بازنشری 02 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بانک مرکزی اراده‌ای برای پیگیری معوقات بانکی ندارد/ ضرورت ورود یک مرجع ثالث به پرونده بدهکاران بانکی

آوای ورزقان:بانک مرکزی اراده‌ای برای پیگیری معوقات بانکی ندارد/ ضرورت ورود یک مرجع ثالث به پرونده بدهکاران بانکی
به گزارش آوای ورزقان،محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین اخبار جهت پیگیری موضوع معوقات بانکی در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مرتبا در کارگروه‌‌های خود موضوع بدهکاران بانکی را بررسی می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر نتایج مثبتی از خروجی جلسات بدهکاران بانکی با روسای بانک‌ها به چشم می‌خورد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه اختلاف نظر بدهکاران بانکی با بانک‌ها زیاد است، متذکر شد: بی‌شک باید یک مرجع ثالث در این موضوع ورود کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و در این راستا همچنین بانک مرکزی هم می‌تواند کمک‌های زیادی داشته باشد.

پور مختار در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از اختلافات بدهکاران بانکی با بانک‌ها در رابطه با اختلاف قیمت ارز اخذ شده است؛ به عنوان مثال گروهی با دریافت ارز مرجع کالایی را وارد کشور کرده‌اند که پس از آن قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند که در حال حاضر بانک‌ها مدعی‌اند بدهکاران بانکی باید بدهی خود را به قیمت ارز مرجع کنونی پرداخت کنند که این امر اختلافات را دامن می‌زند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه تقریبا ۱۵ هزار میلیارد معوقات بانکی از طریق جلسات ترتیب داده شده تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: فعلا این رقم افزایش نداشته است ولی جلسات مرتبا در رابطه با این موضوع تشکیل می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بی‌شک تشکیل جلسات در این رابطه تنها روشی است که می‌تواند اختلافات بدهکاران بانکی با بانک‌ها را حل کند چرا که حتی اگر این موضوع در قوه قضاییه هم بررسی شود باید با این شیوه همراه شود پس چه بهتر که در یک مرجع غیرقضایی این موضوع پیگیری شود و بانک مرکزی هم به آن ورود کرده و در این موضوع دخالت کند.

پور مختار در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی اراده‌ای برای پیگیری موضوع معوقات بانکی دارد یا خیر گفت: باید اراده وجود داشته باشد ولی تاکنون بانک مرکزی اقدامی انجام نداده است و وقتی که سازمانی در این رابطه کاری نکرده باشد قطعا اراده‌ای برای حل معوقات بانکی ندارد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *