اسلایدر 29 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عملکرد میراث فرهنگی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری غیر قابل قبول است

به گزارش آوای ورزقان، صابر تقویمی صبح امروز در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه گردشگری یکی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان ورزقان است، اظهار داشت: اینکه گردشگری به عنوان یکی از هسته‌های کلیدی شهرستان مطرح شده بی جهت نبوده بلکه به دلیل وجود آثار تاریخی کهن، طبیعت بکر و آب و هوای به نظیر است که گردشگری یکی از مهمترین راه‌های توسعه شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر تلاش بیش از پیش ادارات و نهاد‌های مرتبط با گردشگری، ساماندهی برخی امور برای توسعه گردشگری در شهرستان را خواستار شد.

سرپرست فرمانداری ورزقان مدارس را از جمله نهاد‌های اقامتی مسافران در شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: به غیر از ۴ باب مدرسه شبانه روزی که برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده‌، چند مهمانپذیر در شهر ورزقان و روستای توریستی گل آخور به مسافران ارائه خدمات می‌نمایند.

وی عملکرد نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در ارتباط با توسعه زیر ساخت‌های صنعت گردشگری نظیر هتل‌ها و مراکز اقامتی در ورزقان را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: ارائه خدمات همراه با نحوه برخورد مردم و مسئولین یک منطقه است که موجب توسعه یا نزول صنعت توریسم در آن منطقه می‌شود.

رئیس ستاد خدمات سفر ورزقان با انتقاد شدید از رهاسازی آثار تاریخی شهرستان به ویژه ساختمان امیر ارشد، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در جهت نگه‌داری، بهره برداری و معرفی آثار تاریخی و مناطق گردشگری شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی برگزاری تورهای پیاده‌روی در جنگل‌های ارسباران را از جمله برنامه‌های نام برد که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند برای توسعه گردشگری شهرستان انجام دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به ریشه دینی گردشگری، خواستار معرفی داشته‌های شهرستان در زمینه گردشگری شد.

وی تسطیح راه ارتباطی مناطق جنگلی را برای توسعه گردشگری شهرستان بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: جنگل‌های ارسباران توان این را دارند که به ریه تنفسی استان تبدیل شوند.

سرهنگ پاسدار موسی صفی از ارج نهادن به گردشگران با امکانات و برنامه‌های متفاوت را در جذب گردشگری موثر ارزیابی کرد و از برنامه‌های ویژه بسیج برای افزایش خدمات به گردشگران خبر داد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *