استانی 21 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونمایی از کتاب چهل در تبریز

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج،کتاب چهل به قلم علی رضاوند نویسنده ی جوان ۲۱ ساله، عصر دیروز با برگزاری آئینی در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن رونمایی شد.

در این آیین که با حضور  سلطانی رئیس دانشکده ی پردیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دیگر علاقه مندان و اهل قلم برگزار شد، علی رضاوند با تشریح هدف خود از نگارش این کتاب گفت: کتاب نوشتن و ادبیات در جامعه ی ما مظلوم است و شاید به همین دلیل است که برخی از اساتید محترم باوجود ارائه ی دعوتنامه در این مراسم حضور نیافته اند و من این گلگی را می کنم تا شاید کسانی که با کتاب قهر هستند، آشتی کنند.

وی افزود: رونمایی از اولین کتاب هر نویسنده روز بسیار بزرگی برای او محسوب می شود زیرا اولین اثر اگر هم قوی ترین اثر نباشد مهمترین قدم است.

رضاوند ادامه داد: چهل دورنمایی از زندگی ماست و مرا در مسیری قرار داد که باید در آن مسیر قرار می گرفتم لذا این اثر را با استفاده از سبک مینی مال نوشتم چرا که در عصر ما کمتر کسی حوصله ی شنیدن دارد و به دلیل همین کم حوصلگی ها داستانم را کوتاه شروع کرده و آنچه را که می باید گفتم و بقیه راه را به مخاطب سپردم.

این نویسنده جوان بیان داشت: چهل دارای درون مایه ای عاشقانه و اجتماعی است و به به کارگیری رویکرد انسانی و جامعه شناختی زمینه ای را فراهم کردم تا مخاطب به راحتی بتواند با این اثر ارتباط برقرار کند.

وی در آخر گفت: چهل از عاشقانه های روزگاری سخن می گوید که آن موقع عشق مظلوم نبود و عاشقان جاودانه می شدند اما امروز عشق مظلوم ترین واژه است و هرچند چهل نمی تواند عشق را زنده کند اما زندگی را به عشق به تصویر می کشد.

رئیس دانشکده ی پردیس دانشگاه شهید مدنی در این مراسم با اشاره به اهمیت کار این نویسنده  ی جوان گفت: من به علی رضاوند غبطه می خورم که توانسته در سن ۲۱ سالگی کتابی مثل چهل را بنویسد درحالی که من با این سن خود تا بحال نتوانسته ام چهار خط بنویسم.

سلطانی افزود: دانشگاه شهید مدنی از علی رضاوند حمایت خواهد کرد.

گندمی، گوینده و خبرنگار استان آذربایجان غربی نیز در آیین رونمایی از کتاب چهل گفت: استفاده عدد چهل برای این کتاب جای توجه ویژه دارد چرا که این عدد در فرهنگ ما عددی مقدس است و نمودهای مختلفی برای این تقدس در فرهنگ اسلامی وجود دارد مثلا اینکه پیامبر(ص) در چهل سالگی مبعوث شدند و یا انسانی که رو به کمال دارد در چهل سالگی به کمال می رسد.

وی بیان داشت: طراحی جلد این کتاب نشان می دهد که با عشق شروع شده و با عشق به پایان می رسد.

گندمی افزود: علی رضاوندبه خوبی توانسته است پیام خود را در قالب داستان های کوتاه به مخاطب برساند و این جوان که در ۲۱ سالگی توانسته چنین اثری از خود ارائه کند قطعا در چهل سالگی که سن کمال انسان است به درجات بالاتری نائل خواهد شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *