استانی 01 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیت الله شبستری: تضییع وقت دانش آموزان با سرگرمی های اینترنتی و موبایلی/ مسوولان تجدید نظر کنند/ حجاب عزت خانواده و عزت ملی است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از  آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم آغاز سالتحصیلی جدید و نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه موحد تبریز، گفت: پایه علمی و عقیدتی و مقدرات آینده کشور در مدارس بنا گذاشته می شود که مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید خاصی دارند.

وی با بیان اینکه اسلامی که پایه گذار علم و دانش است، باید پشرفت علمی بالائی نیز در حوزه های مختلف داشته باشد، اعلام کرد: در واقع ایران اسلامی باید اسوه و الگوی علمی برای کشورهای دیگر جهان باشد.

آیت الله مجتهدشبستری در خصوص تغییرات کتاب های درسی، متذکر شد: این تغییرات در کنار صبغه علمی باید همراه با صبغه دینی و اسلامی نیز باشد؛ یعنی اینکه محتوای آنها کاملا’ آموزنده باشد.

وی افزود: کتاب های درسی در پایه های مختلف تحصیلی باید نسبت به نیاز دانش آموزان و نیاز جامعه طراحی و برنامه ریزی شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه استفاده از وقت و فرصت مغتنم جوانی و نوجوانی بسیار مهم بوده و آینده ساز است، گفت: استفاده از سرگرمی های اینترنتی و موبایلی وقت دانش آموزان و نوجوانان را تضییع می کند که باید در این خصوص تجدید نظر جدی به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه تضییع وقت موجب خسران و مانع پیشرفت های علمی دانش آموزان است،اظهار کرد: پس استفاده از وسایل سرگرمی باید متوقف و بیشتر اوقات فراغت با کتب درسی و مطالعه آزاد مفید پر شود.

وی همچنین در خصوص حجاب دانش آموزان اعلام کرد: حجاب عزت خانواده و عزت ملی است و نه فقط محدودیت نیست بلکه در کنار مصونیت موجب پیشرفت در کار و حضور موثر در جامعه نیز می شود.

وی، با تبریک روز عرفه و عید قربان و تقارن آغاز سال تحصیلی با این اعیاد، افزود: به برکت این اعیاد ارتقای علمی در سال جدید محقق خواهد شد.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به تاکید قرآن به علم و ایمان براساس نخستین سوره ای که به پیامبر نازل شد، گفت: خداوند در این سوره علم و ایمان را دو رکن مهم رسالت پیامبر بیان کرده که آنرا در جامعه ابلاغ کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *