اسلایدر 05 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش ۳۶ ساعته برای نجات فرد بیمار از محاصره برف و کولاک/تصاویر

آوای ورزقان:نجات فرد بیمار از محاصره برف و کولاک پس از 30 ساعت

علی غفاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان اظهارداشت:در پی اعلام بخشداری مرکزی ورزقان مبنی بر وجود فرد بیمار بسیار بد حال در روستای طویل از توابع بخش مرکزی ورزقان اقدامات و هماهنگی های لازم با سازمان های زیربط به عمل آمد و با توجه به اینکه گزارش رسیده از نوع حادثه نبوده و فرد به دلیل بیماری دچار عارضه، درد شدید شده بود قاعدتاً می بایست ابتدا شبکه بهداشت و درمان و یا اورژانس وارد عمل می گشت که آن نیز استمداد از امداد هوایی اورژانس به مرحله عمل در آمد، ولی به دلیل نا مساعد بودن زمین بالگرد امکان فرود پیدا نکرد.

وی افزود:با هماهنگی فرمانداری شهرستان ورزقان اکیپ های هلال احمر از بعدازظهر روز دوشنبه عملیات امدادی خود را در قالب دو تیم امدادی به همراه اکیپ راه گشایی اداره راه و شهرسازی آغاز نمودند.اکیپ راه گشایی عملیات بازگشایی مسیر را تا پاسی از شب ادامه داد ولی موفقیتی حاصل نگردید.

غفاری تصریح کرد:با هماهنگی مدیر عامل هلال احمر استان خودروی برف روی ارگو به همراه تیم امدادی به محل عملیات اعزام گردید که علی رغم برف و بوران شدید و سرمای سوزناک اکیپ امدادی با تلاش بسیار سخت،خود را به روستا می رساند و عملیلات نجات را انجام می دهد و بیمار را با استفاده از خودروی ارگو به محل استقرار اکیپ های امدادی می رساند.

وی گفت:نهایتاً بیمار با امبولانس پایگاه بین جاده ای هلال احمر شهرستان ورزقان به مرکز درمانی ورزقان اعزام گردید و این عملیات که نزدیک به ۳۶ ساعت به طول انجامید خوشبختانه منجر به نجات فرد بیمار گردید.

علی غفاری در پایان، از تلاش های فرماندار شهرستان، بخشداربخش مرکزی، اداره راه و شهرسازی، و اکیپ راهداری، امدادگران، نجاتگران و پرسنل هلال احمر شهرستان و استان که بار دیگر با رشادت خود جان انسانی را نجات دادند تشکر کرد.

image-5 image-06 image-dV SAM_2070

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *