استانی 29 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نشنویم که بجای استکبار ستیزی برنامه هایی، گفتار و رفتار هایی و پخش کلیپ هایی باشد که خواست استکبار و آمریکا پسند است

آوای ورزقان:نشنویم که بجای استکبار ستیزی برنامه هایی، گفتار و رفتار هایی و پخش کلیپ هایی باشد که خواست استکبار و آمریکا پسند است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج،۲۷ آذر، سالگرد شهادت شهید مفتح می باشد. این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.چند سالی است که نماینده رهبر معظم انقلاب در استان میزبان اساتید حوزه و دانشگاه برای هم اندیشی در همین خصوص است.

آیت الله مجتهد شبستری پس از شنیدن نظرات اساتید حوزه و دانشگاه، پیوند جامعه و روحانیت را عمیق توصیف کرد و گفت: مطالعه تاریخ ایران نشان می دهد که مردم ایران همواره به دنبال دین حق و دین مدار بوده اند.

وی با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه اگر علم در ثریا باشد مردان ایران زمین به آن دست می یابند، گفت: این جز افتخارات ما است که سلمان فارسی یکی از نزدیک ترین حواریون پیامبر است. تا حدی که پیامبر در مورد ایشان گفته اند: سلمان منا اهل البیت.

وی افزود: در زمان غیبت کبری هم غالب ملت ایران تابع فقها بوده اند. منتهی از وقتی که استعمار در ایران به سلطه رسید، به جز قضیه میرزای شیرازی اجازه نداد که علما مبسوط الید باشند. لذا در بعضی موارد پیروی از علما به رسمیت رسیده است و در بعضی موارد نه. اما همیشه در بعد عملی و شرعی پیروی از علما وجود داشته است. چه در زمان مشروطه چه قبل و بعد از آن. البته مشروطه مشروعه که بعدها توسط غرب زده ها تحریف شد.

وی در همین خصوص به شرایط زمان قاجار پرداخت و عنوان کرد: در زمان قاجار نیز تا حدودی ارتباط بود. حتی سلاطین از علما اجازه امور را می گرفتند.هر چند که یک عالم و مرجع حکومت نمی کرد اما همین مقدار نیز مغتنم بود.

وی شروع دین ستیزی به صورت رسمی را از زمان رضاخان پهلوی دانست و گفت: در زمان رضا خان بود که وی با اقتباس از آتاتورک مظاهر دینی را از بین برد. دین ستیزی را رسمی کرد و تا حدودی هم ظواهر را تغییر داد اما مردم نوعا دینمدار بودند و از این اقدامات دلشان خون بود. محمدرضا نیز که اقدامات پدرش را بی فایده می دانست به طریق دیگری اقدام به این عمل کرد. وی دید که ملت خواهان دین هستند لذا با پنبه سر برید و بین دانشگاه ها و حوزه های علمیه جدایی افکند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان، افزود: دانشگاه ها را به سمت سکولاریسم،لائیسم، بی دینی و بی بند وباری سوق  دادند تا اینکه امثال شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح به سمت دانشگاه متمایل شدند. بنده این سه تن را می شناختم و مطمئن بودم که اگر در قم می ماندند مسلما یکی از مراجع تقلید می شدند. اما آنها تکلیفشان را حضور در دانشگاه ها دیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روشنگری امام (ره) و این سه بزرگوار باعث شد که راه انقلاب هموار شود.

وی به اثر گذاری این دو نهاد در جامعه اشاره کرد و افزود: نگاه مردم همیشه به حوزه و دانشگاه بوده است و اگر ببینند این دو وحدت دارند اثرگذاری بیبشتری در امور دارد.

آیت الله شبستری با اشاره به سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت وحدت این دو نهاد و تلاش دشمنان برای جلوگیری از این مهم عنوان کرد: در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه همانطور که اساتید گفتند، وحدت نباید در نصب یک تابلو خلاصه شود. وحدت باید در هدف باشد. یعنی هدف هر دو باید خدامحوری به جای خود محوری باشد. علم نباید برای کسب مدرک خوانده شود. مدرک گرایی باعث می شود که هدف پست بشود.

وی به نقش اساتید اشاره کرد و گفت: اساتید علاوه بر گفتار با عملشان مردم و دانشجویان را به تدین دعوت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خواست که قول و فعل افراد یکی باشد و تصریح کرد: در روز های خاص مثلا ۱۶آذر که در دانشگاه ها باید مسئله استکبار ستیزی مطرح شود که سابقا هم همین طور بود، نشنویم که بجای استکبار ستیزی برنامه هایی، گفتار و رفتار هایی و پخش کلیپ هایی باشد که خواست استکبار و آمریکا پسند است و باید هوشیار وبیدار بود. همانطور که در سخنان و نوشته ها در خصوص رهبری صحبت می کنیم در عمل نیز باید به آن پایبند باشیم.ایشان حدود ۶۰۰ بار از سال۸۸ تاکنون لفظ فتنه را به کار برده اند. نباید یک عده دانشگاه ها را جولانگاه جریانات سیاسی قرار بدهند، باید همه متوجه باشند که دشمن اصلی استکبار جهانی است. باید خدا محوری و ولایتمداری جایگزین خود محوری و باند محوری شود که این است راه مستقیم.

گفتنی است که در ابتدای مراسم تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه مطالبی را عنوان کردند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *