استانی 27 آبان 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اگر دشمن در ایران نفوذ کند، محال است امتیازی به ما بدهد/ افرادی که به خیابان ها آمدند عامه ی مردم نبودند/ چطور جنگ و زلزله به بسیج ربط دارد و مسائل سیاسی انقلاب ربط ندارد؟!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های دشمن در به زانو درآوردن انقلاب اسلامی گفت: جهان استکبار و در رأس آن امریکا همواره در تلاش بود از وقوع انقلاب جلوگیری کند.

وی افزود: البته مقام رهبری فرموده اند منظور از امریکا، ملت امریکا نیست بلکه سیاست های استکباری آن است.
وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب به عنوان اولین شکست جبهه استکبار بود اما بعد از آن نیز دشمن سعی کرد از تثبیت انقلاب جلوگیری کند که در این راستا دو حرکت مهم انجام دادند؛ یکی راه اندازی حرکت های قوم گرایانه در قسمت های مختلف ایران بود که هدف از همه آن سناریو ها تجزیه ی ایران بود و بارها اذعان کردند که چند ایران کوچک بهتر از یک ایران بزرگ است.
وی ادامه داد: حرکت دوم استفاده از گروهک های ملحد و لیبرالیست و چپگراست که هرچند دشمن با این حرکات آسیب هایی به ما وارد کرد اما نه تنها انقلاب تجزیه نشد بلکه تثبیت هم شد و ناکام ماندن این دو حرکت دومین شکستی بود که دشمن در مقابل انقلاب اسلامی متحمل شد.
فرمانده سپاه عاشورا توضیح داد: وقتی دشمن از این طریق ناامید شد جنگ سخت را راه انداخت که آن جنگ، جنگ بین ایران و عراق نبود بلکه جنگ با ایدولوژی اسلامی بود.
وی بیان داشت: دشمن قصد داشت به این طریق انقلاب اسلامی را مهار و از صدور آن جلوگیری کند اما امام خمینی(ره) فرمود ما انقلاب را صادر خواهیم کرد زیرا ظرفیت آن تا حدی است که نمی توان آن را در مرزهای ایران محدود کرد، چرا که اسلام دین جهانی است و باید  از مرزها عبور کند.
وی ادامه داد: اما حضور مردم و امام خمینی شرایطی را پدید آورد که دشمن سومین شکست خود را در جنگ سخت تجربه کرد چرا که مردم با احساس تکلیف در جبهه و پشت جبهه وارد عرصه شده و جهان استکبار را ناکام گذاشتند.
کریمیان خاطرنشان کرد: بعد از جنگ دفاعی دشمن این جبهه را در قالب جنگ نرم به گستره ی تمام ایران کشاند و به دلیل غفلت های ما موفقیت هایی را هم به دست آورد.
وی گفت: دشمن می خواست با کودتای مخملی و فتنه ی سال هشتاد و هشت  به هدف خود برسد اما ایران اسلامی علیرغم آسیب هایی که دید، در نهم دی ماه در صحنه حاضر شده و نسبت به اسلام و انقلاب و نظام اعلام وفاداری کردند.
کریمیان افزود: در ادامه فقط دو راه برای آنها باقی مانده بود که یکی روی آوردن به گزینه نظامی و دومین راه، نشستن پشت میز مذاکره بود.
وی اظهار کرد: دشمن با توجه به قدرت و بلوغ ایران، حماقت نکرده و گزینه ی نظامی را انتخاب نکرد بلکه مجبور شد پشت میز مذاکره بنشیند.

وی اضافه کرد: اصلی ترین عامل دشمن برای مذاکره با ایران قدرت بازدارندگی بسیار بالای ایران بود که به منصه ی ظهور رسید.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه باید جلوی نفوذ دشمن را بگیریم گفت: آنها برای مذاکره با ایران برنامه ی خاصی طراحی کرده اند و دنبال نفوذ در ایران هستند که ما نیز باید مانع از آن شویم که راه نفوذ در ایران به رویشان باز شود وگرنه محال است که آنها امتیازی به ما بدهند.
وی بیان داشت: امروز همراهی با دولت یک امر مولوی است که با حفظ اصول و ارزش از آن پیروی می کنیم که اصل حفظ ارزش و آرمانهاست.

وی در خصوص جایگاه و نقش بسیج در نظام جمهوری اسلامی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند بسیج افراد خاص، دارای کارت خاص، چهره و لباس خاص نیستند بلکه هر کس در هر جا برای انقلاب اسلامی قدمی بردارد بسیجی است و نقش سپاه نیز در این میان مدیریت است.

کریمیان اضافه کرد: تفکر بسیج یعنی داشتن روحیه ی جهادی، ایثارگری و جانفشانی در جهت تولید علم، انقلاب نرم افزاری، حرکت به سوی معنویات و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: مردم به حد کافی آقا بالاسر دارند، ما باید خادم ملت باشیم و بسیج و سپاه نیز به عنوان خدمتگزار هر جا که لازم باشد بر اساس نقشه ی راه تعیین شده توسط رهبر وارد میدان می شود.

وی افزود: گاه برای بسیج تکلیف این است که قطره فلج اطفال توزیع کند، گاه برای کمک به مردم زلزله زده ورود می کند، گاه به میدان جنگ می رود و همه ی این کارها را بر اساس احساس تکلیف و امر رهبری انجام می دهد؛ با این حال بسیج تنها در اینها خلاصه نمی شود و این حق بسیج است که در مورد مسائل سیتسی و مسائل مربوط به انقلاب اظهار نظر کند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: چطور وقتی حرف از جنگ و زلزله و این جور مسائل می شود، بسیج باید حضور داشته باشد اما وقتی بسیج در مورد مسائل سیاسی انقلاب اظهار نظر می کند، عده ای می گویند به بسیج چه ربطی دارد! ما می گوییم اتفاقا همه ی اینها به بسیج ربط دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیج از مرز بیست میلیونی گذشته و ده ها میلیونی شده است و اگر تفکر و فرهنگ بسیجی در جهان طنین انداز شود، مدینه ی فاضله محقق می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص توهین برنامه ی فیتیله به مردم ترک زبان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: اتفاقی که در تبریز افتاد و افرادی که به خیابان آمدند، عامه ی مردم نبودند چرا که اتفاقاتی مانند ۹ دی نشان داده است ظرفیت مردم تبریز خیلی بیشتر از اینهاست.

کریمیان اضافه کرد: پشتیبانی دشمن از این جریان نشان داد که بر اساس برنامه و سناریوی از پیش طراحی شده وارد میدان شده اند.

وی ادامه داد: این برنامه ی سخیف و بی ارزش نه تنها توهین به مردم آذربایجان بود بلکه توهین به همه ی مردم ایران بود که در پی آن بالاترین مقام اجرایی رسانه ی ملی به صورت کاملا رسمی عذرخواهی نموده و این برنامه را توقیف کردند؛ با وجود این برخوردها حرکات بعدی لازم نبود و ما نباید عرصه را برای دشمنان خارجی باز کنیم.

وی بیان داشت: در این جریان برخی از رسانه ها به خوبی روشنگری نمودند و برخی نیز خواسته یا نا خواسته وضعیت را تشدید کردند.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: به صراحت می گویم اکنون در استان آرامش کامل برقرار است و هیچ مورد خاصی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد ما تدابیر لازم را اندیشیده ایم و به قیمت جانمان امنیت را فراهم کرده و می کنیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *