استانی 04 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هدف از تشکیل “یکتا” حفظ گفتمان امام و رهبری است/ با احمدی نژاد هیچ رابطه تشکیلاتی نداریم/ نباید به جبهه معارض انقلاب امکانات داده شود

به گزارش آوای ورزقان، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به تشکیل جبهه «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» اذعان داشت: هیئت موسس این جبهه کسانی هستند که قبلاً معاون رییس جمهور و یا از وزرای دولت نهم و دهم بوده اند.

هدف از تشکیل “یکتا” حفظ گفتمان امام و رهبری است

وی افزود: این افراد نیروهای ولایت مدار و مکتبی بوده که قدم در تشکیل جبهه یکتا گذاشته اند، البته در سراسر کشور افرادی هستند که در دوران خدمت و مسئولیتشان در دولت های نهم و دهم تفکر بسیجی و دغدغه انقلاب داشته و فعالیت کرده اند. با این حال این افراد با اتکا به سخن مقام معظم رهبری که خطاب به این افراد فرمودند شما آرمان های امام و انقلاب را سر دست گرفته اید، گرد هم آمده و جبهه یکتا را تشکیل داده اند.

جبهه “یکتا”، جبهه سیاسی نیست

عضو هیئت موسس جبهه یکتا با تاکید بر وظایف این جبهه گفت: هدف از تشکیل جبهه یکتا حفظ گفتمان و آرمان های امام و رهبری است، حال اگرچه بعضی از تشکل های سیاسی نسبت به تشکیل جبهه «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» اعتراض کردند ولی صراحتاً اعلام کردیم که جبهه یکتا به عنوان یک جبهه سیاسی نبوده و سعی دارد آرمان ها انقلاب و رهنمود های رهبری را در قالب یک جریان و جبهه گفتمانی تبیین کند چرا که این جبهه با داشتن نفراتی متخصص می خواهد در خدمت نظام باشد.

حسینی ادامه داد: در صورتی که جبهه یکتا بخواهد فعالیت های سیاسی به عنوان یک حزب سیاسی آغاز کند به  اخذ مجوزهای مربوطه خواهیم پرداخت.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به بی تقوایی برخی رسانه های اظهار داشت: در رابطه با جبهه «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» با بزرگان و علما مشورت کردیم که همه آنها از این حرکت اظهار خرسندی نمودند البته با برخی از گروه های سیاسی اصولگرا نیز وارد صحبت شدیم که البته مورد استقبال واقع شده است. لازم به ذکر است بعضی ها هم از آغاز این حرکت ناراحت شدند چرا که فکر می کنند برای آنها مشکلی پیش خواهد آمد، تعجب می کنیم که در ماه مبارک رمضان به جای اینکه تقوا پیشه کنند دست به برخی کارها می زنند چرا که اعضای جبهه یکتا همگی دلسوز نظام بوده و نسبت دادن آنها به بعضی موضوعات مناسب نیست.

وی افزود: جبهه یکتا به عنوان یک جبهه گفتمانی عمل می کند و می خواهد شرایط کشور را به مردم تبیین نماید البته اگر بنا به فعالیت سیاسی شود بعد از طی مراحل قانونی، معیار هایی برای انتخاب اصلح به مردم ارائه خواهیم داد.

با احمدی نژاد هیچ رابطه تشکیلاتی نداریم

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه یکتا منتسب به احمدی نژاد است گفت: بار ها اعلام کردیم که رابطه تشکیلاتی با احمدی نژاد نداریم.

عضو شورای جبهه «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» در رابطه با روند وحدت اصولگرایان اذعان داشت :عامل شکست اصولگرایان در انتخابات سال ۹۲ اختلافاتی بود که بین جناح های سیاسی اصولگرایان واقع شد. البته این اختلافات از چند سال قبل شروع شده بود که در انتخابات سال ۹۰ هم مشهود بود ولی با توجه به اینکه رقیبی در میدان نبود اصولگرایان پیروز میدان شدند و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نتیجه این اختلافات کاملا عیان شد.

سید محمد حسینی ادامه داد: همه به این جمعبندی رسیدیم که باید همگرایی صورت بگیرد و همه عوامل تفرقه رو کنار بگذاریم. لازم به ذکر است که گام های بلندی در رابطه با وحدت اصولگرایان برداشته شده و همه جناح های سیاسی اصولگرا به این جمعبندی رسیده اند که باید به وحدت برسند. به خصوص اگر انتخابات استانی شود وظیفه گروه های سیاسی سخت تر خواهد شد چرا که باید لیست واحدی را ارائه دهند.

مزایا و معایب استانی شدن انتخابات مجلس

این فعال سیاسی در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات مزایا و معایبی دارد، مزایا از این جهت که رسیدگی مجلس به امورات کلان بیشتر شده و معایب آن از این جهت که انتخابات مجلس باعث می شد تا افراد مستعد و فعال در حوزه سیاسی در شهر های مختلف شناسایی شده و از پتانسیل آنها استفاده شود که این امکان حذف خواهد شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر اینکه رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب از جبهه یکتا به عنوان جبهه پایداری دوم نام می برند اظهار داشت: با اکثر اعضای جبهه پایداری همکار بوده ایم و همانطور که پایداری با سایر جبهه ها به جمعبندی رسیده اند که همکاری کنند ما نیز همین کار انجام خواهیم داد.

وی افزود: جبهه یکتا جمعی است که نیروهای متخصص در خود دارد و به هرحال این افراد نیروهایی بودند که در مسئولیت های اجرایی کشور را بر عهده داشته اند و اکنون می خواهند در همان حوزه های تخصصی نظریه پردازی و فعالیت نمایند بر فرض مثال دوستان در جبهه یکتا دغدغه دانشگاه ها را دارند که شتاب علمی کشور متوقف نشود یا در حوزه روابط بین الملل که در موضع اقتدار باشیم که در کل خلاصه این مسئله گفتمان امام و رهبری است.

حسینی گفت: جبهه یکتا تلاش می کند که بعضی افراد با قدرت رسانه ای و افکار غربی که با افکار امام و رهبری زاویه دارد سرکار نیامده و زمام امور را در دست نگیرند. این طور نیست که جبهه «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت باشد اگر لازم باشد حتما ورود خواهیم کرد چراکه نظام ما یک نظام مردم سالاری دینی است و خواص و مسئولان ما باید با مردم ارتباط داشته باشند با این همه فعلا قصد داریم به صورت یک جبهه گفتمانی فعالیت کنیم.

نباید به جبهه معارض انقلاب امکانات داده شود

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با فعالیت های جبهه فرهنگی در دولت یازدهم اذعان داشت: به هر حال ضعف هایی در جبهه فرهنگی کشور وجود دارد و جا دارد که در این حوزه کارهای بسیاری انجام گیرد. جبهه فرهنگی انقلاب باید تقویت شود و این وظیفه دولت و نهاد هاست و همه باید دست به دست هم بدهند تا اینکه بالاخره شرایط بهتری را در کشور شاهد باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته نباید به جبهه معارض انقلاب و کسانی که ماهیتشان کاملاً معلوم است امکاناتی داده شود که در داخل کشور بخواهند علیه آرمان های انقلاب و امام فعالیت نند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *