بازنشری 31 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعلام آمادگی ایران برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ

به گزارش آوای ورزقان به نقل از مهر، حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در جریان سفرش به آذربایجان با ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و پیرامون مسایل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

سردار دهقان، در این دیدار با ابراز خرسندی از تداوم ملاقات ها و رایزنی های مقامات عالی رتبه دو کشور خصوصاً سران ایران و آذربایجان که زمینه های لازم را برای تعمیق روابط دو ملت فراهم کرده است گفت : مواضع مشترک دو کشور و تشریک مساعی پیرامون مسایل و رخداد های امنیتی در منطقه و تبدیل آن به فرصت، جلوه ای از درک مشترک میان ایران و آذربایجان به شمار می رود.

وی با اشاره به وضعیت وخیم امنیتی منطقه و جهان، خطر گسترش تروریسم و نا امنی را یاد آور شد و بر ضرورت گسترش همکاری دفاعی و نظامی میان تهران و باکو تاکید کرد.

دهقان در ادامه افزود:باید با تقویت و توسعه این روند  در مسیر ایجاد ائتلاف های قدرتمند و اثر گذار منطقه ای حرکت کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و حل بحران قره باغ از طریق مسالمت آمیز گفت: باتوجه به شرایط حساس منطقه با هرگونه اقدامی که موجبات تشدید بحران قره باغ شود مخالف می باشیم.

وی عدم اراده سیاسی کشورهای فرا منطقه ای برای حل مناقشه قره باغ را با هدف استمرار و توسعه دامنه نفوذ آنان در کشور های منطقه ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر آمادگی خود را برای کمک به حل صلح آمیز این مناقشه اعلام  می کند.

سردار دهقان، با تشریح توانمندی های متنوع وزارت دفاع کشورمان در حوزه های مختلف بر ضرورت همکاری دفاعی، نظامی و فنی میان دو کشور تاکید کرد و گفت :گسترش این همکاری ها نقش بسیار مهم و سازنده ای در ایجاد صلح، ثبات و امنیت منطقه دارد.

وزیر دفاع کشورمان در پایان  بر ضرورت همکاری های دفاعی- امنیتی کشور های ساحلی دریای خزر در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، افراطی گری  و قاچاق مواد مخدردر چارچوب پیمان و ائتلافی مستحکم تاکید کرد.

در این دیدار سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز طی سخنانی با تمجید از قدرت و توانمندی های دفاعی و فناورانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت:ما این قدرت را در رژه با شکوه ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۹ فروردین مشاهده کردیم و به آن مباهات می کنیم.

وزیر دفاع آذربایجان با اشاره به عزم و اراده سران دو کشور برای توسعه همکاری ها افزود:آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن توافقات فی مابین را اجرایی نمائیم.

سپهبد ذاکر حسن اف، تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های دفاعی – نظامی به ریاست وزرای دفاع ایران و آذربایجان را اقدامی ضروری برای سرعت بخشیدن به اجرای توافقات میان دو کشور اعلام کرد و گفت:ما آمادگی داریم در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد:تأکید رئیس جمهور آذربایجان از ارتقاء سطح روابط، حاکی از جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در نزد مقامات جمهوری آذربایجان است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *