تولیدی 01 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام حسن امان الهی

به گزارش آوای ورزقان؛ شهید بزرگوار حسن امان الهی دراول مرداد ماه سال۴۸ درخانواده‌ای متدین و مذهبی در روستای جوشین دیده به جهان هستی گشود.

از همان دوران کودکی روحیاتی در وی پدیدار بود که او را از دیگران متمایز می‌کرد در ادب و رفتار شهره عام و خاص بود وهمه به خاطر خصوصیات اخلاقی خاص وی او را تحسین می کردند تحصیلات ایتدائی خود رادر روستا به پایان رسانید او استعداد بی نظیری در درس خواندن داشت و باعث تحسین معلمان خود می گشت.

شهید بزرگوار بعد از اتمام تحصیلات ابتدائی خود به علت نبود امکانات جهت ادامه تحصیل ترک تحصیل نموده ودر کنار خانواده برای فراهم نمودن امکانات معیشتی خانواده تلاش می‌نمود سر انجام شهید بزرگوار با حساس دیدن اوضاع جبهه ها عازم جبهه های حق علیه باطل گردید چندین بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید وتمام جان خود را ندای خاک پاک ایران نمی نمود سر انجام در شانزدهمین روز آذر ماه سال ۶۷ در منطقه عملیاتی شیخ صالح بر اثر اصابت گلوله در حین مانور دعوت حق را لبیک گفته وبه فیض عظیم شهادت نائل گردید.

شهید عاشق امام خمینی و بیانات ایشان بودند با فرا رسیدن ماه محرم و در دسته جات عزاداری شرکت می کرد و عضو زنجیر زنان امام حسین بود فردی کاملا متدین و پایبند به اصول نظام جمهوری اسلامی بود همیشه می‌گفت من یک روز به دنیا آمدهام و روزی خواهم مرد، پس چه بهتر که در راه دفاع از ایران شهید شوم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *