تولیدی 14 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام جلیل میلقی

به گزارش آوای ورزقان، شهید جلیل میلقی در ۳۰ شهریور هزار و سیصد و ۵۵ دریکی از روستاهای آذربایجان شرقی بنام روستای میلق از توابع شهرستان ورزقان بخش خاروانا در یک خانواده پرجمعیت و مذهبی و همچنین خانواده‌ای که با فقر و نداری روزگار می‌گذراند به‌عنوان فرزند چهارم این خانواده دیده به این جهان فانی گشود.

بعد از رسیدن به سن مدرسه در مدرسه ابتدائی روستا بنام مدرسه استقبال میلق ثبت‌نام و شروع به درس خواندن کرد.

از همان بدو ورود به مدرسه شایستگی خود را در خواندن درس و همچنین کارهای شایسته نشان داد ولی بعد از کلاس سوم ابتدائی به دلیل فقر مالی و مشکلات خاصی که در یک روستا حاکم است نتوانست ادامه تحصیل دهد.

این‌چنین بود که بنا به نیاز خانواده به همراه بقیه برادران و خواهران خود شروع به قالیبافی نمود و در کارهای کشاورزی و دامداری که خاص یک روستای کوچک است نمود و همچنان که کم‌کم بزرگ می‌شد در کلیه کارهای خیر و مراسمات مذهبی شرکت می‌نمود و در کمک به مردم روستا و کارهای عمومی همواره کوشا بود.

هنگامی که زمان خدمت سربازی فرا رسید در تاریخ ۱۸/۶/۱۳۷۴ به همراه سه نفر دیگر از روستا به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند که بعد از ۱۹ ماه خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه سومار استان کرمانشاه در مورخه ۲۳/۱/۱۳۷۶ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

« روحش شاد و یادش گرامی باد »

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *