استانی 21 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مهر ۹۴ حساس ترین مهر بعد از انقلاب است/۳۸ هزار معلم بازنشسته می شوند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، علی اکبر فانی در گردهمایی معاونان وزارت و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تبریز اظهار کرد: دولت در بحث هسته ای موفقیت چشمگیری داشته است و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند بعد از این توافق به جایگاه زیبنده خود برسد.

وی اعلام کرد: تحول در آموزش و پرورش با برنامه ششم توسعه آغاز شد و نقشه راه سند تحول مبنای تحول سند ششم توسعه خواهد بود و امیدواریم منابع خوب و پایداری را در برنامه ششم و هفتم شاهد باشیم و لازمه توسعه پایدار در دنیا توجه به آموزش می باشد.

وی با بیان اینکه قدمت ما در بحث آموزش بیشتر از دیگر کشورهاست ولی وضعیت مان قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای جهانی سهم آموزش و پرورش از بودجه باید ۲۵ درصد باشد،ولی در دولت آقای خاتمی این بودجه ۱۵ درصد بود، این در حالی بود که در دولت نهم و دهم این بودجه به ۹.۱ کاهش یافت، ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این بودجه به ۱۱.۲ درصد رسیده است و تا زمانی که میزان بودجه ما از دولت این مقدار باشد هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بحث رتبه بندی معلمان یک اقدام بسیار مفید و شروع خوبی می باشد، علی رغم همه مشکلات دولت میزان بودجه آموزش و پرورش برای سال ۹۴ ,۱۳۵۰ میلیارد تومان و برای سال۹۵، سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: مهر ۹۴ حساس ترین مهر بعد از انقلاب می باشد و ۳۸ هزار معلم از سیستم خارج و بازنشسته می شوند و ورودی نخواهیم داشت، سال جاری یک چهارم نیروی متوسطه ما اضافه خواهد بود در حالی که در مقطع ابتدایی کسری نیرو داریم و برای حل این مشکل از ۸ماه پیش اقداماتی آغاز کرده ایم که چگونه از معلمان متوسطه در دیگر پایه ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای مسکن مهر، مدرسه ای اختصاص نیافته بود، اظهار کرد: حدود ۲۵۰مدرسه برای مسکن مهر نیاز داریم و افتتاح این مدارس باعث می شود تراکم کلاس ها در دیگر مناطق کاهش یابد.

فانی در پایان با بیان اینکه در دولت یازدهم بیشترین همکاری های مسولین دیگر ارگانها با آموزش و پرورش را شاهد بوده ایم، افزود: سالی ۱۳۰ میلیون جلد کتاب چاپ می شود و ۱۴ماه قبل از سال تحصیلی چاپ کتابها شروع می شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *