استانی 27 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیام ۲۹ بهمن تبریز رویاهای دروغین طاغوت را به کابوس مبدل کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، اسماعیل جبارزاده صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در مصلای امام خمینی(ره)، افزود: این قیام دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین ۱۹ دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت و راه امت اسلامی را به راه خونینی که در پیش روی داشت پیوند داد.

وی با یادآوری فرازهایی از تاریخ مبارزات مردم تبریز علیه استبداد و استعمار، گفت: قیام ۲۹ بهمن تبریز رویاهای دروغین طاغوت را به کابوس مبدل کرد و تنها ۴۰ روز پس از حادثه خونین ۱۹ دی قم، خون انقلاب و نهضت در رگ‌های تبریز جاری شد.

جبارزاده افزود: نهضت امام خمینی(ره) بعد از قیام ۲۹ بهمن به یک قیام سراسری تبدیل و در نهایت به بهار پیروزی در ۲۲ بهمن ختم شد.

استاندار آذربایجان شرقی، انقلاب اسلامی را حرکتی عمیق، پویا و بالنده دانست و گفت: در یک عبارت روشن انقلاب اسلامی معجزه بود و اعجاز این حرکت به عنوان چکیده قرن ها اندیشه و آرمان الهی، بیشتر از این جهت جلوه گر شد که تمام تحلیل ها و دیدگاه‌های رایج سیاسی را برهم زد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، نظریه پردازان علوم اجتماعی و سیاسی را شگفت زده کرد و آنها را واداشت که به خطا در پیش بینی های خود اعتراف و از انقلاب اسلامی به اعجاز در رخدادهای سیاسی تعبیر کنند.

جبارزاده، تحقیر آمریکا به عنوان قدرت برتر را نخستین دستاورد جهانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: جوانان مبارز انقلاب اسلامی در نخستین بازتاب‌های آن، مبارزه را به سوی امپریالیسم جهانی هدایت کردند و مبارزه آنها سبب شعله‌ور شدن آتش کینه‌های فروخفته جهان سوم شد.

وی گفت: در طول تاریخ، پرونده انقلاب اسلامی ایران با همه تلاش های پنهان و آشکاری که برای سرکوب آن صورت گرفت هیچ‌گاه بسته نشد و در هر ورق از این پرونده، نام و عنوان یک حرکت و نهضت ذکر شده است.

جبارزاده با اشاره به این که اغلب انقلاب‌ها با گذشت اندک زمانی دچار انحراف و تغییر ماهیت شده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود شدت فشارهای درونی و بیرونی که بیشتر در قالب محاصره اقتصادی و تحمیل کردن یک جنگ همه جانبه ظاهر شد نه تنها دچار آسیب نشد بلکه همین فشارها پایه های انقلاب را مستحکم تر ساخت و فرزندان انقلاب را آبدیده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز جامعه ما در تداوم همان اعجاز چشم جهانیان را به تعجب گشوده است، زیرا هر روز که رویدادی رخ می دهد نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از گذشته آشکار می شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *