استانی 24 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

میزبانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تبریز رسید

آوای ورزقان:میزبانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تبریز رسید

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این دوره از مسابقات اسفند ماه امسال به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: نفرات راه‌یافته به مسابقات کشوری اعم از خواهر و برادر، تقریباً ۴۵۰ نفر خواهد بود که ۱۸۰ نفر آن را خواهران و ۲۳۰ نفر را برادارن تشکیل می‌دهند.

دبیر سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تشریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر و منسجم‌تر مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر تبریز، سه کمیته محوری در قالب شورای عالی متشکل از برگزارکنندگان مسابقات، اعم از اداره‌کل صدا و سیمای استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره تبلیغات اسلامی استان، شهرداری کلانشهر تبریز، جامعه قرآنی استان و… که در رأس آن استاندار آذربایجان شرقی به‌ عنوان رئیس ستاد این مسابقات قرار دارد، شورای راهبردی که مرکز قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کشور در آن قرار داشته و اصول و روند مسابقات را تعیین می‌کند و شورای اجرایی که اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان درآن قرار داشته و تمام اقدامات اجرایی مسابقات را برعهده خواهد داشت.

وی از اندیشیدن تمهیداتی در راستای معطرشدن فضای استان به شمیم عطر قرآن در روزها و ماه‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: تلاش می کنیم با برنامه‌های متنوعی قبل از برگزاری مسابقات، با برپایی بیش از ۲۰۰ ویژه‌برنامه قرآنی در سطح استان، یک بهار قرآنی را درفصل سرد زمستان در جای‌جای آذربایجان شرقی از شهر و روستا گرفته تا ادارات و مجموعه‌های شهری فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی برگزاری همایش «علامه طباطبائی و قرآن»، همایش «استاد شهریار و قرآن»، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان، برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری اختتامیه مسابقات استانی و… را ازجمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات سراسری در استان برشمرد.

دبیر سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور برگزاری افتتاحیه و اختتامیه مسابقات را با حضور علمای شاخص جهان اسلام، سران قوا و مسئولان ارشد کشوری عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم تا مسابقات سراسری قرآن برادران را درسالن همایش مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز و مسابقات خواهران را در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار کنیم تا با فراهم کردن فضایی وسیع و مناسب، تمام اقشار جامعه و علاقمندان به مسابقات قرآن دراین محافل حضور داشته و شمه‌ای از این بهار قرآن را استنشاق کرده و مستفیض شوند.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به جوایز ارزنده این مسابقات گفت: میزان جوایز برای نفرات برتر کشوری نیز هر سال با سال‌های پیش تفاوت‌هایی دارد که مبلغ ریالی جوایز امسال بالای سه میلیارد ریال خواهد بود.

وی، با بیان اینکه از هر استان سه نفر به مسابقات سراسری راه می‌یابند، اظهار کرد: نفرات اول مسابقات کشوری در تمامی رشته‌ها به مسابقات بین‌المللی که آخر ماه رجب و اول ماه شعبان در تهران برگزار می‎شود، راه می‌یابند و نفرات دوم به مسابقات مالزی و نفرات سوم نیز به مسابقات کشورهای دیگر اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خواستار همکاری و مساعدت همه نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی استان جهت برگزاری باشکوه‌تر و آبرومندانه مسابقات در شهر تبریز شد و تأکید کرد: پخش مسابقات سراسری قرآن کریم به‌صورت زنده از آنتن شبکه قرآن صدا و سیمای ملی و شبکه سهند آذربایجان شرقی اهمیت دادن و جلوه بخشیدن هرچه بیشتر به استعدادهای قرآنی کشور و استان است که مستلزم همکاری سازمان صدا و سیما با این نهاد است.

وی افزود: با تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی، اخبار مسابقات و برنامه‌های جنبی به‌صورت لحظه‌به‌لحظه از طریق خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به اقصی‌ نقاط کشور و جهان مخابره خواهد شد .

گفتنی است مجوز برگزاری سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر تبریز با امضای ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی و دبیر ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور به مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ارسال و حکم دبیری این مسابقات به نام وی ابلاغ شده است.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *