استانی 15 آذر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

طرح‌های توسعه مس سونگون ۲ هزار شغل ایجاد می‌کند/طرح‌های توسعه هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت

به گزارش پابگاه خبری آوای ورزقان، رضا شریفی امروز در نشست مجمع بسیج شهرستان ورزقان با بیان اینکه شرایط امروز کشور سخت است اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در کشور وجود دارد معضل بیکاری است؛ برای گذر از این مشکل کار مهمی که باید انجام دهیم، انجام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حفظ روحیه و اعتماد به نفس است.

مدیر مجتمع مس سونگون افزود: اگر روحیه کافی داشته باشیم به راحتی می‌توانیم در مقابل فشارهای اقتصادی دشمنان استقامت کنیم.

شریفی در ادامه به آرزوی تولید کاتد در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه طرح‌های توسعه مس سونگون که متوقف شده بود،پنج سال طلایی را از ما گرفت، در حالی که اگر اجرا می‌شد ۲ هزار نفر امروز در این بخش مشغول به کار می‌شدند و ۱۰۰ هزار تن کاتد مس تولید می‌کرد که موجب رونق اقتصادی شهرستان و آذربایجان‌شرقی می‌شد.

مدیرعامل شرکت مس منطقه آذربایجان گفت: قرار داد ادامه احداث طرح‌های توسعه مس سونگون ( کارخانه ذوب،اسید، پالایش) با یک شرکتی چینی بسته شده و حتی هزینه این پروژه نیز به حساب شرکت چینی واریز شده ولی متاسفانه این شرکت موضوع تحریم‌ها را بهانه کرده و از شروع کار فرار می‌کند.

شریفی، به دیگر پروژه‌های در حال احداث معدن سونگون اشاره کرد و ادامه داد: در کنار طرح های توسعه، فاز ۳ تغلیظ ۱۵۰ هزار تنی همراه با کارخانه لیچینگ در حال احداث هستند،در پروژه لیچینگ که سود دهی خوبی دارد و یک روش راحت است ۲۵ میلیون تن خاک که سال‌های سال است در معدن وجود دارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی، از دو برابر شدن ذخیره معدن سونگون خبر داد و گفت: خوشبختانه معدن مس سونگون ظرفیت بالایی دارد و طبق آخرین اکتشافات ذخیره معدن دو برابر شده است، ان‌شاءالله با محصول نهایی کاتد که تولید خواهد شد رونق اقتصادی شهرستان ورزقان و کل استان را فراخواهد گرفت.

مدیر مجتمع مس سونگون به شایعاتی که در مورد طرح‌‌های توسعه است، اشاره کرد و متذکر شد: طرح‌های توسعه مس سونگون یک پروژه شخصی نیست که بخواهیم اعمال کنیم، این پروژه با به روزترین و بهترین تکنولوژی دنیا که توجیه اقتصادی دارد اجرا خواهد شد و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت.

شریفی تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای شهرستانی را در اولویت قرار دادیم و مبلغ ۲ میلیارد تومان وام کم بهره و شاید بدون بهره را برای اشتغال که یک تهدید محسوب می‌شود، در نظر گرفتیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *