اسلایدر 24 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

معادن شهرستان در کاهش بیکاری موثر خواهند بود/مس سونگون معدنی جوان و رو به پیشرفت

آوای ورزقان:معادن شهرستان در کاهش بیکاری موثر خواهند بود/مس سونگون معدنی جوان و رو به پیشرفت

علی وفادارفرماندار ورزقان،درگفت وگو با آوای ورزقان در خصوص مسائل شهرستان گفت:همانطور که تمامی نقاط کشور عزیزمان از خدمات نظام مقدس جمهوری بهره مند هستند،شهرستان ما نیزاز این امکانات وخدمات بی بهره نیست و از خدمات بهداشتی،آموزشی،آب،برق،گاز،مخابرات،کشاورزی،امنیت و…در دور افتاده ترین نقاط بهره مند هستیم.

علی وفادار گفت؛بیش از ۸۵درصدجمعیت شهرستان در مناطق روستایی از راه ارتباطی مناسب،بیش از ۶۰ درصد از آب وفاضلاب روستایی و بیش از ۵۰ درصد از گاز طبیعی بهره مند هستند.

فرماندار ورزقان بیمه تامین اجتماعی وبیمه سلامت را از دغدغه های دولت تدبیر وامید خواند وگفت در بحث بیمه روستاییان وعشایراز۱۲۰۰۰مشمول ۶۰۰۰نفرتحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

وفادار ادامه داد؛دربخش کشاورزی نیز با توجه ویژه دولت آماده ایم برای فعالان عرصه کشاورزی ودام پروری امکانات لازم را فراهم وحمایت های لازم را انجام دهیم.وی ادامه داد؛در بخش صنعت نیز با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها در شهرک صنعتی ورزقان برای جذب سرمایه گذار آمادگی های لازم را داریم.و در حال راه اندازی شهرک تخصصی برای مس هستیم.

وفادار معدن مس سونگون را معدنی جوان و روبه پیشرفت خواند و گفت هم اکنون ۴۰۰۰نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که انشالله با راه اندازی بخش های پالایش وذوب این معدن،وبه کار گیری جوانان در این شهرستان شاهد کاهش بی کاری خواهیم بود.

وی افزود؛معادن طلای اندریان ومزرعه شادی ومعدن سنگ آهن شهرستان که آماده بهره برداری یا در حال آماده سازی هستند می توانند اقتصاد منطقه وکشور را تضمین کرده و در باب بیکاری شهرستان مؤثر واقع شوند.

علی وفادار هرگونه حرف وحدیث در خصوص انتقال کارخانه های پالایش وذوب مس سونگون به خارج از شهرستان را شایع خواند واز افتتاح فاز۲ مس در آینده نزدیک خبرداد و وجود این معدن را موجب پیشرفت منطقه دانست ودرادامه از مسئولین مس سونگون وآذربایجان برای حل مشکلات شهرستان تشکرکرد وخواستار مساعدت بیشتری برای حل مشکلات فرهنگی و عمرانی در شهرستان از طرف شرکت مس شد.

فرماندار ورزقان،بزرگ راه خواجه-ورزقان را آرزوی دیرینه مردم شهرستان عنوان کرد وگفت؛این مسیر صعب العبور وحادثه خیز با پیگیری های استاندار،معاون عمرانی استاندار،امام جمعه شهرستان ،نماینده وحمایت های شرکت مس اذربایجان در حال فعالیت می باشد.که انشالله در موعد مقرر تحویل می گردد.

وی در پایان گفت:در صورت تامین هزینه بهسازی جاده ورزقان-خاروانا از سوی وزارت راه این مسیر در پایان فصل کاری سال آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *