تولیدی 18 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهید چنگیز جهانی: زندگی را از انبیا آموختم

آوای ورزقان: شهيد چنگيز جهانی: زندگی را از انبیا آموختم

به گزارش آوای ورزقان، شهید چنگیز جهانی در سال ۱۳۴۶ در یک خانواده متدین و مذهبی در روستای پورملک از توابع شهرستان ورزقان دیده به جهان گشود. دوران کودکی و شیرخوارگی را در دامان مادر گذراند و پا به عرصه تحصیل نهاد. بنا به گفته معلمان و دوستان وی، چنگیز عاشق تحصیل بود. دوران راهنمایی را نیز در روستا طی نمود و برای ادامه تحصیل به شهر تبریز رهسپار شد.

چنگیز هنرستان کشاورزی را بنا به علاقه‌ای که داشت انتخاب نمود و ثبت‌نام نمود. او با توجه به مراحل حساس جنگ و پیروی از فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) عازم جبهه‌های حق علیه باطل گشت و به‌عنوان رزمنده به دفاع از مرزوبوم اسلامی پرداخت و در هشتک خردادماه سال ۶۵ در جنوب دزفول براثر اصابت ترکش از ناحیه بدن و مو به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در زیر گزیده ای از وصیت نامه این شهید بزرگوار را می خوانیم:

بسمه‌تعالی

با امر خدا و درراه خدا وصیتم را شروع می‌کنم. تا بعد از من نگویند ناآگاه بود و نادان و بی‌هدف بلکه من زندگی را از انبیاء آموختم که حضرت محمد (ص) فرموده‌اند فوق کل ذی بِرٍ برٌ، حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قیل فی سبیل الله فلیس فوقه برٌ. یعین فوق هر نیکویی، نیکی است تا وقتی‌که انسان درراه خدا کشته شود که دیگر بالاتر از کشته شدن درراه خدا نیکی‌ای نیست.

سلام بر امام امت رهبر انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده راه انبیا و درود بی‌پایان به‌تمامی شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ حق علیه باطل، بار پروردگارا بنده‌ای هستم گناهکار و شرمسار و در خود لیاقت شهید شدن را نمی‌بینم مگر آنکه خودت برایم عنایت کنی شربت شهادت را. پروردگارا، امروز امام امت خمینی بت‌شکن با یاری شما به ما ارزش انسان بودن و انسان شدن می‌آموزد و روز امتحان است که اگر کوچک‌ترین لحظه‌ای سستی کنیم فرصت ازدست‌رفته پس ما را نصرت و یاری بفرما و راهنمایمان باش.. ای مسلمانان جهان امروز تمامی کفر به سرکردگی امریکا با تمام قوا در مقابل اسلام صف‌کشیده اسلام و انقلاب اسلامی امروز به خون و جان ما نیازمند است. تا ریشه‌اش محکم شود که بنا به فرمایشات امام امت که فرموده‌اند هر کس قدرت حمل سلاح دارد باید به جبهه برود و اگر ما در این امر قصور و کوتاهی کنیم در مقابل خدا و رسول خدا و در مقابل شهیدان راه خدا مسئول هستیم.

پدر و مادرم اگر من شهید شدم غم نخورید چون من یک شهید هستم و درراه خدا به درجه رفیع شهادت نائل گشتم که دیگران غم و ملالی ندارند و از اینکه در تربیت و بزرگ کردن من خیلی زحمت کشیدید و من خیلی به شما اذیت کرده‌ام حلالیت می‌طلبم و می‌خواهم که در مرگ من زیاد گریه نکنید برادران و خواهرانم از اینکه شما را ناراحت کرده‌ام و زحمات زیادی به خاطرم تحمل کرده‌اید امیدوارم مرا ببخشید. دوستان و برادرانم و فامیلم از همه عاجزانه حلالیت می‌طلبم و امیدوارم با بزرگی خودتان مرا ببخشید و همیشه حرکتتان را درراه خدا حرکت دهید تا در آخرت از فیض خداوند بهره‌مند شوید.

« روحش شاد و یادش گرامی باد »

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *