اسلایدر 04 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت از سرمایه گذاران تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

به گزارش آوای ورزقان، علی وفادار در جلسه کارگروه مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذاری شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه سند تدبیر و تحول شهرستان ورزقان دارای پنج هسته کلیدی است اظهار داشت: بخش های از سند تدبیر و تحول این شهرستان اجرایی شده است.

وی گفت: راهکارهای توسعه شهرستان در سند تدبیر و توسعه پیش بینی شده است که با اجرای کامل این سند شاهد تحول چشم گیر در منطقه خواهیم بود.

فرماندار ورزقان احداث شهرک تخصصی مس، تولید مس کاتد در شهرستان، الحاق قسمتی از شهرستان ورزقان به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و احداث بزرگراه خواجه ورزقان از جمله نیازهای شهرستان برای توسعه هرچه بیشتر برشمرد که توسط شخص استاندار پیگیری می‌شوند.

وی خواستار حمایت بانک های عامل شهرستان از سرمایه گذاران شد و اظهار داشت: با بهره برداری از بزرگراه خواجه ورزقان تا دو سال آینده شهرستان ورزقان نزدیک ترین شهرستان با مرکز استان خواهد بود که این امر زمینه سرازیر شدن سرمایه گذاران به شهرستان را فراهم خواهد نمود.

وفادار راه حل غلبه بر مشکلات اقتصادی موجود در کشور را استفاده از توان سرمایه گذاران برشمرد و گفت: راه اندازی کارخانه ذوب و پالایش مس در شهرستان ورزقان می تواند مشکل بیکاری در این شهرستان را مرتفع نماید.

مسئول صنعت معدن و تجارت شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان در زمینه معادن، معدن مس سونگون را با بیش از ۳۰ اندیس از بزرگترین کانسارهای مس جهان برشمرد واظهار داشت: ۱۲ معدن فعال نظیر؛ مس، طلا، سنگ آهن، آهک و سنگ های تزینی در این شهرستان وجود دارد که از جمله توانمدی های شهرستان ورزقان برای سرمایه گذاری است.

بهرام شکری تصریح کرد: شهرک صنعتی ورزقان به لحاظ برخورداری از زیر ساخت ها مشکلی ندارد و اولین دفتر مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان طی روز های آتی شروع به کار خواهد نمود.

مدیرکل شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرک صنعتی ورزقان با داشتن ۴ کارگاه فعال از رکود خارج شده است اظهار داشت: قرار داد واگذاری زمین به ۱۸ واحد صنعتی امضا شده است که باید تا پایان سال ۹۵ کارگاه های فعال این شهرک به ۱۰ واحد برسد.

وی افزود: مجوز راه اندازی واحد های صنعتی تا کد محیط زیستی ۶ در شهرک صنعتی ورزقان اخذ شده است، تا صنایع مختلف در یک مکان تجمیع یابند و از تغییرکاربری اراضی جلوگیری شود.

محمدعلی عسگری با اشاره به اینکه زمین مورد نظر برای احداث شهرک تخصصی مس در شهرستان ورزقان زمین درجه ۱ برای کشاورزی بود از تغییر مکان این شهرک خبر داد و افزود: در چهار سال اخیر شهرک تخصصی مس تنها شهرکی است که هیئت دولت مجوز احداث آن را صادر کرده است که در امتداد شهرک صنعتی ورزقان احداث خواهد شد.

وی از بهره برداری شهرک تخصصی مس ورزقان تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

برای مشاهده تصاویر جلسه اینجا کلیک کنید

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *