اسلایدر 01 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هدف اصلی آمریکا از توافق؛ نفوذ در ایران و سلطه بیشتر در منطقه است

آوای ورزقان: هدف اصلی آمریکا از توافق؛ نفوذ در ایران و سلطه بیشتر در منطقه است

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی امام‌جمعه ورزقان در یادداشت اختصاصی خود برای پایگاه خبری آوای ورزقان، در خصوص بیانات مقام معظم رهبری درباره این نکته که اجازه نفوذ آمریکا به کشور را نمی‌دهیم نوشت: امام خامنه‏‌ای (مدظله‏ العالی) در دیدار شرکت‏ کنندگان در مجمع جهانی اهل‌بیت و نمایندگان رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی فرمودند: «اجازه نفوذ در ایران را به آمریکایی‏‌ها نمی‏‌دهیم، آمریکایی‌ها می‏‌خواهند از توافقی که تکلیفش معلوم نیست، وسیله‌‏ای برای نفوذ در ایران بسازند اما این راه را قاطعانه بسته‏‌ایم و اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی‌ها نمی‌‏دهیم.»

از دیرباز، بزرگ دیده‌‏بان تیزبین انقلاب، با رصد هوشمندانه و نگاهی ژرف و انقلابی در مقام افشای توطئه‏‌های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، هشدارهای قاطع و نافذی را مطرح فرموده‌‏اند، افسوس آنان که باید گِراها و رهنمودهای معظم‏‌له را به‏‌موقع دریافت و به هنگام اقدام نمایند، به‏‌خوبی عمل‌نکرده و نمی‏‌کنند. در مقطعی از دو عنصر شوم انفعال و ارتجاع یادکردند تا شاید برخی مدیران و مسئولان خسته و بی‏‌انگیزه و خواب‌‏رفته را بیدار کنند و در مقطعی از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی خصم به‌‏روشنی پرده برداشتند و در زمانی از اهداف مرموز جبهه استکبار مبنی بر سکولاریزه ‏کردن و دین زدایی و به دوران طاغوت برگرداندن جامعه، یاد فرمودند تا بدان جا که نسبت به انگیزه‌‏های شوم برخی خودباختگان و اهالی فتنه، که پشت شعار عوام‌فریبانه اسلام رحمانی، با غفلت از گرگان در کمین نشسته، هرگونه مبارزه با ظلم و فساد را خشونت تلقی می‏‌کنند، قاطعانه هشدار دادند و یک‏‌تنه در حمایت از نهضت بیداری اسلامی و خط مقاومت در برابر نقشه‌‏های استکباری در منطقه باصلابت ایستاده و البته غم و غصه‌‏ی رنج‌ها و محنت‌های مردم مسلمان مظلوم یمن و سوریه و فلسطین را همواره به ‏جان می‌‏خرند و از مسجدالاقصی و مبارزه با اسرائیل غاصب به‏‌عنوان آرمانی همیشگی یادکرده و در حمایت از محرومان و مظلومان، همچون اجداد طاهرینش فریاد «کونا للظالم خصماً و للمظلوم عونا» سر می‏‌دهد.

او که با درک درست از سیاست‌ها و توطئه‏‌های براندازانه (تهدید و تحریم) دشمنان، راه‏ حل معضلات کشور را در توجه به سرمایه‌‏های داخلی و مبارزه همه‏‌جانبه با انواع فساد و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‏‌داند و بالاخره دیده‌‏بانی که ردپای خصم دون را در فضای مجازی می‌‏بیند و نسخه راهبردی مقابله با آن را شورای عالی فضای مجازی و یافتن راه‏کارهای عملی در این حوزه می‏‌داند.

حال باید از خود بپرسیم که کجای کار اشکال دارد و می‌لنگد؟! دیده‏‌بان که خوب می‏‌بیند و به‏ موقع و به هنگام با نقش‌آفرینی‌اش حجت را بر همگان اعم از مردم و دولت مردان و حزب‏‌الله تمام می‌‏نماید، چرا باید شاهد زاویه‌هایی دردناک با هشدارها و منویات اوباشیم؟!

زاویه گرفتن‌هایی که گاهی همراه باسیاست زدگی و وارونه جلوه دادن حقایق و ذوق ‏زدگی‌‏های منفعلانه و سیاه نمایی از طرفی و ترویج فساد و بی‌‏بندوباری ناشی از ولنگاری در فضای مجازی و کنسرت‌های مختلف و مختلط موسیقی و راه‌‏اندازی جشن‌‏های به‏ اصطلاح هسته‏‌ای از طرف دیگر! آن‌قدر گرفتار امیدهای کاذب و غرق در اندیشه مذاکره و رابطه با دشمنان درجه‌یک ملت ایران شده‏‌ایم که از اهداف اصلی دشمنان غفلت کرده‌‏ایم، نه این‏که در این دنیای جنگل گون، گرگ و روباهی هم در کمین و به دنبال مجال و فرصتی برای نفوذ به حریم امن انقلاب و نظام اسلامی هستند. طبیعی است وقتی مرزبانان و نگهبانان حریم ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب را خواب و غفلتی فرابگیرد و یا خودی را به‏‌جای دشمن موضوع اصلی گفتمان‌‏ها و دلواپسی‏‌های خود قرار ‏دهند، چه بر سر عزت و اقتدار و استقلال ملت می‌‏آید.

آیا باید همیشه رهبری هوشمند انقلاب در مقام بصیرت دهی و بصیرت افزایی به میدان بیایند؟ پس دیگران کجای پازل انقلاب و نظام و ارزش‌های آن تعریف می‌‏شوند؟

کیست که نداند شیطان بزرگ با همان خوی و خصلت استکباری و سلطه‏‌گری همیشگی‌‏اش تنها در اندیشه منافع خویش است و در این راستا ملت سلحشور ایران را سد راه غارت‏گری خود می‌‏داند؛ شیطان بزرگی که با سرویس‌های مخوف امنیتی و اطلاعاتی از طرفی و عناصر و عوامل نفوذی‏‌اش از جهت دیگر به دنبال براندازی نرم و یا تغییر ذائقه و سکولاریزه کردن جامعه اسلامی و انقلابی ما هستند و البته مجرای رسیدن به این اهداف شوم را می‏‌توان چنین شمرد:

  1. دلسرد کردن مردم؛ ۲٫ گرفتن غیرت و تعصب انقلابی و جهادی مردم‏؛ ۳٫ القاء این‏که تنها راه نجات و رهایی از مشکلات، تغییر ذائقه انقلابی و روحیه استکبارستیزی و گستراندن بساط روابط با اهالی جبهه فتنه و خیانت و ظلم است؛ ۴٫ شکستن صفوف به هم فشرده و منسجم ملت ایران؛ ۵٫ ایجاد دوگانگی و شکاف بین مردم و مسئولان و نظام.

بدیهی است که دشمن با این پالس‌ها و اماراتی از انفعال و ارتجاع در داخل، زبان به یاوه‏‌گویی باز می‏‌کند و در مقام ناپرهیزی و بلکه ذوق‏‌زدگی مستانه به بهانه برجام هسته‌‏ای از استحاله ملت ایران سخن بر زبان جاری می‏‌سازد و چه احمقانه هدف اصلی خود را رو می‏‌کند، آنجا که به‏‌تبع اندیشکده مرکز امنیت آمریکا، برخی مسئولان عالی‏ رتبه آمریکا گفتند که اصلاحات در ایران هدف کاخ سفید از توافقات هسته‌‏ای است و یا از ورود به ایران و تسلط بر منطقه به‏‌عنوان دو راهبرد آمریکا نام بردند.

قطعاً مهم‏ترین اهداف آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان سلطه بیشتر در منطقه و نفوذ در ایران اسلامی برای غارتگری بیشتر است و لذا آنچه از سند راهبردی آمریکا در منطقه و ایران می‌‏توان تداعی کرد، سندی برای راهزنی و غارتگری است تا صلح جهانی و امنیت منطق‌ه‏ای و حقوق بشری که به تعبیر مقام معظم رهبری «این جماعت از اخلاق انسانی همواره به دور بوده و هستند.»

حتماً در مقابل این دست اراجیف و یاوه‌‏های سران استکبار بازهم برخی عناصر منفعل و خودباخته داخل خواهند گفت که این سخنان بیشتر کاربرد تبلیغاتی در داخل آمریکا دارد و به ما ربطی ندارد!

چه هوشمندانه و روشنگرانه امام خامنه‌‏ای (مدظله‏ العالی) دست دشمن را خوانده و رو کردند و هشدار دادند که آمریکا همزمان می‏‌خواهد دو کار انجام بدهد:

  1. در ایران نفوذ پیدا کند و بر فضای امنیتی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ایران تسلط پیدا کند.
  2. آمریکا می‌‏خواهد در فضای منطقه هم تسلط پیدا کند؛ البته در این هدف نیز تسلط بر ایران جزو آرزوهای اصلی‌‏اش است.

لذا دو راهبرد شوم ایجاد اختلاف و نفوذ را در منطقه و ایران دنبال می‏‌کند و این هشدار دیگری از ناحیه دیده‏‌بانی است که فراتر از مباحث هسته‏‌ای و برجام را می‌‏بیند و از توده مردم به‏‌ویژه آنان که دل به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و ملت ایران دارند می‏‌خواهد که گرفتار مباحث انحرافی و سرگرم‏‌کننده پیرامون برجام نشوند و با دوراندیشی، عمق استراتژی و اهداف دشمنان نظام و انقلاب به‌‏ویژه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل را ببینند و هرگز از توطئه‌‏های پنهان و آشکار آنان غافل نشوند. چراکه قرآن می‏‌فرماید: «وَدَّ الذینَ کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم و امتعتکم فیمیلون علیکم میله واحده»

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *