استانی 28 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار آذربایجانشرقی از پهلوان پرویز هادی تجلیل و قدردانی کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج این آیین روز دوشنبه ۲۷ بهمن از ساعت ۱۶ با حضور پرشور مردم باسمنج و مسئولین این شهر و روسای هیاتهای ورزش زورخانه ای و کشتی استان برگزار و در این آیین تندیس پهلوانی و لوح زرین نفیس به پهلوان پرویز هادی اهداء شد.

سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در این آیین ابراز داشت: با دستورات و حمایتهای دکتر جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی کشتی آذربایجانشرقی دوران طلایی و درخشش خیره کننده ای را در کشور آغاز کرده و توانسته علاوه بر مدالهای آسیایی و بین المللی عنوان مرد پعلوان کشور را توسط جوان با غیرات آذربایجانشرقی ، پرویز هادی کسب کند .

اسبقیان تصریح کرد: پرویز هادی ستاره پهلوانی آذربایجانشرقی را روشن نگه داشته و این موفقیت برای همه ما مایه غرور بود و هرچه از بزرگی این افتخار بگوییم باز هم کم است.

وی، کسب مقام‌های ورزشی را نشانه قابلیت‌های جوانان استان دانست و افزود: موفقیت پهلوان پرویز هادی در وهله اول با توکل به خدا و سپس تمرین و مجاهدت خود او و دعای خیر مردم و رهنودها و پیگیری های استاندار آذربایجانشرقی به دست آمده و این که جوانی از تبریز و باسمنج به این افتخار دست یافته، بسیار باارزش است.

اسبقیان با بیان این که قهرمانی پرویز هادی، درخشش دوباره کشتی در آذربایجان شرقی بود و امیدواریم همچنان استمرار داشته باشد، ابراز امیدواری کرد شاهد موفقیت بیشتر این قهرمان در عرصه‌های بالاتر به ویژه در المپیک ۲۰۱۶ برزیل باشیم.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی نیز در این آیین گفت: بار دیگر دلادورمردی از خطه قهرمان پرور آذربایجانشرقی و تبریز همیشه سرافراز پهلوان ایران عزیر اسلامی شد و پرویز هادی قهرمان ارزشمند سنگین وزن کشتی آزاد آسیا و برنده مدال طلای اینچئون کره جنوبی که در مسابقات آسیایی اینچئون موجب به اهتزار درآمدن مقتدرانه پرچم زیبا و نواخته شدن سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران شده و دل رهبر عزیز و فرزانه و رییس جمهوری محبوب را شاد و لبخند بر دیدگان مردم ایران نشاند و اینبار در کشتی سنتی پهلوانی که نشات گرفته از پوریای ولی و تختی هاست اقتدار و صلابت خود را نشان داد و بعد از گذشت سالها از افتخارآفرینی پهلوان عزیز و پیشکسوت ایوب بنی نصرت دل همه مردم شریف استان را شاد و موجبات فخر برای استان ولایتمدار و قهرمان پرور آذربایجانشرقی و شهر قهرمان تبریز شد.

وی افزود: کشتی با گذشته آذربایجان شرقی عجین شده است و پتانسیل و ظرفیت های کشتی استان در چند سال اخیر با وجود قهرمانان بزرگی همچون پرویز هادی و یونس سرمستی در حال احایء شدن است و دوران شکوه و اقتدار خویش بازگشته است.

استاندار آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت: از پرویز هادی می خواهیم برای ۳ سال متوالی عنوان پهلوانی ایران را کسب کند تا افتخار بزرگی همچون دیگر افتخارات این استان در عرصه ورزش از آن کشتی آذربایجانشرقی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با حضور در زورخانه پوریای ولی باسمنج، از تلاش‌های شبانه‌روزی پهلوان ایران، پرویز هادی قدردانی و برای وی در مسابقات جهانی آینده که در آمریکا برگزار می‌شود، آرزوی موفقیت کرد.

اسماعیل جبارزاده در این آیین که با حضور پرشور اهالی باسمنج برگزار شد، با تاکید بر حمایت کامل مدیریت استان از ورزشکاران و هیات‌های ورزشی استان، گفت: آذربایجان شرقی باید در عرصه ورزش هم همانند سایر عرصه‌ها سرآمد کشور بوده و ورزشکاران ما همواره در سکوهای قهرمانی باشند.

وی با اشاره به این که هر روز شاهد موفقیت‌های چشمگیر جوانان پرتلاش استان در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم، افزود: آذربایجان شرقی از پتانسیل بسیار بالایی در تمام رشته‌های ورزشی علی‌الخصوص کشتی برخوردار است و ان‌شاءالله با تلاش هیات کشتی استان و مربیان این رشته ورزشی شاهد کسب مدال‌های بیشتری در مسابقات آتی باشیم.

جبارزاده افزود: باور داریم که جوانان ما با همت و غیرت آذربایجانی خود حضور پرقدرتی در عرصه‌های ورزشی خواهند داشت.

وی با بیان این که ورزش، جزو هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه استان است، گفت: تقویت هیات‌های ورزشی، برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در استان و سرمایه‌گذاری در رشته‌های باظرفیت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سند برای توسعه ورزشی استان است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرویز هادی، گفت: این پهلوان عزیز بعد از پهلوان بنی‌نصرت شیرینی پهلوانی را برای مردم آذربایجان به ارمغان آورد و امیدوارم این پهلوانان، الگوی جوانان استان باشند.

وی گفت: باید به اهالی باسمنج و خانواده پرویز هادی به خاطر تربیت چنین فرزندی که نه تنها افتخار باسمنج و آذربایجان بلکه افتخار ایران اسلامی است و همه با دیده احترام به او می‌نگرند تبریک بگوییم.

جبارزاده با بیان این که روحیه پهلوانی در کنار قهرمانی برای ما باارزش است، افزود: پرویز هادی جزو جوانانی است که می‌تواند معرف جوان آذربایجانی باشد و امیدوارم روش و منش پهلوانانی مانند تختی را بین جوانان و ورزشکاران استان جاری و ساری کند.

وی همچنین با بیان این که پرویز هادی یک قهرمان ملی است و در قلب مردم آذربایجان جا دارد، به برگزاری مسابقات آتی کشتی قهرمانی جهان در آمریکا اشاره کرد و گفت: اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات افتخار بزرگی است و با توان و پتانسیلی که در هادی سراغ دارم از طرف او قول کسب مدال طلای این مسابقات را به مردم باسمنج می‌دهم.

در این آیین همچنین گروه ورزش باستانی شهر باسمنج دقایقی به اجرای برنامه پرداخت و از اداره ورزش و جوانان باسمنج توسط اسبقیان به اعضای این تیم اهداء شد.

پرویز هادی کشتی گیر ارزنده استان آذربایجان شرقی از شهر باسمنج با پیروزی در مبارزه فینال برابر حریف مازندرانی خود، صاحب بازوبند پهلوانی کشور در سال ۹۳ شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *