استانی 29 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کمالوند را به تارتار ترجیح می‌دهم/قطعا گسترش فولاد در لیگ برتر می‌ماند/عاشق بارسلونا هستم

آوای ورزقان:کمالوند را به تارتار ترجیح می‌دهم/قطعا گسترش فولاد در لیگ برتر می‌ماند/عاشق بارسلونا هستم

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج؛درخشش بازیکن جوان و پدیده تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشورمان که موجب شد به اردوی تیم ملی امید دعوت شود، بهانه‌ای دستمان داد تا گفت‌وگویی با این بازیکن آینده‌دار ترتیب بدهیم.

پای صحبت‌های این جوان اهل خطه خونگرم جنوب کشورمان که نشستیم متوجه شدیم که از همان روزی که فوتبالش را آغاز کرده است، در هر مسابقاتی که به میدان رفته است یا آقای گل بوده و یا پدیده آن مسابقات.

متن گفت‌وگوی آناج با محمد امین درویشی را در ادامه پیش رو دارید:

بیوگرافی کوتاهی از زندگیتان می‌فرمایید؟

من در سال ۱۳۷۲/۰۲/۳۰ در روستای بندرتیاب واقع در شهرستان میناب استان هرمزگان به دنیا آمدم. در یک خانواده پرجمعیت با ۶ خواهر و بردار که به ترتیب سومین فرزند و اولین پسر خانواده هستم. همچنین تنها فرزند خانواده که به صورت حرفه‌ای وارد عرصه ورزش و فوتبال شده‌ام. البته خانواده نسبتا متوسطی داشتیم با پدری سخت کوش که شب و روز کار می‌کرد تا ما کمبود مالی احساس نکنیم.

از لحاظ شخصیتی هم باید بگویم خجالتی هستم و در مورد تحصیلات هم دیپلم انسانی دارم.

فوتبالتان را از کجا شروع کردید؟

فوتبالم را بصورت گروهی از سال ۱۳۸۹ و از تیم فانوس بندر تیاب شروع کردم که در مسابقات شهرستان شرکت کرده بود. در لیگ شهرستان برای این تیم بازی کردم و در حالی آقای گل شدم که تیم‌مان سوم شد. پس از آن به عنوان بازیکن کمکی به تیم جوانان استقلال میناب رفتم که در مسابقات لیگ استانی حضور داشت و در این مسابقات نیز در نهایت به مسابقات کشوری راه یافتیم و من هم توانستم عنوان آقای گلی‌ام را تکرار کنم.

در مسابقات قهرمانی کشور همانند لیگ شهرستان و استان بهترین گلزن مسابقات بودم و بار دیگر آقای گل شدم. پس از این مسابقات به تیم جوانان البدر بندر کنگ پیوستم. در همان سال اول حضورم بهترین بازیکن این تیم شدم و اینطوری شد که به تیم اصلی و بزرگسالان البدر بندر کنگ راه یافتم و به نوعی فوتبال حرفه‌ایم شروع شد.

البدر بندر کنگ در لیگ دسته دو فوتبال کشور بود. بازی اولی که برای این تیم هم به میدان رفتم برایم خوش یمن بود چراکه توانستم بازهم با گلزنی شروع کنم و شروع خوبی در تیم بزرگسالان این تیم داشته باشم. اما با این وجود در این سال زیاد موفق نبودیم و در همان لیگ دو ماندگار شدیم. فصل بعدش که زیاد در ترکیب تیم نبودم، تیم‌مان توانست به لیگ دسته یک صعود کند و این برایم بهترین فرصت بود تا خودم را نشان بدهم.

بازی در لیگ دسته یک همانطور که فکرش را می‌کردم خیلی سخت‌تر از دسته دو بود. اما چیزی از انگیزه و تلاش من کم نشد، با اینکه یکی از بازیکنان جوان تیم بودم در اکثر بازی‌ها به میدان رفتم و در پایان لیگ نیز به عنوان پدیده لیگ دسته یک انتخاب شدم، این موجب شد شناخته‌تر شوم و سکوی پرتاب من به لیگ برتر باشد.

چطور شد به تیم گسترش فولاد تبریز آمدید؟

آقای کوروش برمک در زمانی که مربی تیم میناب طیور بود بازی‌های من را دیده بود، پس از اینکه تارتار به عنوان سرمربی گسترش فولاد انتخاب شد، برمک نیز کمک مربی این تیم شد. بازی‌هایم در تیم البدر بندر کنگ موجب شده بود تا وی من را به آقای تارتار معرفی کند و او نیز پس از اینکه من در فصل گذشته پدیده لیگ دسته یک شدم مورد توجهش قرار گرفتم. بدین ترتیب بود که به من پیشنهاد دادند تا به تیم گسترش فولاد بیایم.

هر بازیکنی دوست دارد در بهترین سطح فوتبال کشورش بازی کند و من نیز از این قائله مستثنی نبودم، بنابراین تصمیم گرفتم به گسترش فولاد بیایم و قراردادی ۳ ساله را با این تیم امضا کردم.

در مورد عملکردتان در گسترش فولاد بگویید، اینکه فکر می‌کردید خیلی زود در این تیم جا بیافتید و پدیده این تیم شوید؟

روزهای اولی که به تیم گسترش فولاد آمده بودم تماشاگران و حتی بازیکنان این تیم زیاد  باورم نداشتند چون شناختی نسبت به من نداشتند و این خیلی طبیعی بود. اما به شخصه یقین داشتم که می‌توانم در آینده خودم را در گسترش فولاد نشان بدهم که خدا را شکر همینطور شده و توانستم با بازی‌های خوب خودم، توانایی‌هایم را در این تیم اثبات کنم.

در مورد عملکردم هم که همانطور که از بازی‌هایم دیدید در نیم فصل اول از بازی چهارم که برای این تیم به میدان رفتم یکی از بهترین‌های گسترش فولاد بودم و اگر نبودم مطمئنا به تیم ملی دعوت نمی‌شدم.

قبول دارید که کم حاشیه بودن یکی از عوامل موفقیت شما بوده است؟

قطعا همینطور است، برخلاف بیشتر بازیکنان جوان فوتبال کشورمان که برای اینکه بتوانند برای خودشان نامی دست و پا کنند و هر روز با حاشیه‌های فراوان و مصاحبه‌های زیاد خود را تیتر رسانه‌ها می‌کنند، من اصلا به جز فوتبال به سایر مسائل کاری ندارم و همانطور هم که قبلا از من سراغ دارید زیاد اهل مصاحبه نیستم.

اولین بازی و اولین گلی که برای گسترش فولاد زدید؟

اولین بازی‌ام برای گسترش فولاد هم خوش یمن بود، بازی که در هفته چهارم با پیکان در ورزشگاه اختصاصی‌مان بود که یک بر صفر بردیم و اولین گلی هم که برای این تیم زدم در دیدار بعدی در بندرانزلی مقابل ملوان بود که روی پاس مهرداد بایرامی توانستم گلزنی کنم.

شما با تارتار و کمالوند کار کردید تفاوت این دو مربی را چطور ارزیابی می‌کنید و کدامیک را بر دیگری ترجیح می دهید؟

خوب من هم به آقای تارتار و هم به آقای کمالوند که برایم زحمت کشیده‎اند و مثل معلم چیزهای زیادی از آن ها یاد گرفته‌ام، احترام میگذارم. اما اگر قرار باشد یکی را انتخاب کنم که خیلی سخت است و هر دو از مربیان خوب کشورمان هستند، انتخابم کمالوند است، چون از زمانی که به تیم آمدند از لحاظ فنی، روحی و روانی خیلی روی تیم و من تاثیر گذاشته‎اند و به نظرم از زمان حضور وی بازی من نیز پیشرفت کرده و روز به روز بهتر شده‌ام.

با این حال چیزی از لیاقت‌ها و توانایی‌های آقای تارتار کم نمی شود همانطور که گفتم ایشان هم خیلی خوب بودند،  برای من زحمت کشیدند و چیزهای زیادی نیز از او یاد گرفتم.

ارتباطتان با بازیکنان گسترش فولاد و بخصوص بازیکنان بومی این تیم چطور است؟

خیلی ارتباط خوبی با بازیکنان گسترش فولاد دارم، این تیم مانند خانواده من است و همه بازیکنان تیم را دوست دارم.

در مورد شهر تبریز و طرفداران گسترش فولاد چه نظری دارید؟

تبریز شهر زیبایی است با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف. مردمان بسیار خونگرم و خوبی هم دارد که عاشق فوتبال هستند. تماشاگران بسیار با تعصبی که واقعا برای هر تیمی یک نعمت محسوب می‌شوند و معتقدم  قدر این تماشاگران را که یار دوازدهم و سرمایه‌های اصلی تیم هستند، ما بازیکنان و باشگاه باید بیشتر بدانیم.

گسترش فولاد در لیگ برتر می‌ماند؟

بلی، ۱۰۰ درصد.

در نیم فصل اول خیلی راحت امتیاز از دست دادیم ولی در نیم فصل دوم با توجه به شرایطی که در جدول داریم نباید به راحتی امتیاز از دست بدهیم. البته این تعطیلات ۵۰ روزه هم فرصت خوبی برای ما است و بازیکنان خوبی هم به تیم جذب شده‌اند، تلاش می‌کنیم از این فرصت استفاده کرده و گسترش فولاد دیگری در ادامه فصل بشویم. خلاصه مطمئن باشید که گسترش فولاد در لیگ برتر ‌می‌ماند.

از اردوی تیم ملی امید برایمان بگویید و چه حسی دارید که توانستید به این اردو راه پیدا کنید؟

آرزوی هر بازیکنی است که در تیم ملی کشورش بازی کند و من هم خوشحالم که پس از درخششم در تیم گسترش فولاد کادر فنی بازی‌هایم را زیر نظر گرفته و من را به این اردو دعوت کرده‌اند.

در مورد اردو هم باید بگویم که اردوی خیلی خوبی داریم و تمرینات خوبی نیز انجام می دهیم. از شنبه نیز یک اردو در کیش داریم که طبق اعلام کادر فنی بعد از این اردو قرار است دو اردوی دیگر در عمان و ترکیه برگزار کنیم.

قبلا سابقه حضور در تیم ملی را داشتید در رده های پایه و جوانان؟

نه من در تیم‌های پایه تیم ملی حضور نداشتم و امسال که به این اردو دعوت شدم، اولین دعوتم به تیم ملی است.

در مورد آقای خاکپور که به عنوان سرمربی تیم ملی امید شدند چه نظری دارید؟

از لحاظ فنی الان نمی‌توانم چیزی بگویم چون هنوز ۳،۴ روز نیست که من در این اردو حضور دارم و ایشان نیز در همین موقع به تیم اضافه شده‌اند و زیاد باهم کار نکرده‌ایم. ولی از لحاظ شخصیتی، ایشان خیلی شخصیت بالایی دارند و به نظرم در زمان بازیگری فرد مفیدی در فوتبال کشورمان بوده‌اند و بازی‌های خوبی برای تیم ملی کشورمان انجام داده‌اند و حتما لیاقت این را داشتند که به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شده اند.

بعد از اتفاقاتی که در اینچئون افتاد چقدر به صعود به المپیک امیدوارید؟

راجب بازی‌های آسیایی نمی‌توانم نظر بدهم چون عضو این تیم نبودم، ولی نتایج غیر قابل تصور بود. با بازیکنانی جدیدی که به تیم دعوت شده‌اند، شرایط تیم فرق کرده است. بازی‌ راحتی برای صعود نداریم و این باعث شده است تا همه سخت تلاش کنیم تا بتوانیم ضمن جبران گذشته به المپیک صعود کنیم. من هم مثل همه هموطنانم دوست دارم تیم به المپیک صعود کند و نسبت به این موضوع خوش‌بین هستم.

فوتبال اروپا را دنبال می کنید؟

هر ازگاهی اگر وقت باشد حتما بازی ها را نگاه می‌کنم چون اعتقاد دارم می توانم چیزهای زیادی از آن یاد بگیرم که مطمئنا در آینده به رشد فوتبالم کمک می‌کند.

بازی‌های کدام لیگ را بیشتر نگاه می‌کنید؟

فوتبال اسپانیا را بیشتر دوست دارم به این دلیل که بازی‌هایشان از سرعت و تکنیک خوبی برخوردار است و در عالی‌ترین سطح ممکن فوتبال بازی می‌کنند، همچنین بازی های لیگ قهرمانان اروپا که سعی می کنم فرصت تماشای آن را از دست ندهم.

طرفدار کدام تیم هستید؟

عاشق بارسلونا هستم. از سبک بازی این تیم خیلی خوشم می‌آید، بخصوص مسی و نیمار که هر دو از تکنیک، مهارت و هوش بالایی هم برخوردار هستند.

الگوی فوتبالی شما در ایران و جهان؟

در ایران علی کریمی که بازی‌هایش را خیلی دوست داشتم الگوی من هستند و در جهان نیز مسی و نیمار.

صحبت پایانی؟

در پایان بر خودم واجب می‌دانم که از خانواده‌ام و در راس آن از پدر و مادرم که همیشه برایم زحمت کشیده‌اند و من را حمایت کرده‌اند، تشکر کنم. دستشان را میبوسم. همچنین از مربیان خودم بخصوص آقایان نادر غلبانی و محمد جمادی‌پور که از مربیان پایه تیم البدر بندر کنگ هستند و نه تنها مربی بلکه مثل برادر بزرگتر و مشاورم در کنارم بودند تشکر می‌کنم. موقعیت کنونی‌ام حاصل زحمت‌های این عزیزان است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *