اسلایدر 09 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برای بازگشت بکار کارگران آماده ام تضمین کتبی بدهم

به گزارش آوای ورزقان؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از مردم شهید پرور و ولایت مدار شهرستان ورزقان در تشییع و خاکسپاری باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام ، بیان داشت: بر خود وظیفه می دانم از حضور آگاهانه و پرشور مردم انقلابی شهرستان ورزقان و بخش خاروانا و نیز از روستاییان زحمت کش ، دانشگاهیان ، روحانیت ، مسئولین، خبرنگاران و نیز از مدیریت محترم مجتمع مس سونگون و همه آحاد تقدیر و تشکر کنم که از لحظه اول ورود پیکر آن شهید گمنام تا لحظه تدفین، شرکت نموده و آن را چون مهمان عزیز برشمرده و سر تعظیم بر آستان آن شهید گمنام فرود آوردند.

امام جمعه ورزقان نظام مقدس جمهوری اسلامی را حاصل خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید دانست و خاطرنشان کرد: این شهیدان امروز هم پس از گذشت چهل سال، پیکرشان باشکوه تر از گذشته تشییع می شوند.

امام جمعه ورزقان در ادامه از حضور مدیر کل و همکاران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که قبل از خطبه های نماز جمعه میز خدمت برگزار کرده بودند ، تشکر کرد و افزود: از حضور جناب فتحی مدیرکل محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان که در میز خدمت قبل از خطبه های نماز جمعه حضور داشتند و پاسخگوی مراجعه کنندگان بودند سپاسگزاری می نمایم.

حاج شیخ مهدی پورمحمد در ادامه به مشکل برخی از کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان نیز پرداخت و گفت: نزدیک یک سال است که برخی از کارگران زحمت کش مجتمع مس سونگون دچار مشکلاتی شدند ، خدا را خوش نمی آید ، در این مدت این کارگران ، ریالی حق و حقوق دریافت نکرده اند ، کدام یک از مسئولان می توانند این مدت زمان را بدون حقوق ، زندگی خود را سپری کنند؟!

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه بنده به عنوان امام جمعه در قبال برگشت به کار این قشر (کارگران) تضمین می دهم، افزود: این کارگران باید مورد لطف و بخشش قرار بگیرند و بنده به عنوان امام جمعه تضمین می نمایم و حتی بصورت کتبی نیز اعلام می دارم که اگر در آینده مشکل و خطایی از سوی این کارگران رخ دهد به عنوان امام جمعه پاسخگو خواهم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد با بیان اینکه از مطالبه گری و احقاق حقوق مردم عزیز منطقه کوتاه نیامده و نخواهم آمد، تاکید کرد: جهت استحضار مردم قهرمان ورزقان اعلام می دارم که اکثر مسائل شهرستان قبل از خطبه های نماز جمعه مورد پیگیری قرار می گیرد و اگر به نتیجه نرسد، در آخرین مرحله در خطبه های نماز جمعه به آن پرداخت می شود.

امام جمعه ورزقان همچنین در خصوص احداث فاضلاب شهری در این شهر، خواستار استفاده از آخرین تکنولوژی پیشرفته و استاندارد شد و از فرماندار شهرستان ورزقان خواست این موضوع را به جد پیگیری نماید.

حاج شیخ مهدی پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) ، این روز را پیروزی ملت ایران در یک امتحان الهی دانست و خاطرنشان کرد: یوم الله ۹ دی ماه ۸۸ باید گرامی داشته شود چرا که این روز برای انقلاب اسلامی و مردم اهمیت زیادی دارد و ملت بزرگ ایران اسلامی با پیروزی از آن عبور کردند ، متاسفانه در فتنه ۸۸ عناصر داخلی نیز در متن فتنه قرار گرفتند که موجب خسارات سنگین به مردم و کشور شد.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا امروز فتنه های زیادی به راه انداختند اما هر بار با پاسخ قاطع مردم همراه شدند، سال ۶۷ فتنه اول(قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت)، سال ۷۸ فتنه دوم، سال ۸۸ فتنه سوم، سال ۹۶ فتنه چهارم، سال ۹۸ فتنه پنجم و سال ۱۴۰۱ فتنه ششم و جنگ ترکیبی بر علیه ایران اسلامی به راه انداختند که یکبار دیگر با پاسخ قاطع ملت ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند.

حاج شیخ مهدی پورمحمد با بیان اینکه این فتنه ها ،دشمنان خصوصا آمریکایی ها را بی آبرو کرد، افزود: مگر در دنیا ملتی میتوانست مقابل آمریکا قرار بگیرد، این تنها ملت بزرگ ایران بود که مرگ بر آمریکا سر دادند و آنان بدانند این جمهوری اسلامی بود که در سوریه با هزینه سنگین، ۸۵ درصد از خاکش را که اشغال کرده بودید، پس گرفت.

حاج آقا پورمحمد به تبلیغات گسترده استکبار علیه جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: سالیان سال است ۳۰ هزار کانال ماهواره ای و مجازی با پشتیبانی غرب ، علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می شود امابه لطف خدا و با درایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب تاکنون هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی ادامه داد: سلطنت طلبان و تجزیه طلبان بدانند با عیش و نوش نمی توان کشورداری کرد، این مردم خون دل ها خورده اند تا انقلاب به قدرت و اقتدار کنونی برسد.

امام جمعه ورزقان از مسئولان خواست تا در خدمت به مردم از هیچ فرصتی دریغ نکنند، تاکید داشت: مسئولان باید به این مردم خدمت کنند، ملت بزرگ ایران در تشییع شهدا، روز قدس، ۲۲ بهمن و در تمام صحنه ها زودتر و جلوتر از همه مسئولان حضور دارند و به این مردم عزیز هرچه خدمت کنیم کم است.

حاج شیخ مهدی پورمحمد از گرانی های افسار گسیخته در حوزه اقتصاد در این روز ها انتقاد کرد و خطاب به مسئولان اقتصادی دولت و مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمنان با استفاده از نفوذی ها میخواهند انتقام حضور باشکوه مردم در تشییع شهدا را بگیرند لذا هرچه سریع تر باید گروه نفوذی در اقتصاد کشور بر ملا و بی آبرو شوند.

خطیب جمعه ورزقان همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد سردار دل ها سلیمانی عزیز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دی سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر انقلاب اسلامی و آبروی امت اسلامی است، ایشان دشمنان جمهوری اسلامی را در دنیا بی آبرو کرد ، یاد و خاطره شهید سلیمانی گرامی باد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *