بازنشری 17 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دو سال از فعالیت تیم استاندار می گذرد ولی خبری از نتایج تدوین سند تدبیر و توسعه نیست/ تدوین سند ایده خوبی است، به شرطی که اجرایی گردد

به گزارش آوای ورزقان، الهوردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار آناج با بیان اینکه ماهیت تدوین سند و تدبیر و توسعه ایده خوبی است، گفت: ولی اجرایی شدن آن مهمتر بوده و لازم است مدیران استانی همت لازم را به خرج دهند.

وی ادامه داد: در تدوین سند تدبیر و توسعه ویژه شهرستان ورزقان همکاری کرده و نظرات خودم را به تیم تدوین رساندم ولی در حال حاضر سند های تدبیر توسعه شهرستان ها طرحی روی کاغذ بوده و عملیاتی نشده است.

وی عملیاتی شدن این سند را در گرو تامین بودجه، جذب سرمایه گذار های داخلی و خارجی و اعطای مجوز های لازم از سوی دولت دانست و گفت: در فضای کنونی اقتصاد ایران هر سه مولفه های نام برده شده با مشکلاتی مواجه اند.

دهقانی خاطرنشان کرد: به خاطر کاهش قیمت نفت و عدم تحقق پیش بینی های اقتصادی در تامین بودجه، اجرایی شدن این سند در استان مستلزم تزریق بودجه های عمرانی در بخش های دیگر است.

وی افزود: در صورتی که شرایط بعد از تحریم با تزریق پول های بلوکه شده در بخش تولید و رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به فعالیت در صنعت همراه شود، برنامه های سند تدبیر توسعه با مشکلات کمتری برای اجرا مواجه می شود.

وی در پایان گفت: استان آذربایجان شرقی استانی مستعد است به عنوان مثال از نظر ذخایر معدنی رتبه یک کشوری ولی از نظر جذب سرمایه گذار رتبه چهارم کشوری است!، با توجه به موقعیت استراتژیک استان در نزدیکی به دروازه های اروپا دولت با اعطای مجوز های لازم به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان گره های بی شماری را باز می کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *