سراسری 25 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مخالفت نمایندگان با طفره دولت از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد/ذره بین نظارتی روی خدمات رفاهی دستگاه های اجرایی

آوای ورزقان:مخالفت نمایندگان با طفره دولت از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد/ذره بین نظارتی روی خدمات رفاهی دستگاه های اجرایی

آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران
*کیهان

مخالفت نمایندگان با طفره دولت از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد

مرکز پژوهش‌های مجلس از حذف بند مربوط به «شناسایی دهک‌های پردرآمد و حذف یارانه آنها» در لایحه بودجه ۹۴ انتقاد کرد.مرکز پژوهش‌های مجلس از «حذف یک بند بودجه سال ۹۳» در لایحه بودجه ۹۴ خبر داده که طی آن «دولت موظف به شناسایی و حذف دهک‌های پردرآمد از فهرست یارانه‌بگیران می‌شد.» به گفته مرکز پژوهش‌های مجلس، این بند در لایحه بودجه سال ۹۴ «به طور کامل» حذف شده است. ضمن اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد کرده است بخشی از کسری پرداخت یارانه نقدی از محل منابع صندوق توسعه ملی جبران شود.به گزارش روزنامه فرهیختگان، اشاره مرکز پژوهش‌های مجلس، به عنوان بازوی پژوهشی قوه مقننه، به بند «و» از تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۹۳ است که طبق آن «یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد، پرداخت می‌شود و چنانچه پس از تحقیق مشخص شود که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.»

آنگونه که در گزارش‌های پیشین مجلس در مورد اجرای قانون بودجه سال ۹۳ برمی‌آید، دولت، این مصوبه را تاکنون اجرا نکرده است چون دستورالعملی برای تعیین خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه نقدی ندارد. اظهارات برخی اعضای تیم اقتصادی دولت نیز در ماه‌های گذشته بر این بود که شناسایی افراد واجد شرایط دریافت یارانه، کار سختی است و فعلا و با ابزارهای موجود امکان‌پذیر نیست.احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم در مورد واکنش کمیسیون تلفیق بررسی کننده بودجه ۹۴ به این تصمیم دولت به فرهیختگان می‌گوید: «پیش‌بینی من این است که نمایندگان مجلس به شدت با حذف تبصره حذف گروه‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی مخالفت می‌کنند چرا که دولت مرتکب تخلف شده است و به طور قطع این تبصره در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۹۴ گنجانده خواهد شد.»

توکلی تاکید می‌کند «حذف نکردن افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی در بلندمدت دولت را دچار کسری بودجه می‌کند. از سوی دیگر این اقدام، با قانون هدفمندی یارانه‌ها مطابقت ندارد و عین بی‌عدالتی است.»جعفر قادری، عضو دیگر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز مانند توکلی پیش‌بینی کرد که نمایندگان مجلس با حذف این تبصره موافقت نخواهند کرد. اما گفت: «شنیده‌های ما حاکی از این است که دولت قصد دارد بدون اینکه تبعاتی از حذف این دهک‌ها به وجود بیاید، این کار را انجام دهد.»او بر این باور است که نمایندگان مجلس دلیلی نمی‌بینند که همچنان مانند سال‌های گذشته به اقشار پردرآمد یارانه نقدی پرداخت شود و به همین دلیل قانونی که در بودجه ۹۳ آمده بود باید امسال اجرا شود.در همین حال روزنامه تعادل که توسط مدیر مسئول روزنامه اعتماد منتشر می‌شود با اشاره به خبر حذف بند مورد بحث تصریح کرد دولت به علت انتخابات نمی‌خواهد یارانه دهک‌های پردرآمد را حذف کند!

دوستی خاله خرسه برخی وابستگان هاشمی

به یکی از وابستگان آقای هاشمی گفتم دوستی شما با ایشان «دوستی خاله‌خرسه است».معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مصاحبه با رجانیوز درباره علت عدم حضور آقای هاشمی در نماز جمعه گفت: مردم محور نماز جمعه هستند. آقای هاشمی آن زمانی که متناسب با خواستگاه توده مردم و به ویژه مردم انقلابی ظاهر می‌شد، هم خطبه‌هایشان مورد پسند عامه بود و هم خود ایشان مورد اقبال بود. اما آیا امروز مردم انقلابی و نمازگزار و به عبارتی نماز جمعه‌ای ایشان را می‌پسندند؟ امام جمعه امام جماعت عظیمی است و زمانی که جماعتی نباشد امامت هم معنا ندارد. پس اصل مردم هستند، قاطبه نمازگزاران تهران نوع نگرش‌های آقای هاشمی را نمی‌پسندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده می‌افزاید: ایشان سرمایه‌ای برای انقلاب بوده و هستند و ما امید داریم که به این گونه باشد اما بالاخره نظر مردم نسبت به شخص ایشان با مواضعشان در زمان فتنه و بعد از آن تغییر کرد و به خصوص وابستگان ایشان که در بطن فتنه حضور داشتند ضربه بزرگی وارد کرد.علیزاده گفت: من زمانی با یکی از وابستگان ایشان صحبت می‌کردم عرض کردم دوستی شما با آقای هاشمی همانند دوستی خاله خرسه است. شما با استفاده از ایشان اسم و رسمی یافتید ولی ملاحظه حال این شخصیت که برای انقلاب است را نکرده‌اید و نمی‌کنید.

میلیون‌ها زائر کربلا به داعش گفتند ما هستیم

خبرنگار رادیو آزادی (وابسته به سازمان سیا) گفت؛ گردهمایی امسال شیعیان در عراق، پیام سیاسی به داعش بود. موید الحیدری در مصاحبه با رادیو فردا گفت: گردهمایی امسال شیعیان در عراق پیامی سیاسی به «داعشی‌ها» بود که ما هستیم و از شما نمی‌ترسیم.وی افزود: آمار دو روز پیش وزیر دفاع عراق که سنی مذهب است حاکی از آن بود که ۱۷ میلیون زائر در راه کربلا هستند، به هر حال گردهمایی اربعین امسال بزرگترین گردهمایی شیعیان در عراق در چنین مراسمی بود.

رمزگشایی از بدگویی وسیع علیه منتقدان دولت

روحانی با وجود آن که در مراسم تنفیذ بستن دهان منتقدان را تخطئه کرد، دست کم ۴۵ بار به بدگویی علیه منتقدان پرداخته است.هفته‌نامه ۹ دی با انتشار این خبر نوشت: روحانی ۱۲ مرداد ۹۲ در مراسم تنفیذ خود گفته بود «خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رأی و عجله در تصمیم‌گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان.» و بعدها نیز گفت «دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند، اما پاسخ ما به آنها با ادب و احترام و کرامت خواهد بود.»

۹ دی آنگاه مجموعه‌ای از برخوردهای «گازانبری» دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور با منتقدان را منتشر کرد از جمله این ادبیات در مواجهه با منتقدان مبنی بر اینکه؛ «تازه به دوران رسیده‌اند»، «زندگی‌شان در تفرقه است»، «تخریبگرند»، «از شکوفایی اقتصاد خوشحال نیستند»، «دروغ پراکنند»، «ترسو و بزدل هستند»، «عقب مانده‌اند»، «به جهنم که می‌ترسند و می‌لرزند»، «در فساد غوطه‌ورند»، «عصر حجری‌اند»، «بیکار و متوهم هستند»، «با شعر و شعار دنبال انحرافند»، «از لغو تحریم‌ها ناراضی‌اند چون سوء استفاده‌گرند»، «هوچی هستند»، «بی‌شناسنامه‌اند»، «تندرو و افراطی هستند»، «کم سوادند»، «پول می‌گیرند و علیه دولت می‌نویسند»، «تازه انقلابی شده‌اند» و…

در همین حال وبسایت فردا در تحلیلی علت بدگویی علیه منتقدان نوشت: با وجود آن که مدت‌هاست منتقدان دولت سیاست سکوت را در دستور کار خود قرار داده‌اند اما رئیس جمهور و اطرافیانش تمایل دارند تا با ایجاد یک جماعت غیرخودی فرضی ناکامی‌های دولت یازدهم را بر گردن آنها بیاندازد. این سیاست که از چند ماه پیش با برچسب‌هایی چون «بدون شناسنامه بودن» و «تازه به دوران رسیده بودن» آغاز شد در واقع بدنبال غبارآلود کردن فضا برای مخفی کردن ادعاهایی است که در طول یک سال و چند ماه از عمر دولت ناکام مانده‌اند. هرچه جلوتر می‌رویم؛ مشخص می‌شود که دولت توانایی تحقق برخی وعده‌های خود را ندارد. در چنین شرایطی انداختن توپ به زمین منتقدان بهترین راه حل برای منحرف کردن ذهن افکار عمومی از عملکرد دولت است.

فردا می‌افزاید: واقعیت این است که تیم سیاسی روحانی باور داشتند که می‌توانند به سرعت بر سر مسأله هسته‌ای با آمریکا و غرب به توافق برسند اما با جلو رفتن روند مذاکرات کم‌کم ماهیت زیاده‌خواهانه خواسته‌های غربی‌ها برای دولت مشخص شد و با وجود آنکه دولتی‌ها تا نزدیکی خطوط قرمز هسته‌ای نظام عقب‌نشینی کردند اما با این حال باز هم نتوانستند در وین به توافق برسند.در ادامه این تحلیل آمده است: روحانی تمام سرمایه دولت خود را بر روی رسیدن به توافق با غرب متمرکز کرد اما شکست این سیاست و منتظر ایستادن برای چراغ سبز دیگر کشورها باعث شد تا وعده‌های اقتصادی روحانی نیز تا حدود زیادی ناکام بماند. حتی کشورهایی مانند عربستان که دوران افول قدرت منطقه‌ای خود را تجربه می‌کنند واکنش خاصی به چراغ سبز روحانی نشان ندادند. شاید بتوان گفت که افزایش تولید نفت عربستان برای راحت‌تر کردن شرایط عدم توافق هسته‌ای برای تیم مذاکره کننده غربی تنها نتیجه سیاست لبخند روحانی به عربستان بود. در چنین شرایطی طبیعی است که به دنبال مقصری برای ناکامی‌های دولت باشند و با عصبانیت تمام منتقدان را هدف قرار دهند.

اصلاحات هاشمی بهتر است اصلاحات خاتمی زکام دارد!

روزنامه اجاره‌ای نزدیک به خانواده هاشمی می‌گوید اصلاحات موردنیاز امروز، اصلاحات هاشمی است، نه اصلاحات خاتمی.روزنامه آرمان از آشفتگی در اردوگاه اصلاح‌طلبان خبر داده و نوشت: واقعیت این است که باید بپذیریم که اصلاحات این روزها سرماخورده و زکام شده است. آن ویروسی که امروز در بدن اصلاحات جولان می‌دهد و چهره‌اش را همانند دهه ۷۰ شاداب نمی‌کند را  باید در درون اردوگاه اصلاح‌طلبی یافت و نه حتی یک قدم خارج آن. نام این ویروس «نشناختن خود» است که البته با بی‌هویتی هیچ قرابتی ندارد. چنانچه ریشه اصلاحات چنان مستحکم است که حتی سخت‌ترین مخالفان، از بیان ناآگاهی به ریشه جریان اصلاحات قاصر هستند.آرمان با تاکید بر اینکه تراژدی نباید آغاز شود می‌افزاید: زمانی که سؤال می‌شود اصلاحات چیست و اصلاح‌طلب کیست، با انبوه پاسخ مواجه می‌شوید. این جریان نمی‌داند راه و چاه اصلاحات کجاست. یکی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی چندی پیش چنین وضعیتی را به طنز تشبیه کرد که در صورت استمرارش تبدیل به تراژدی در اردوگاه اصلاحات خواهد شد اما تبدیل شدن وضعیت اردوگاه اصلاحات به تراژدی چه تبعاتی دارد؟

نویسنده با طرح دو گونه اصلاحات (اصلاحات هاشمی- اصلاحات خاتمی) خاطرنشان کرد: اما چرا باید نسبت به این تراژدی‌ هشدار داد؟ برای پاسخ به این سوال باید به دهه ۷۰ بازگشت یعنی همان زمانی که آهسته راه خود را آغاز کرد. اصلاحاتی که بخش‌های فرهنگی آن در دولت دوم آیت‌الله هاشمی کلید خورد و با پیروزی سیدمحمد خاتمی زمان آغاز اصلاحات سیاسی آن بود. یعنی نمی‌توان اینگونه پنداشت که فضای فرهنگی اصلاحات با دولت اصلاحات آغاز شد بلکه زمینه این بخش از اصلاحات در دولت قبل از دوم خرداد فراهم شده بود. فارغ از این مسائل مگر سازندگی معنایی جز اصلاحات دارد؟ اصلاحات سیاسی در دوم خرداد با مستقر شدن سیدمحمد خاتمی و همفکرانش در دولت هفتم کلید خورد شاید بسیاری نپذیرند که اصلاحات از دولت آیت‌الله هاشمی آغاز شد که این هم یکی از آسیب‌های جریان اصلاح‌طلبی امروز و نه دیروز است. دولت ششم هم در این مسیر حرکت کرد اما بدون هیاهو و بر سنت مدرنیته‌ای که از سال ۷۶ آغاز شد تاکید کرد بدین معنا که «اصلاحات ساکت» را در دستور کار قرارداد و نام «سازندگی» بر آن گذاشت.

روزنامه آرمان در ادامه عملکرد دولت دوم هاشمی را اصلاح‌طلبانه توصیف می‌کند و می‌افزاید: شاید در این مقطع نقدهایی برعملکرد دولت دوم هاشمی در زمینه فرهنگی باشد اما عادلانه نیست امروز که شرایط کشور آرام و بدون دغدغه است، شرایط آن روزها را با معیار امروز سنجید. جدای از این موضوعات مگر اصلاحات سیاسی که آغازگر آن را سیدمحمد خاتمی می‌دانند بدون اصلاحات فرهنگی در قبل از آن، امکانپذیر بود؟ مگر نه اینکه در دولت دوم هاشمی افکار و ذهن‌ها برای پذیرش اصلاحاتی دیگر آماده شد و آنگاه بود که دولت هفتم توانست اصلاحات سیاسی را رقم بزند.
این تحلیل آرمان تداعی کننده تحلیل سال ۷۹ روزنامه ایران -در زمان مدیریت کارگزارانی این روزنامه- است که مدعی شده بود دولت سازندگی با ایجاد تجمل و تورم و نارضایتی میان وضع موجود و وضع مطلوب شکاف ایجاد کرده و موجب رو آمدن نیروهای تحول‌خواه و اصلاح‌طلب شده است. در حقیقت این روزنامه با زبان بی‌زبانی می‌گفت کارگزاران با ایجاد نارضایتی در مردم مقدمه رای به جریان منتقد (خاتمی و چپ‌ها در مقابل ناطق نوری و جریان موسوم به راست که متحد سنتی هاشمی تصور می‌شد) را فراهم آورده است!

روزنامه آرمان در ادامه تحلیل خود تصریح کرد: اصلاح‌طلبان به سه بخش تقسیم می‌شوند که عبارت است از اصلاح‌طلبان ایدئولوژیک، اصلاح‌طلبان سنتی و اصلاح‌طلبان روشی. از این منظر اصلاحات دوران آیت‌الله هاشمی را می‌توان در بخش اصلاحات گروه دوم یعنی اصلاحات سنتی معنا کرد که از یک سو اصلاحات بدون کوچکترین لطمه‌ای صورت گرفت و از سوی دیگر بهترین استفاده از ابزارها برای رسیدن به هدف انجام شد. اما در اصلاحات سیدمحمد خاتمی بعضا این سه اندیشه با هم در چالش هستند.این نوشته تمجیدآمیز نسبت به سیاست‌های دوره سازندگی درحالی است که اخیرا خبرگزاری اصلاح‌طلب‌ کار (ایلنا) ضمن یادداشتی با اشاره به باز تولید سیاست‌های اقتصادی کارگزاران تصریح کرد این سیاست‌ها یک بار شکست خورده و موجب تورم ۴۵درصدی و نارضایتی شده است اما با این وجود دولت اعتدال در حال احیا و اجرای مجدد همین سیاست‌هاست.
همین تقابل دو تلقی عدالت‌خواه و سرمایه‌دارانه پیش از این در دولت اصلاحات باعث بن‌بست تئوریک دولت در حوزه اقتصادی شد به  نحوی که خاتمی مجبور شد از سال هفتم دولت خود رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر اقتصاد را با هم عزل کند.

*خراسان

ذره بین نظارتی روی خدمات رفاهی دستگاه های اجرایی

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی مشخص شده است که علی رغم تلاش های دستگاههای مختلف اجرایی جهت اجرای برنامه های رفاهی و هزینه‌کرد بخشی از بودجه سالانه در این راستا، درصد رضایت کارمندان از این طرح ها و هزینه های یاد شده قابل قبول نبوده و علاوه بر استفاده از طرح ها و پیشنهادهای فاقد جذابیت لازم، نوع هزینه – فایده این طرح ها در برخی دستگاه ها نیز دارای ابهاماتی است.

هشدار درباره موازی کاری در دولت برای حل مشکلات

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به همه وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی، مقرر شده است با توجه به ابلاغ مصوبه تشکیل شوراهای راهبری توسعه مدیریت در دستگاه ‌های اجرایی، مباحث تخصصی مدیریتی مربوط به مسائل مطالعاتی و اجرایی دستگاهها و استان ها، از این پس صرفا از طریق این کمیته ‌ها انجام شده و تمامی کمیته ‌ها و کارگروه ‌های موضوعی که در مقررات گذشته برای حل و فصل مسائل اداری و مدیریتی پیش ‌بینی شده ‌اند، منحل و موازی کاری محسوب می ‌شوند.

*ایران

توضیح وزیر علوم درباره ادعای لغو سخنرانی‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ادعای لغو سخنرانی برخی از افراد در روز ۱۶ آذر گفت: برخی از سخنرانی‌های گفته شده در روز ۱۶ آذر در شوراهای نظارت دانشگاه‌ها تصویب نشده بود که بخواهد لغو شود.به گزارش ایرنا «محمد فرهادی» در حاشیه سومین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری افزود: برخی دیگر از افرادی که خواهان سخنرانی بودند از مراجع دیگر خواستند که سخنرانی آنان را پیگیری کنند و دانشگاه و هیأت نظارت در این راستا نقشی نداشتند.به گفته وی شورای نظارت برای برخی سخنرانان وقت دیگری مقرر کرد. ۱۶ آذر امسال طیف‌های مختلف سیاسی در دانشگاه‌های مختلف کشور حضور داشتند اما با‌وجود سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه‌های مطرح پایتخت از جمله تهران و شهید بهشتی عده‌ای از مخالفان دولت با جو‌سازی رسانه‌ای مدعی شدند که دولت به منتقدان خود اجازه حضور در دانشگاه را نداد.یکی ازاین ادعا‌ها لغو سخنرانی مدیر مسئول روزنامه کیهان بود که وی نیز روز گذشته در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سخنرانی کرد.

وزارت ارشاد: «فارس» به نیروهای مسلح تعلق دارد

گزارش خبرگزاری فارس درباره بیمه خبرنگاران و ادعای رانت‌خواری معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با ارسال جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکذیب شد.فارس در گزارشی با عنوان «انتظامی بازهم بیشترین تسهیلات را به روزنامه خودش داد»نوشت: خبرگزاری فارس«خصوصی» است و بر این پایه خواستار تسهیلات مشابه رسانه‌های خصوصی شده است.در پاسخ به این ادعا‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد: «خبرگزاری فارس به نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین) تعلق دارد و رسانه‌ای خصوصی تلقی نمی‌شود.»

نامه انجمن‌ صنفی‌ روزنامه‌نگاران‌ به وزیر کار

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به «علی ربیعی» وزیرکار خواستار ابطال تصمیم مدیران وزارت کار در دولت قبل شدند.به گزارش آفتاب انجمن صنفی روزنامه نگاران با گلایه از تعویق بازگشایی این انجمن در نامه خود از  ربیعی در خواست کرده :« در کمترین زمان ممکن نسبت به ابطال تصمیمات غیرقانونی مدیران قبلی وزارت کار و تأیید مجامع عمومی برگزار شده قبلی و متعاقباً برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، دستورات لازم را صادر فرمایید.»

روز سخت شریعتمداری در دانشگاه تهران

مدیرمسئول روزنامه کیهان روز دوشنبه بعد از ظهر به دعوت بسیج دانشجویی به دانشگاه تهران رفت تا در جمع دانشجویان به سخنرانی بپردازد، اما این سخنرانی با حاشیه‌های زیادی همراه بود.به گزارش ایسنا«حسین شریعتمداری» خطاب به دانشجویانی که مخالف روی سن آمدنش بودند گفت: یک نمونه از این عوامل فتنه شما هستید. برخی از دانشجویان شعار دادند «دروغگو حیا کن دانشگاه را رها کن» که مدیر مسئول کیهان در پاسخ گفت: من خوشحالم که شما حتی یک بار هم به اسرائیل بد بگویید. مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به دانشجویانی که همچنان شاهد خروج وی از دانشگاه بودند، گفت: من بچه تهرانم. گم نمی‌شوم. آن‌هایی که با مینی‌بوس اینجا پیاده شدند، مواظب باشند که هنگام برگشتن گم نشوند.

*جمهوری اسلامی

* معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۲۰ هزار سقط جنین غیرقانونی در سال ۱۳۹۱ به ثبت رسید که این موضوع به بررسی نیاز دارد. دکتر «علی اکبر سیاری» روز دوشنبه در همایش رویکردهای جدید جمعیتی، با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های باروری سالم افزود: خدمات باروری سالم برای گروه‌های مختلف سنی باید تداوم یابد. وی گفت: دو سوم زنان پس از ۳۰ سالگی به فرزندآوری تمایلی ندارند و پس از سن مشخصی نیز به کنترل بارداری تمایل دارند.

* جریان گروگان‌گیری در استرالیا ابعاد ویژه‌ای به خود گرفته که به نظر می‌رسد یک صحنه ساختگی برای متهم ساختن ایران به تروریسم و تحت‌الشعاع قرار دادن حضور بی‌نظیر مردمی در مراسم اربعین است. دستگاه‌های تبلیغاتی وابسته به غرب و صهیونیسم از عصر دیروز با ایرانی معرفی کردن عامل اصلی گروگان‌گیری در استرالیا تلاش می‌کنند علاوه بر مطرح کردن دوباره قدرت پوچ داعش، این گروگان‌گیری را به ایران نسبت دهند و داعش را که با مراسم اربعین امسال تحت‌الشعاع قرار گرفته بود مجدداً مطرح کنند. برخی از رسانه‌های غربی مدعی هستند که یک شیخ ایرانی داعشی شده و نام هارون منطقی بروجردی که با فرار از ایران به استرالیا در سال ۱۳۷۵ نام خود را به هارون مونس تغییر داده و پیشتر نیز با انتشار ایمیل‌هایی در مخالفت با حضور نظامیان استرالیایی در افغانستان معروف شده بود، عامل گروگانگیری در سیدنی است. این شخص، سال گذشته به اتهام ۴۰ مورد آزار جنسی زنان قرار است در بهمن ماه آینده در دادگاه حاضر شود. گفته می‌شود وی به عنوان یک شفاگر این زنان را مورد آزار قرار داده است. عصر دیروز این گروگان‌گیری با کشته شدن گروگان‌گیر به پایان رسید و گروگان‌ها نیز آزاد شدند. کشته شدن این شخص نشانه‌ایست براینکه قرار است واقعیت ماجرا فاش نشود. به نظر می‌رسد ایرانی بودن فرد گروگان‌گیر کاملاً ساختگی و دروغ است.

*قدس

ادعای غلیون

فارس: برهان غلیون یکی از سران بارز معارضان خارج‌نشین سوریه با ابراز ناامیدی از حمایتهای غرب از مخالفان دمشق، با اشاره به تمایل آمریکا برای توافق‌ هسته‌ای با ایران، ادعا کرد که آمریکا در صورت توافق با ایران، متحدان عرب خود را رها می‌کند.

علت لغو برخی سخنرانی‌ها در ۱۶ آذر

مهر: محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه سومین همایش بررسی نقش پژوهش در قانونگذاری در جمع خبرنگاران درخصوص لغو برخی مراسم ۱۶ آذر گفت: دادن مجوز به برگزاری این نوع مراسم مقررات و آیین نامه‌هایی دارد و از یک هفته قبل باید تشکلهای دانشجویی درخواست خود برای برگزاری مراسم را ارایه می‌دادند تا در هیأت نظارت مصوب شود. وزیر علوم اظهار داشت: برخی از مراسم به تصویب هیأت نظارت نرسیده بود، به همین دلیل سخنرانی لغو شد.

معاونت مطبوعاتی: «فارس» خصوصی نیست

فرارو: در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس درباره انتشار لیست یارانه حمایتی بیمه خبرنگاران، روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اعلام کرد: خبرگزاری فارس به نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین) تعلق دارد و رسانه ای خصوصی تلقی نمی شود.

سفرهاشمی به قم

ایسنا: دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۷ آذرماه با حضور در شهر مقدس قم با مراجع تقلید دیدار خواهد کرد. براساس این گزارش، دکتر هاشمی با حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی دیدار خواهد کرد.

قالیباف و جلیلی در کربلا

جهان: خبرها حاکی است که محمد باقر قالیباف شهردار تهران و سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی کشورمان در روز اربعین در حسینیه خراسانی ها، در کربلای معلی حضور داشتند.

نامه دانشجویان بورسیه به فرهادی

جهان: جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به وزیر علوم با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان به ابزار تسویه‌حساب سیاسی تبدیل شده است، خواستار تشکیل کمیته‌ای منتخب با حضور نمایندگان مجلس برای بررسی عادلانه موضوع بورسیه‌ها شدند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *