اسلایدر 22 مهر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فراوری مس در ورزقان گامی بلند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح استان

آوای ورزقان: فراوری مس در ورزقان گامی بلند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی صبح امروز در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان که با دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد، با اشاره به وجود برخی مشکلات باقی مانده از زلزله در این شهرستان، اظهار داشت: توسعه فقط با توجه به مسائل عمرانی محقق نمی‌شود بلکه در زمینه‌های مختلف می‌تواند محقق شود.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، احداث مجتمع کشاورزی در بخش خاروانای شهرستان را که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است اقدامی موثر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و یکی از توانمندی‌های این مجتمع را تولید سالانه ۲۰۰ تن ماهی ماهی قزل‌آلا عنوان کرد که تا ۵۰۰ تن در سال نیز افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان از تخصیص اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی طی امسال برای تکمیل سد آقبلاغ شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: بعد از اتمام عملیات این سد با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد برای بهره‌مندی بخش کشاورزی شهرستان از فواید احداث این سد عملیات پایاب سد آقبلاغ در دستور کار ما خواهد بود.

وی احداث سد حاجیلار با قابلیت ذخیره‌سازی ۷۰ میلیون متر مکعب آب در بخش خاروانای شهرستان را یکی از پروژه‌های مهم شهرستان برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این سد آب مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان و آب شرب بسیاری از روستاهای شهرستان تامین می‌شود.

فرماندار ورزقان از سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی در بخش خاروانای شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وجود سد حاجیلار و عبور خط لوله انتقال ۱۱ میلیون متر مکعبی گاز، بخش خصوصی علاقه مند به ایجاد مجتمع پتروشیمی در این شهرستان است.

وی با اشاره به توانمندی‌های معدنی شهرستان به ویژه مس سونگون این مجتمع معدنی را مهم‌ترین بخش سند تدبیر توسعه شهرستان برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی واحدهای فراوری مس در شهرستان که مورد تاکید استاندار آذربایجان شرقی نیز است با ایجاد ارزش افزوده بر مس تولیدی شهرستان گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شود.

یحیوی یکی دیگر از محورهای مهم سند تدبیر توسعه شهرستان را گردشگری برشمرد و گفت: با توجه به وجود توانمندی بالای شهرستان با همکاری میراث فرهنگی استان و با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانیم اقدامات مهمی را برای رشد صنعت توریسم در شهرستان انجام دهیم.

وی ورزقان را شهرستانی با توانمندی بسیار بالا دانست که با تلاش‌دلسوزانه و وفاق مسئولین توان توسعه جهشی، تبدیل شدن به یک شهرستان توسعه یافته و تحقق اهداف مورد نظر دولت در شهرستان را دارد.

 

 

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *