استانی 17 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل سابق محیط زیست: مجوز برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه در زمان خانم ابتکار صادر شد

به گزارش آوای ورزقان، بیوک رئیسی در گفتگو با آناج در خصوص برداشت نمک از دریاچه ارومیه اظهار کرد: مجوز برداشت نمک طبق نظر کارشناسان فنی کشور در دولت های گذشته و در زمان خانم ابتکار و زمان پر آبی دریاچه ارومیه صادر شده بود.

وی گفت: برداشت نمک از دریاچه ارومیه به نفع دریاچه است و بهترین روش از نظر فنی و اکولوژیکی است و اگر برداشتی صورت نگیرد یک نوع ایراد محسوب می شود.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان در خاتمه تاکید کرد: در زمانی که بنده مدیرکل بودم، برداشت نمک به صورت کارشناسی بود با این حال اکنون نیز برداشت نمک به نفع دریاچه است.

گفتنی است قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس هم  در گفتگو با آناج از عملکرد معصومه ابتکار انتقاد کرده و گفته بود: در زمان تصدی دوران مدیریت معصومه ابتکار با مجوز محیط زیست آذربایجان شرقی میلیون ها تن نمک از دریاچه ارومیه برداشت شده که باعث تخریب بستر این دریاچه شده است.

اما حمید قاسمی، مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز پیش از ظهر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص برداشت نمک از دریاچه ارومیه اظهار کرد: در دولتهای گذشته مجوزهای مختلف برای برداشت نمک صادر شده بود ولی پس از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه تنها مجوز صادر شده در سال ۹۳ یکی به مدت ۴ ماه برای استفاده اداره راه و شهرسازی و نمک‌پاشی در جاده‌های برفی و دیگری برای استفاده یک کارخانه بود.

قاسمی با اشاره به دپوهای موجود در اطراف دریاچه ارومیه هم گفت: هم اکنون دپوهایی در اطراف دریاچه دیده می‌شود که از سال‌های گذشته به جا مانده است که به تازگی از طریق دادگستری اسکو فرجه زمانی ۱۰- ۱۵ روزه برای برداشت آنها داده شده است.

اما معلوم نیست، چرا مدیرکل محیط زیست استان با وجود اذعان به دو مورد مجوز برداشت نمک در ماههای اخیر، هرگونه صدور مجوز در این زمینه در دولت یازدهم را تکذیب می کند.

البته جدا از این تاکید و تکذیب مسئولان، اینکه برداشت نمک در کدام قسمت های دریاچه و به چه شکلی بوده و اینکه کلا برداشت نمک از بستر دریاچه چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد را باید کارشناسان امر پاسخ دهند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *