استانی 03 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هجده هزار رقبه و دو هزار ۲۳۰ موقوفه در اداره کل اوقاف تثبیت سند شدند

آوای ورزقان:هجده هزار رقبه و دو هزار 230 موقوفه در اداره کل اوقاف تثبیت سند شدند

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در دیدار کارکنان اوقاف با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته وقف گفت: اداره کل اوقاف استان نسبت به سالهای گذشته با رشد مطلوبی مواجه بوده و با بیست و شش پله ارتقا جزو استان های گروه الف قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش نمایندگی های این اداره در کل استان ادامه داد: در سال ۸۰ تنها ۸ شهرستان اداره اوقاف و امور خیریه داشت ولی امروز در ۱۷ شهرستان اداره و دفتر نمایندگی راه اندازی شده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی عمل امینانه به نیات واقفین خیر اندیش با پیوست فرهنگی را مد نظر خود قرار داده و توانسته فعالیت های فاخری در حوزه فرهنگی و قرآنی انجام دهد.

تبریز میزبان بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور

حجت الاسلام حسینی ضمن اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز؛ افزایش متسابقین در حوزه قرآنی از یک هزار و چهارصد نفر در سال ۹۰ به ۱۰۳ هزار نفر در استان را ثمره ی این فعالیت ها دانست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در راستای لبیک گویی به مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ظرفیت ۴۸ هزار حافظ که به استان ما داده شده بود در برنامه سه ساله تکمیل گردیده است.

حجت الاسلام حسینی آرامش بهاری در جوار امامزدگان، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی ویژه برنامه های تابستان، سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر، برگزاری کنگره هایی همچون تبریز پیشرو تشییع، کنکره شیخ سلار، کنگره نگین هستی در جسارت به ساحت قدسی پیامبر، کنگره کوثر بیکرانه و یادواره شهدای حافظ و قاری را از جمله برنامه های فرهنگی برشمرد.

مدیر کل اداره اوقاف تاکید کرد: سال جاری را با عنوان نهضت سند گرفتن موقوفات نامیدیم و برنامه ریزی خود را بر مبنای دریافت سند تمامی موقوفات قرار دادیم.

وی ضمن بیان اینکه در دفاع از حوزه تثبیت وقفیت کارهای شایسته ای صورت گرفته است، متذکر شد: رشد مطالبات و وصولی های اوقاف منجر به تثبت و ثبت ۱۸ هزار رقبه و دو هزار و ۲۳۰ موقوفه شده است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد:با راه اندازی سامانه جامع موقوفات هر موقوفه برای اجاری نیت امینانه واقف دارای شناسه شده و حساب مستقل خود را دارد و این ادعا را داریم که سنتی ترین اداره را در کل سازمان به مکانیزه ترین اداره تبدیل کرده ایم.

مدیر کل اوقاف اذعان کرد: امیدواریم فدک فراموش شده اهل بیت جایگاه اصلی خود را پیدا کند و پروژه های عمران، آبادانی و بازسازی بیش از ۵۰ امامزداه شاخص استان به اتمام رسد.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات و صندوق قرض الحسنه راسخون  نیزدر جهت ارائه تسهیلات برای مساجد امامزادگان، کارکنان و عموم مردم راه اندازی شده اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *