استانی 29 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم آماده‌سازی معدن دیاتومیت آذرشهر برای معرفی به سرمایه‌گذاران آلمانی و اتریشی/ ابلاغ اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان

به گزارش آوای ورزقان به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: سنگ‌های معدن دیاتومیت آذرشهر از نوع فسیل تک یاخته و متخلخل است که در انواع صافی‌های حساس قابل استفاده بوده و میزان ذخیره معدن هم بسیار بالا است.

وی افزود: اولویت ما برای واگذاری این معدن برای سرمایه‌گذاری به دلیل مواد خاص و ویژه آن وزارت دفاع است اما اگر به هر دلیلی این وزارتخانه انصراف داد پیشنهاد می‌کنیم این طرح برای معرفی به شرکت‌های آلمانی یا اتریشی آماده سازی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نیاز منطقه آذرشهر به ایجاد شهرک سنگ و صنایع تبدیلی به عنوان اولین هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه این شهرستان، اعلام کرد: مسئولان شهرستان زمین در نظر گرفته شده برای این منظور را تا ۵ آذر سال جاری برای کلنگ‌زنی آماده کنند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: شهرداران بحث مدیریت واحد شهری را زیاد مطرح می‌کنند ما آماده‌ایم در شهرهایی مثل آذرشهر و اسکو توسعه ورزش همگانی و غیرحرفه‌ای را به عهده شهرداری واگذار کرده و در قبال آن حمایت‌های ویژه‌ای از ایشان به عمل آوریم.

کمیته تامین اعتبار پروژه‌های سند تدبیر و توسعه تشکیل یابد

وی با اشاره به وجود مشکل تامین اعتبار اکثر پروژه‌های سند تدبیر و توسعه بر لزوم تشکیل کمیته تامین اعتبار پروژه‌های این سند تاکید کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پیگیر این موارد باشند و برای تامین سرمایه و تسهیلات مورد نیاز پروژه‌ها اقدامات مقتضی را به انجام رسانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل امور اقتصاد و دارایی مسئول تامین مالی و فاینانسینگ این پروژه‌های سند تدبیر و توسعه است که باید با اعلام نیاز دستگاه‌های ذیربط، برنامه‌ریزی‌های لازم را در این ارتباط انجام دهد.

جبارزاده متذکر شد: بحث دیگری که در آذرشهر وجود دارد تکمیل بیمارستان این شهر است که باید در اسرع وقت اقدامات لازم برای پیشرفت پروژه و تجهیز آن انجام گیرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی ناراحت هستند که فضای بسته تحریم‌ها که به ناحق و برخلاف قوانین بین‌المللی بود گشایش یابد؛ افزود: برای رفع مشکلات صنعت کشور باید برجام به سرانجام برسد و امیدواریم آنچه به نفع ملت و مصالح کشور است اتفاق بیفتد.

لازم است در مورد آرمان‌های سند تدبیر و توسعه به فهم مشترک برسیم

این مسئول تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم برای رسیدن به اهداف تعیین شده، نوع سنجش‌ها در بخش صنعت متفاوت از سایر بخش‌ها است و لازم است در مورد برنامه‌ها و آرمان‌های سند تدبیر و توسعه به فهم مشترک برسیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قبلا تاکید رهبری بر بریدن از نفت و صادرات غیرنفتی است، افزود: پیش از این معادن با ترک تشریفات واگذار می‌شده که نتایج مورد انتظار به دست نمی‌آمد، اما بعد از این باید معادن فقط از طریق مناقصه واگذار شود تا حق و حقوق بیت‌المال تضییع نشود.

هر تاجری که یک تن محصول خارج کند باید مورد تشویق قرار گیرد

وی همچنین بر لزوم توجه به افزایش محصولات کشاورزی تاکید و اضافه کرد: در بخش کشاورزی هر تاجری که یک تن محصول خارج کند باید مورد تشویق قرار و مورد حمایت و عنایت مسئولان محلی قرار گیرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان اذعان داشت: لازم است شهر و زیربناهای آن را برای تجارت فرش آماده کنیم و کارگو که پیش از این راه‌اندازی شده است باید به شکل عملی در خدمت تجار و صادرکنندگان قرار گیرد.

ابلاغ اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: ۲۰۰ میلیون تومان در سال‌جاری، توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای فعالیت بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان ابلاغ اعتبار شده است.

جبارزاده با تبریک فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس از برگزاری شورای اداری استان روز سه شنبه در محل نمایشگاه دفاع مقدس خبر داد.

دیاتومیت‌ها، سنگ‌های رسوبی متشکل از ذرات ریز و بی‌شکل سیلیسی هستند که در اثر مکانیزم تجمع پوسته یا اسکلت‌های فسیل شده جلبک‌ها و گیاهان و جانوران میکروسکوپی و تک سلولی به نام دیاتومه تشکیل شده است، اطلاق می‌شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *