اسلایدر 12 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بزرگترین درس مکتب سردار سلیمانی حمایت از ولایت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورزقان با تسلیت فرارسیدن اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ، اظهار داشت: بنده بعنوان خطیب جمعه و به نمایندگی از مردم ولایتمدار شهرستان ورزقان از مسئولین استدعا داریم انتقام سختی را که حضرت آقا نیز به آن تاکید داشته است را عملی نموده و از قوه قضائیه محاکمه عوامل داخلی را که با بعضی از حرکات ، تمهیدات ترور و شهادت را فراهم کردند ، خواستاریم.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه شیطان بزرگ (آمریکا) در روزهای گذشته احساس خطر کرده است ، گفت: با نزدیک شدن ۱۳ دی اولین سالگرد شهید سلیمانی ، آمریکایی ها دیروز و چندین روز گذشته خلیج فارس را ناوگان باران کرده اند که شاید جمهوری اسلامی ایران حرکاتی انجام بدهد.

پورمحمد با تاکید بر اینکه آمریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند، افزود: برخی مسئولین کشور از ترس و واهمه در توییت ها از بمب افکن ها حرف می زنند ولی ما دانشجویان دانشگاه مکتب امام (ره) آموخته ایم که هر زمان شیطان بزرگ احساس خطر می کند حماقت کرده و حادثه ایجاد می کنند و در آخر متوجه می شوند که حاصل جنگ و حماقتشان به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام می شود و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

امام جمعه با بیان اینکه آمریکا نفس های آخرش را می کشد، افزود: انتقام سخت ، قطع شدن پای کثیف آمریکا از منطقه می باشد و به فضل پروردگار و به برکت خون شهدای مظلوم مقاومت خصوصا شهید سلیمانی این خواسته جمهوری اسلامی محقق خواهد شد.

خطیب جمعه ورزقان در ادامه سخنانش به مکتب و منظومه فکری شهید سلیمانی پرداخت و افزود: سردار سلیمانی شخصیتی داشت که این شخصیت تبدیل به مکتب شد در منظومه فکری سردار سلیمانی اخلاص وجود داشت که حرف اول و آخر مکتب سلیمانی را میزند.

وی ادامه داد: دومین مسئله ای که در منظومه فکری سردار سلیمانی وجود داشت و حضرت آقا آن منظومه را مکتب معرفی کرد این بود که سردار سلیمانی به نظام اسلامی ارزش قائل بود که در صحبت های خود می فرماید: والله هر کس به هراندازه و در هر سطح با این نظام نسبت دارد سطح شخصیت و ارتباطش با خدا بیشتر می شود یعنی ارتباط با نظام اسلامی در واقع ارتباط با اسلام و خدا می باشد.

پورمحمد با اشاره به اینکه منظومه فکری سردار سلیمانی منبعث از فکر حضرت امام (ره) است ، افزود: حضرت امام(ره) حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات حتی از نماز هم واجب تر می دانست و امروز حفظ نظام جمهوری اسلامی واجب تر است چرا که مساوی با دفاع از اسلام است.

وی سومین مسئله منظومه فکری سردار سلیمانی را بحث ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: در صحبت های حاج قاسم سلیمانی که می گوید: قدر سید بزرگوار(رهبر انقلاب) را بدانید از ایشان مواظبت کنید یعنی کسانی که در مکتب سلیمانی قدم می گذارند اولا به نظام اسلامی ارزش قائل شوید دوما قداست ولایت فقیه را نگه دارید ، ولایت فقیه در نظام اسلامی بعنوان امام و پیشوا مطرح است.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملی گرایی برای این مملکت هیچ کاری نکرده است ، افزود: آنهایی که بعنوان ملی گرایی خودشان را مطرح می کنند اینها اصالتا ملی گرا نیستند چرا که آنها در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس کجا بودند، در جبهه ی مقاومت یک نفر شهید از این ها نداریم ، در جایی که خطر نیست این ها اعلام وجود می کنند.

حاج آقا پورمحمد ادامه داد: این ها برای تقابل با اسلام از طرف شیطان بزرگ امریکا آمدند در آسیا برای زدن برج ولایت فقیه و آرمان های انقلاب و دینی ما ، لذا ما باید در مکتب سلیمانی همانند شهید سلیمانی و شهدای مقاومت راهشان را ادامه دهیم و یکی از آرمان های آن ولایت فقیه است که شهید سلیمانی توجه زیادی به آن داشت چرا که ولایت فقیه آرامش بخش در جامعه دینی است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *