استانی 21 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیین نکوداشت پروین اعتصامی ۲۵ اسفند در تبریز برگزار می شود

به گزارش آوای ورزقان ،علی اکبر صفی‌پور چهارشنبه در گفتگو با  آناج با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت این شاعره‌ی شهیر در بیستم و پنجم اسفندماه جاری که به عنوان روز بزرگداشت پروین اعتصامی نام نهاده شده، اظهار داشت: بیان متقن و  استحکام و قدرت شعری منحصر بفرد این شاعره‌ی نامدار و تبیین زوایای مختلف زمان و جامعه‌ای که پروین اعتصامی در آن زیسته، اشعار وی  را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در عرصه جهانی ماندگار نموده است.

وی افزود: بهره گیری حداکثری از مفاهیم حکمت‌آمیز و مضامین اجتماعی وی را از قله های دست نیافتنی شعر و به عبارتی به اختر چرخ ادب تبدیل کرده است.

صفی‌پور ادامه داد: تعلقات عمیق دینی و ملی و پایبندی قابل توجه این شاعره‌ی نامدار به ارزش ها، وی را از بند دیگر تعلقات وا رهانده و اندیشه سترگ او را محل تجلی حکمت آمیزترین سخنان ساخته است.

وی با بیان اینکه آنچه که شعر پروین را ممتاز و متمایز ساخته مضامینی سرشار از مفاهیم عالی انسانی است، گفت: نهالی  که این بانوی فرزانه در گلشن ادب فارسی پروریده بالیده و گل افشان گشته  و انگاره‌هایی که از حقیقت زندگی ترسیم کرده هر یک نقشی ماندگار بر صحیفه‌ی روزگار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شعرای جوان باید با تاسی از آموزه های ادبی و حکمت‌آمیز شعر پروین اعتصامی و دیگر بزرگان عرصه فراخ ادب و هنر به خلق آثار پرمحتوا و ماندگار اهتمام ورزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگداشت مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب را بزرگداشت تاریخ غنی اسلامی و ایرانی عنوان کرد و گفت: در همین راستا آیینی با حضور شعرا و ادبا در جهت نکوداشت یاد و نام این بانوی فرزانه برگزار می‌شود.

وی از اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان به اشعار نغز و پرمحتوای پروین اعتصامی دعوت کرد تا در این آیین حضور یابند و افزود: آیین نکوداشت یاد و نام پروین اعتصامی ۲۵ اسفند سالجاری ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در خانه‌ی پروین اعتصامی واقع در چایکنار مابین پل سنگی و پل شهید بهشتی با حضور شعرا و ادبا برگزار می‌شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *