اسلایدر 08 بهمن 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهره برداری از کارخانه فراوری طلای ورزقان در سال آینده

به گزارش آوای ورزقان، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان با حضور بهبودی دبیرستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه ورزقان، علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاوانا، مدیران کل استان و تعدادی از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان برگزار شد.
حسن یحیوی دراین جلسه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه معادن به ویژه معادن طلا در شهرستان صورت گرفته است، بهره برداری از کارخانه فراوری طلای معدن طلای مزرعه شادی در اوایل سال ۹۶ نوید داد.
وی افزود: در معدن طلای اندریان نیز عمده فعالیت های عمرانی و فیزیکی انجام شده است و شرکت سرمایه گذار در حال اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست به منظور آغازعملیات استحصال و فراوری طلا است.
فرماندار ورزقان تصریح کرد: استحصال سنگ آهن در بخش خاروانای شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز کلید خورده و شرکت سرمایه گذار درحال اخذ مجوزهای لازم است.
وی گردشگری را یکی از توانمندی های شهرستان در راستای توسعه دانست و گفت: زیرساخت های اولیه در مناطق نمونه گردشگری شهرستان به ویژه مناطق نمونه گل آخور و حماملو توسط میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شده و اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری در این مناطق هستند.
نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان سد حاجیلار را یکی از پروژه های کلیدی شهرستان برشمرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این سد آب شرب شهری و روستایی شهرستان و آب مورد نیاز کشاورزی و صنایع شهرستان تامین خواهد شد.
وی پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان را کلید توسعه شهرستان عنوان کرد و گفت: در ۵ ماه گذشته به لطف وحدت و همدلی که در شهرستان حاکم شده و تامین مالی شرکت مس بیش از ۱۲  درصد به پیشرفت فیزیکی این پروژه افزوده شده است.
یحیوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح محرومیت زدایی سپاه در دهستان جوشین شهرستان، این اقدام را حاصل اقدام مشترک دولت، سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی دانست.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *