تولیدی 25 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پارک ملی کنتال یکی اززیباترین مناطق طبیعی وحفاظت شده

به گزارش آوای ورزقان وبلاگ ورزقان نیوز ۱ شهرستان ورزقان نوشت:

این منطقه با توجه به پتانسیل های موجود در آینده نزدیک به یک منطقه مهم گردشگری استان آذربایجان شرقی تبدیل می شود. در حال حاضرپارک ملی کنتال جز مناطق حفاظت شده اداره محیط زسیت استان اذربایجان شرقی است که در جهت حفاظت از منابع طبیعی و حیوانی این منطقه تدابیرخاصی در نظر گرفته شده است و آینده نزدیک با توجه به برنامه ریزها و طرح های تفصیلی مناطق گردشگری متمرکز و گسترده محدودهای مشخصی از این منطقه در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

 پارک ملی کنتال در شمال استان آذربایجان شرقی،بخش سیه رود شهرستان جلفا و مرز بین المللی با جمهوری ارمنستان قرار گرفته است، این محدوده امن از جنوب شرقی به بخش خارونای شهرستان ورزقان چسبیده است واین منطقه بخش شمال شرقی پناهگاه زیبا و گسترده حیات وحش کیامکی محسوب می گردد.

کنتال را از زیباترین مناطق طبیعی استان آذربایجان شرقی می باشد. این منطقه درحاشیه جنوبی رودخانه ارس یکی از زیباترین مناطق طبیعی استان آذربایجان شرقی است که رودخانه های دائمی،صخره های زیبا،دره های ژرف مناطق بدیع وهمچنین تنوع زیستی بالابراهمیت این منطقه افزوده است.

عبور رودخانه ارس ازاین منطقه که از چندین کشور سر چشمه گرفته ودارای تنوع زیستی بالایی می باشداهمیت این منطقه رادوچندان نموده است،همچنین موقعیت جغرافیایی ویژه منطقه ازجمله شرایط توپوگرافیکی،وضعیت اقلیمی پراکنش گونه های گیاهی وجانوری  وآب  کافی جهت نیازهای این منطقه بکر را از جایگاه ممتازی برخوردار کرده است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *