بازنشری 15 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتظار ۳ مادر باردار در «طفیل»/ کولاک بالگرد را زمین‌گیر کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از فارس، بارش برف همراه با کولاک که از شب پنج‌شنبه هفته گذشته در شهرستان ورزقان شروع به باریدن کرده منجر به بسته شدن اکثر راه‌های ارتباطی روستاهای شهرستان خصوصا روستاهای جنگل‌نشین شده است.

بعد از چند ساعت از آغاز بارش برف, درد زایمان ۳ مادر باردار در روستای «طفیل» ورزقان به ستاد بحران شبکه بهداشت و درمان رسید و اکیب امدادی بلافاصله به راه افتادند بعد از چند ساعت تلاش مضاعف کولاک شدید مانع امدادرسانی تیم بحران شد تا اینکه با هماهنگی ستاد بحران شهرستان, بالگرد وارد صحنه شود.

کولاک سخت همراه با مه مانع به زمین نشستن بالگرد شد و به صحنه آمدن بالگرد هم نتیجه نداد.

با پیگیری مسئولان شبکه بهداشت و درمان یک دستگاه بولدوزر استیجاری اداره راه شهرسازی ورزقان به همراه تیم امدادی شبکه بهداشت و درمان و هلال‌احمر ساعت ۱۷ عصر روز شنبه آماده و به راه افتاد تا مسیر ۱۵ کیلومتری از سه راهی معدن مس سونگون تا روستای «طفیل» را باز کند بعد از بازگشایی چند کیلومتر از مسیر راه خاکی روستا بولدوزر دچار مشکل شد و خودروهای امدادی قادر به حرکت نشدند.

با هماهنگی رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان یک دستگاه لودر از معدن مس سونگون تحویل داده شد تا بازگشایی ۷ کیلومتری مسیر باقی مانده جاده از روستای «خوینه‌رود» تا «طفیل» را باز کند.

تیم امداد بحران شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر ورزقان حدود ۲۱ ساعت است که برای نجات جان ۳ مادر باردار چشم به راه در ۷ کیلومتری مسیر روستای جنگلی «طفیل» گرفتار برف و کولاک هستند.

اصغر محمودی رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان گفت: هم اکنون راه ارتباطی ۱۰ روستای جنگلی و صعب‌العبور شهرستان از جمله روستای «طفیل» به علت برف و کولاک سخت و استخوان‌سوز بسته است.

شهرستان ورزقان با ۲۱ درجه زیر صفر سردترین نقطه ایران گزارش شده است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *