بازنشری 01 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امضا تفاهم نامه ایران با وزارت بازرگانی چین/ جذب ۷۸۳ میلیون دلار سرمایه خارجی

به گزارش آوای ورزقان، سیدمحمدعلی سید ابریشمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص تاثیر لغو تحریم‌ها در روند توسعه صنایع کوچک گفت: این سازمان با جمع‌آوری و بروزرسانی آمار و اطلاعات و فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سطح بنگاه‌های مستقر و نواحی صنعتی آمادگی لازم را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرده است.
وی افزود: تا کنون تعداد ۱۳۲ سرمایه گذار خارجی به میزان ۷۸۳ میلیون دلار و با اشتغالی بنابر ۱۳ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی جذب شده است.
ابریشمی ادامه داد: از پروژه‌های مربوط به جذب سرمایه‌گذاران می‌توان به تفاهم‌نامه سازمان با وزارت بازرگانی چین به منظور احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و چین اشاره نمود که در این پروژه سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی برای بازار صادراتی اقدام به فعالیت می‌کنند.
معاون وزیر صنعت تعداد واحدهای صنعتی فعال را ۲۸ هزار و ۲۹۱ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: از ۳۴ هزار و ۵۳۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حدود ۸۲ درصد واحد فعال و ۱۸ درصد واحد غیر فعال تا پایان اسفند ماه ۹۳ مستقر بوده‌اند.
وی در توضیح سیاست‌های در نظر گرفته شده در برنامه ششم توسعه برای ارتقای صنایع کوچک بیان کرد: در ابتدای تهیه برنامه ششم توسعه پنج پیشنهاد کلی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده که در نهایت منجر به درج  دو سیاست تولید در این برنامه گردید که شامل تامین مالی فعالیت‌های خرد و متوسط به وسیله نظام بانکی و سپرده‌گذاری ارزی حداکثر ۲۰ درصد از منابع ورودی صندوق  نزد بانک‌های عامل در قبال اخذ خط اعتباری و ریالی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ریالی شده است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در همین راستا به دولت اجازه داده شده تا برای اشتغال پایدار ، توسعه بنگاه‌های کوچک و کارآفرینی و همچنین تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو اقداماتی نظیر حمایت مالی و تشویق توسعه شبکه‌ها، انجام تمهیدات لازم برای شناسایی و الویت‌بندی‌های کوچک، متوسط و بزرگ نفوذ فناوری و همچنین ایجاد نشان تجاری مشترک در بازارهای هدف، ارزیابی و رقابت پذیری و … انجام گیرد.
معاون وزیر صنعت در پایان اشاره کرد: این سازمان به همراه سه سازمان توسعه ای ایدرو ، ایمیدرو و پتروشیمی پیشنهادات خود را در حضور ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جهت تقویت سازمان‌های توسعه‌ای ارائه نموده‌اند که منجر به تصویب سر فصل جداگانه‌ای به نام “سازمان‌های توسعه‌ای” در برنامه ششم گردید که امیدواریم این امر محقق شود.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *