سر هیچ‌کس را نبرید، کسی را نکشید، همه اینها حرام است، به خدا بازگردید و او را خشمگین نکنید. وی آیه‌های زیادی از قرآن کریم در مورد عاقبت‌کار مجرمین و ظالمین برای آن‌ها تلاوت کرد و در پایان به عناصر داعش گفت: اگر قصد جنگ دارید، بروید با یهود (اسرائیل) بجنگید.

* بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت ایران تلاش می‌کند اسرائیل را محاصره و خفه کند. به گزارش خبرگزاری مصر، وی در دیدار خداحافظی با ژنرال بینی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی که به مناسبت پایان ماموریتش برگزار شد افزود: ایران با حمایت از گروه‌های تروریستی در صدد خفه کردن اسرائیل از راه‌های گوناگون است. نتانیاهو گروه‌های جهادی حزب‌الله لبنان و حماس را تروریست مینامد در حالی که او در راس رژیمی قرار دارد که مظهر تروریسم دولتی است. نتانیاهو چندی قبل گفته بود ایران به دنبال جبهه جدیدی علیه اسرائیل در مرزهای جولان سوریه است.

* به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از همدان، استان همدان دچار کمبود روحانی می‌باشد. براساس همین گزارش، کمتر از ۷ هزار نفر روحانی وطلبه در استان فعالیت می‌کنند که بسیار کمتر از میزان موردنیاز است. به همین دلیل، نزدیک به ۶۰ درصد مساجد شهرستانهای استان تعطیل و فاقد روحانی هستند.

*اعتماد

حضور سردار سلیمانی در عراق طبق توافق امنیتی با ایران

فرمانده سپاه بدر عراق گفت: قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه) تجربه بسیار زیادی در مبارزه با القاعده در بوسنی، چچن و سوریه دارد؛ وی فردی شجاع است و با تمام مشاوران نظامی دیگر که تنها به دنبال کمک‌گیری از امریکا برای مبارزه با داعش هستند، فرق دارد. به گزارش عصر ایران، هادی العامری افزود: هرگز برای رضایت امریکایی‌ها نمی‌خواهم که سردار سلیمانی از عراق خارج شود و حضور وی در عراق طبق توافقات امنیتی با ایران است. اگر حمایت ایران از عراق نبود امروز ما در بغداد نبودیم. فرمانده سپاه بدر عراق گفت: مشاوران امریکایی در عراق تنها در منطقه امن بغداد حضور دارند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند. وی ادامه داد: داعش طرح اسراییل برای تجزیه سوریه، عراق و اردن است. وی ادامه داد: اگر آیت‌الله سیستانی، قاسم سلیمانی و حمایت ایران نبود، بغداد سقوط می‌کرد. «هادی العامری» گفت: داعش از سوی کشورهای اروپایی، عربی و ترکیه حمایت می‌شود و در حال حاضر ۱۰ هزار اروپایی عضو داعش هستند. اردن از داعش در سوریه حمایت تسلیحاتی داشت.

چرا تصویری از رای دادن آیت‌الله وحید خراسانی منتشر نمی‌شود؟

علی بنایی، نماینده دور هشتم  از قم درباره اینکه چرا در مواقع رای‌گیری تصویری از آیت‌الله وحید خراسانی منتشر نمی‌شود توضیحاتی داد. به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی، معاون سیاسی استاندار قم و نماینده پیشین این شهر درباره رابطه آیت‌الله وحید با دولت و اینکه چرا تصویری از ایشان هنگام اخذ رای منتشر نمی‌شود، گفت: ایشان در طول هفته دیدارهای زیادی را با وزرا و… دارند ولی هیچگاه نمی‌خواهند از این دیدارها هیچ خبر و فیلمی انعکاس داده شود. وی در ادامه افزود: خبری نشدن این قضیه به آن معنی نیست که ایشان با رای دادن و این‌گونه موارد مشکل دارند. آقای بهجت هم همین‌طور بودند. ایشان کاملا اوایل با دوربین مخالف بودند که با اصرار‌های مکرر از سوی مردم کارها و دیدارهای ایشان هم رسانه‌ای شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *