تولیدی 20 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی باسیره شهید والا مقام اشرف نجف زاده

بسم رب اشهداء و الصدیقین

« زندگینامه شهید گرانقدر اشرف نجف زاده »

به گزارش آوای ورزقان، شهید گرانقدر اشرف نجف زاده فرزند خلف تیمور در هفتم خرداد ماه سال ۳۴ در خانواده ای متدین و مذهبی در روستای صومعه دل از توابع ورزقان دیده به جهان هستی گشود .

پدر شهید انسانی بسیار پاک و با ایمان و بسیار زحمتکش بود. شهید در دوران کودکی دچار بیماری شدیدی شد و این باعث گردید تا وی نتواند درس بخواند. در سن ۱۲ سالگی پدر بزرگوارش را از دست داده برای همین برای کار کردن و در آوردن خرج و مخارج خانه عازم تهران شده و در انجا مشغول به کار شد. شهید در شهرک اکباتان با دستگاه سنگین جرثقیل کار می کرد. شهید گرانقدر با فرا رسیدن سالهای اوج گیری تظاهرات ها علیه رژیم ملعون پهلوی در تظاهرات ها و راهپیمایی ها شرکت می جست و اولین کسی بود که به روستا آمده و تمثال امام راحل را در مسجد جامع نصب کرد و مردم را به شرکت در راهپیمایی ها و تظاهرات ها ترغیب می کرد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشرف نجف زاده ازدواج نمود و با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران اهر در آمده و به پاسداری از ایران اسلامی پرداخت. شهید گرانقدر شرکت در جبهه و دفاع از کشور را برای خود یک وظیفه شرعی و مقدس می دانست برای همین عازم جبهه ها نبرد حق علیه باطل گردید .

وی در جبهه نبرد دلاوریهای فراوان از خود نشان داده و بار اول حضورش در جبهه زخمی شده و بار دوم در منطقه عملیاتی سومار بر اثر درگیری با بعثیون به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *