استانی 30 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

خوان هفتم در کلیبر

به گزارش آوای ورزقان، به نقل از کلیبر خبر، خرداد ماه هر سال انتخابات هیئت رئیسه مجلس و کمسیون های تخصصی آن برگزار می شود و امسال نیز مثل سال های گذشته تعدادی از نمایندگان استان در پست های مهم مجلس  انتخاب و جای گرفتند.

فرهنگی به  عضویت هیئت رئیسه مجلس(برای ششمین بار) و منادی به عضویت هیئت رئیسه مجلس(برای چهارمین بار)،فتحی پور به عنوان رئیس کمسیون اقتصادی مجلس (برای هفتمین بار) ،رحمانی به عنوان رئیس کمسیون صنایع(برای چهارمین بار)،نوری به عنوان نائب رئیس کمسیون کشاورزی(برای دومین بار )،حسن نژاد به عنوان نایب دوم رئیس کمسیون اقتصادی(برای اولین بار ) ،دهقانی به عنوان دبیر دوم کمسیون صنایع (برای اولین بار )  و قره سیدی به عنوان سخنگوی کمسیون قضایی مجلس( برای دومین بار ) انتخاب شدند.

بدون شک جای گرفتن هریک از نمایندگان استان در پست مهم مجلس، نشان از توانمندی این عزیزان و زمینه  استفاده بیشتر از ظرفیت های مجلس در توسعه و پیشرفت استان بوده و افتخاری  برای مردم و شهروندان استان محسوب می شود و به تناسب آن پیام ها و بنرهای تبریک از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از انتخاب آنان در سطح برخی از معابر سطح شهر دیده می شود.

۱

اما شادمانی و پیام های تبریک در طول هفت بار انتخاب ارسلان فتحی پور به عنوان رئیس کمسیون اقتصادی مجلس در کلیبر گونه ایی متفاوت با سایر نمایندگان استان  به خود گرفته است ،از شکل و محتوای  برگزاری مراسم استقبال  بویژه انتخاب ایشان به عنوان رئیس کمسیون اقتصادی  برای سومین بار (سال آخر نمایندگی مجلس هشتم) و  برای هفتمین بار (سال آخرنمایندگی مجلس نهم) چنین برداشت می شود که این مراسم استقبال از اهمیت ویژه ای برای هواداران و خود ایشان  برخوردار است .

۲

مراسم استقبال با اطلاع رسانی قبلی و نصب انواع پلاکاردها و بنرهای تبریک در سطح معابر عمومی  شهرها و روستا های کلیبر  و خداآفرین و هوراند و آبش احمد از طرف افراد حقیقی و حقوقی نصب و مراسم را  از ورودی روستای پیغام شروع کرده و پیش قدمش چندین گوسفند قربانی کرده و  اسپند دود می کنند  و چونان یک قهرمان وارد شهر کلیبر می شود و پس از سخنرانی در مسجد جامع کلیبر برای میهمانان و هواداران ،خوانی می گسترانند.

در مراسم استقبال خوان هفتم که ۲۱ خردادماه  ۹۴در کلیبر برگزار گردید برخلاف خوان سوم دیگر خبری از عنوان “حاج آقا” ،”مهندس” و”دکتر ” در کار نبود و به حمد خدای یکتا مطابق  اطلاعات بنرها ، حاج آقا ها جملگی  دکتر شده اند  بطوریکه  این هماهنگی در بکاربردن عناوین، پیشرفت شگرفی  نسبت به خوان سوم بوده است و اینکه  دیگر خبری از بنرهای  تبریک  اداره ها و نهادها ی  عمومی  دیده نمی شد بجز تعداد محدود دهیاری و شورای اسلامی  شهر  و روستای منطقه ! .

در ادامه وارد مسجد شده و درجمع هوادار حاضر در مسجد  حضور یافتد . قبل از سخنرانی ایشان یک نفر شعری در مدح  ایشان  پشت تریبون قرائت نمود که  بد نیست ضمن عذرخواهی  به خاطر ترجمه مداحی  شاعر عزیز به فارسی  ، قسمت هایی  از آنرا در اینجا بیاوریم.

بیر گونش تک حاج آقا مجلسی تابان ایله دین( حاج آقا مثل یک خورشید مجلس را نورانی و تابناک کردید )

بیر عمور غمله یاتان کونولو خرامان ایله دین(تو کسی را که یک عمر با غم و اندوه همنشین بود مست و خرامان نمودید).

کوفه اهلی ده یوروخ سروری ترک ایلییاخ (ما اهل کوفه نیستیم سرورمان را  تنها بگذاریم)

چونکی ظلمت خانانی شمع و چراغان ایله دین(چونکه  به  ظلمت خانه با حضور خود نورانیت  و  روشنایی بخشیدید)

……

ای جماعت سیزالله !همشه شکر ایلی یاخ(ای مردم بیایید همیشه شکرگزارباشیم)

دی یاخ الله ! بو عزیزی بیزه احسان ایله دین (به خدا بگوییم که این عزیز[فتحی پور]را برای ما احسان نمودید).

….

بعد ازقرائت مدح نامه  با تخلص “مهدی”  ارسلان  فتحی پور شروع به سخنرانی نمود و از حضار به خاطر حضورشان در مراسم تشکر کرد و باشاره به اوضاع خاورمیانه و ضعیت نابسامان اقتصادی کشور و تولید ملی گفت : تورم گذشته  هنوز پابرجاست و هزینه های دولت بیشتر شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است و ۹میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد..

وی در ادامه از اختصاص ۳میلیارد تومان اعتبار از طرف استانداری  به شهرستان کلیبر و خداآفرین اظهار نارضایتی کرد و گفت همه جای استان تبریز نیست  و توزیع بودجه باید با عدالت صورت گیرد.

فتحی پور در ادامه گزارشی از اقدامات انجام یافته در طول حضور خود  در دوره های هفتم و هشتم و نهم مجلس  ارائه نمود و افزود به خاطر خدا  بروید بررسی کنید ببنید که  اقدامات  آنان که قبل و بعداز انقلاب در این منطقه انجام داده اند به اندازه یک دهم اقدامات بنده نیست .دهها دکتر و دهها فوق لیسانس در مجلس به کارنامه بنده نمره صد داده اند حال ببینیم شما چه نمره ای خواهید داد!

ارسلان فتحی پور در مورد حضور انتخابات دوره دهم مجلس گفت:من همیشه از شما اجازه گرفتم و این بار نیز از شما اجازه خواهم گرفت ! .

وی در ادامه با کنایه به فعالیت های رقیبان احتمالی در انتخابات دوره دهم مجلس در منطقه گفت :مردم الان نان هزار تومانی می خورند همه چیز را می فهمند! برخی بعد از مدت ها  دوباره می آیند به بهانه های مختلف و به  زور وارد خانه های مردم می شوند!  که کارنامه آنها برای مردم روشن است و مردم خوب و بد را از هم تشخیص می دهند.

وی درپایان سخنرانی  خطاب به هواداران حاضر گفت:نگران نباشید همه چیز سرجایش هست و انشالله با وحدت تمام کارها را به پیش خواهیم برد !.

کلیبر

اما چند کلام آخر خطاب به نماینده مردم کلیبر در مجلس:

اول : ما نه  در خوان سوم و نه در خوان هفتم هرگز ادعا نکرده و نمی کنیم  که اقدامات شما و هوادارانتان در حکم تبلیغات زود هنگام بوده و عدالت در تبلیغات انتخاباتب نقض شده است  چراکه حکم تبلیغات زود هنگام بودن اقدامات شما با قانون  است و قانون مجری دارد .اما از آنجا که برخی از ما لواش دویست تومانی می خوریم  کنجکاویم که جلسه تبلیغاتی زمان انتخابات شما  چگونه برگزار خواهد شد و در آن چه خواهید گفت  که در خوان هفتم  کلیبر نگفتید(!)

دوم :جناب آقای فتحی پور! کاش به جای مقایسه اقدامات انجام یافته در منطقه  قبل و بعد از انقلاب با اقدامات انجام یافته در زمان  نمایندگی خود در منطقه ، از کارنامه نظام وانقلاب دفاع می کردید و از تمامی کسانی که در گذشته به نوعی منشاء اثر و پیشرفت بودند تشکر می کردید  وهمه را به خود نسبت نمی دادید!

سوم : ما امیدواریم که همراه با شما در قید حیات بوده  و شما خوان هفتم را با موفقیت به پایان رسانده و خوان هشتم  در کلیبر راهم  طی کنید تا رکورد هفت خوان رستم در ایران شکسته شود.

 جهت یادآوری ،خوان هفتم رستم چنین بود که: دیو سفید با سنگ آسیاب و کلاه خود و زره آهنی به جنگ رستم رفت. رستم یک پا و یک ران وی را از بدن جدا ساخت. دیو با همان حال با رستم گلاویز شد و نبردی طولانی میان آندو درگرفت که گاه رستم و گاه دیو در آن برتری می‌یافتند. در پایان، رستم با خنجر خود دل دیو را پاره کرده و جگر او را در آورد.

سایر دیوان با دیدن این صحنه فرار کردند. با چکاندن خون دیو در چشمان کاووس و سپاهیان ایران، همگی آنان بینایی خود را باز یافتند و به جشن و پایکوبی مشغول شدند(!).

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *