استانی 23 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کتابخانه‌های مدارس آذربایجان شرقی به ازای هر دانش آموز ۱۱ جلد کتاب دارد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از تسنیم ، جعفر پاشایی ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد با بیان اینکه آذرماه سال ۹۲ در اداره کل آموزش و پرورش استان ستادی با عنوان ستاد قرآن، عترت و نماز تشکیل یافت، اظهار داشت: تشکیل این ستاد با توجه به تأکیدات و دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد و بر این اساس ۵ کلید واژه مهم در آموزش و پرورش استان به برنامه منسجم و منظم تبدیل شد.

وی افزود: با توجه به این مسئله اقدامات مطلوبی در سیستم تعلیم و تربیت استان صورت گرفته که این اقدامات محصول کار جمعی و برنامه‌ای آموزش و پرورش استان است ولی با این حال به آرمان‌های اصلی خود نرسیده‌ام.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به آمار دانش آموزان حافظ ۵ جز تا کل قرآن در استان اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ تعداد ۱۹۴ نفر از دانش آموزان به عنوان حافظ ۵ جز تا کل قرآن در استان بودند که این رقم در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ به ۲۵۷ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری همایش دهه نخست ماه محرم نیز اظهار داشت: این همایش در سال ۹۳ با حضور ۳۵۰۰ دانش آموز، در سال ۹۴ با حضور ۴۰۰۰ دانش آموز و امسال نیز با حضور ۵۵۰۰ دانش آموز در استان برگزار شد.

پاشایی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۹۵۰ هئیت مذهبی دانش آموزی در استان فعال بودند، ادامه داد: در سال ۹۴ این رقم به یک هزار و ۶۷ هئیت مذهبی و امسال نیز به یک هزار و ۲۰۰ هئیت مذهبی دانش آموزی افزایش یافته است.

وی در مورد رتبه‌های برتر کشوری در رشته قرآن عترت و نماز نیز اظهار کرد: در سال ۹۳، ۱۹ رتبه برتر کشوری از ۹۶ نفر به دانش آموزان این استان تعلق یافت که در سال گذشته نیز ۲۲ رتبه برتر از ۷۴ رتبه را دانش آموزان این استان کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در ادامه افزود: تعداد شرکت کنندگان مرحله ای قرآن، عترت و نماز در استان در سال ۹۳، ۲۴۰ هزار نفر بوده و سال گذشته نیز این رقم به ۵۲۰ هزار نفر افزایش یافته که در این میان ۴ نفر از دانش آموزان استان نیز به مسابقات بین المللی دعوت شدند.

وی از وجود ۴۴ دارالقرآن فعال منطقه‌ای و ناحیه‌ای در استان خبر داد و افزود: در بخش نماز با عنوان نهضت نمازخانه سازی نیز امسال نزدیک ۵۵ نمازخانه مدرسه‌ای با مشارکت خیران در مدارس استان ساخته شد که نزدیک به ۲۵ نمازخانه دیگر نیز در حال احداث است.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه نیز در سال ۹۳، ۳۰۰ مدرسه، سال گذشته ۳۳۱ مدرسه و امسال نیز ۳۵۰ مدرسه در این طرح شرکت کردند.

پاشایی همچنین به بحث تجهیز کتابخانه‌های مدارس استان اشاره کرد و گفت: در  سال ۹۲ در مدارس استان به ازای هر دانش آموز ۹ جلد کتاب موجود بود که امسال نیز با توجه به تجهیز کتابخانه‌ها، به ازای هر دانش آموز ۱۱ جلد کتاب موجود است که این تجهیز بیشتر در مناطق محروم جهت ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *