استانی 15 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۱۶ آذر خط خوانای استکبار ستیزی تاریخ

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج/ امیر مهدوی: “وقایع آن روز چنان در نظرم مجسم است که گویى همه را به چشم مى بینم، صداى رگبار مسلسل در گوشم طنین مى اندازد، سکوت موحش بعد از رگبار، بدنم را مى لرزاند، آه بلند و ناله جانگداز مجروحین را در میان این سکوت دردناک مى شنوم. دانشکده فنى خون آلود را در آن روز و روزهاى بعد به راى العین مى بینم…”

این عبارت بخشی از خاطره مصطفی چمران از فجایع ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بود. بعد ها آیت الله مشکینی گفته بود: ثواب گفتن “مرگ بر آمریکا” کمتر از ثواب نماز نیست. حتی برخی که امروز میگویند شعار مرگ به کسی ندهید خود می دانند که این شعار برازنده آمریکاست. پس نیازی نیست تا حجت بیاوریم چرا علیه ظالم ترین امپراتوری دنیا مرگ آرزو میکنیم. فطرت انسانی ظلم را نمی پذیرد مگر آنکه آینه دل به قدری لکه برداشته باشد که جلوه الهی را منعکس نکند و تو نتوانی انعکاس هیهات منه الذله را که نوری است از عرش الهی، در افعال انسانی مشاهده کنی.

حاج آقا مجتبی تهرانی میگفت: « اگر انسان کامل بخواهد به شکل مکتوب در آید صورتش می شود قرآن کریم همانگونه که امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام قرآن ناطق بودند. حال اگر این قرآن قرائتش و تفکر در آیاتش قلوب ما را متحول نمی کند. شک نکنید که زیارت انسان کامل، حضرت حجت هم قلوب ما را متحول نخواهد کرد. اگر می خواهید حال خود را هنگام ملاقات حضرت حجت بدانید ببینید الان در ملاقات با قرآن چه حالی دارید. اگر مشتاق قرآنید می توانید امیدوار باشید که مشتاق حضرت حجت حقیقی هم هستید و گرنه اگر قرآن نزد شما مهجور است و با آن انسی ندارید و فکر می کنید که مشتاق حضرت حجت هستید،آن شخص امام زمان، زاده وهم و خیال خودتان است.»

قرآن کریم می فرماید: إِنَّ الَّذینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهیناً. حال کسانی که با مشاهده این آیه قرآن بگویند چرا خدا برای کسانی که خدا و رسولش را آزار می دهند مرگ گفته است دقیقا به مصداق کسانی است که وقتی حضرت حجت فرمان جهاد صادر کند با کتاب الهی و استناد به آیات قرآن کریم در مقابل آن حضرت خواهند ایستاد.

اکنون اما اندیشه « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» برای برخی ها شده است « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ رُحَماءُ عَلَى الکُفّارِ أَشِدّاءُ بَینَهُم». البته این امر نیز بیش از همه به نخبگان جامعه برمیگردد. نه این که بیشتر نخبگان جامعه در این تفکر باشند اما آن که جایگاهی دارد و مسئولیتی اگر این چنین اندیشه ای داشته باشد برخی ها را نیز به دنبال خود خواهد کشید.

کمترین آثار مرگ بر آمریکا نیز همین است که برخی بپرسند چرا مرگ بر آمریکا. همین که این سوال در جامعه مطرح بشود یعنی مرگ بر آمریکا به مقصودش رسیده است چرا که اگر همان نخبگان جاهل مردم را به سمت استکبار نوازی پیش ببرند این سوال باعث خواهد شد تا دوباره ظلم ها و خیانت ها، غارت ها و تجاوزات مرور شود و همین مرور، حافظه تاریخی مردم را زنده نگاه می دارد. حافظه تاریخی که پاک نشد مردم کج نمی روند. اشتباه انتخاب نمی کنند و راه را به بیراهه رها نمی کنند.

۱۶ آذر نیز به سان تمام صفحات تاریخ این سرزمین، روز مرور حافظه تاریخی این ملت نسبت به استکبار است. نیکسون کشت، بقیه این نسل ضد انسان نیز می کشند چون تداوم یک اندیشه اند. اندیشه ای که حیات خود را در نابودی دیگران تصور می کند و این اندیشه را علاوه بر فلسفه بلکه تجربه نیز می تواند گواهی دهد. ۱۶ آذر متعلق به تجربه تاریخی بشریت است و کسی حق ندارد این گواه تاریخی را وارونه نشان دهد. ۱۶ آذر روز “مرگ بر آمریکاست”.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *