دادستان ورزقان از شناسایی و متلاشی شدن تعداد ۶ کارگاه غیرمجاز استحصال طلا با ۱۴ تن سنگ طلا در تبریز خبر داد.
علی لطفیوند در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان اظهار کرد: با توجه به افزایش فعالیت های غیرمجاز در زمینه حفاری برای بدست آوردن سنگ های معدنی در سطح شهرستان ورزقان و همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه همچنین درراستای منویات ریاست دادگستری آذربایجان شرقی و با اشراف و پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات ورزقان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل فعالیت کارگاه های استحصال طلا در سطح استان، با داشتن دستور قضایی و هماهنگی با دادستان مرکز استان مامورین در محل حاضر شده ضمن تفتیش و بازرسی محل، اقدام به جمع آوری ادله جرم و پلمپ مراکز موضوع گزارش کردند.
دادستان ورزقان تصریح کرد: در بازرسی انجامشده، تجهیزات و ادوات مربوط به فرآیند استحصال طلا، مقدار قابل توجهی سنگ طلا به میزان ۱۴ تن و همچنین ابزارآلات مورد استفاده کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در این رابطه ۵ نفر به عنوان متهم دستگیر و محل فعالیت غیرمجاز نیز پلمپ شد.
دادستان ورزقان در پایان گفت: برخورد قاطع با قاچاق سنگ طلا تشدید شده است و با مخلان امنیت در روستاها و شهرستان با شدت برخورد خواهد شد.