استانی 03 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

توطئه یا بی حرمتی به نام و نشان شهیدان در شهر مراغه؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، اخیرا جمعی از خانواده های شهدا، رزمندگان و بسیجیان شهرستان مراغه در نامه ای به استاندار آذربایجان شرقی خواستار تغییر نام مدارسی شدند که چندی پیش آموزش و پرورش شهرستان آن ها را از نام مبارک شهدا شهرستان به نام هایی چون فرزانگان، فرهنگ تغییر داده است، شدند.

متن نامه؛

جناب آقای دکتـر جبارزاده استانـدار محتـرم استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم :

ضمن عرض ادب و احترام به استحضار می رساند ، همانطور که خود نیز مستحضرید بعد از هشت سال جنگ تحمیلی ، یکی از ریشه ای ترین سیاست های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در مورد تضعیـف و در نهـایت از بیـن بردن این انقلاب مقدس الهی ، از بین بردن فرهنگ شهیـد و شهادت و روحیــه سلحشوری در بین مردم و از بین بردن تدریجی اسم و رسم شهیدان شاهد بوده و همواره سرمایه گذاری های کلانی را نیز در این راستا به عمل آورده و حتـی افرادی را بعنوان مـزدور و برای پیاده کردن این سیاست های شیطانـی در داخل کشور اجیر نموده اند .

مع الوصف در کمال تاسف چند ماهی است که شاهد بروز و ظهور این سیاست ها در شهرستان مراغه آن هم از سوی یک مقام مسئول دولتی که در رأس نهاد حساس و مهمی چون آموزش و پرورش قرار گرفته است می باشیم ، که بدبختانه همنوا و همقدم با دشمنان این مرزوبوم و در اقدامی غیر قابل توجیه ، اقدام به حذف نام مبارک مقام معظم رهبری و شهیدان و سرداران لشکر عاشورا از عناوین دبیرستان ها نموده و تعداد زیادی را نیز در دست اقدام دارند ؛ که ذیلا به چند نمونه اشاره می گردد .

مجتمع آموزشی آیت الله خامنه ای                بطور کلی تعطیــل و حـــذف گردیده است .

مجتمع آموزشی شهید مطهری                   در حال تهیه مقدمات تعطیلی کامل آن می باشند .

دبیرستان شهیـد کـرمی                  تغییـر نام به ” دبیرستان فرزانگان” داده شده است .

دبیرستان شهیـد پرکار                تغییـر نام به ” دبیرستان فرهنگ ” داده شـده است .

دبیرستان شهیـد باهنر                   تغییر نام به ” دبیرستان دکتر شهرام فرجی ” داده شده است .

دبیرستان شهید پور رستم                   تابلو دبیرستان پایین آورده شـده و نصـب نمی گردد .

برادر عزیـز و رزمنــده دلاور جناب آقای دکتــر جبارزاده

کمترین درخواست مادران شکسته دل و پدران قد خمیده از مشکلات روزگار و دوری شهیدان و کمترین  درخواست رزمندگان و جانبازان این شهر حسینی و متبرک به ۱۴۰۰ شهید گلگون کفن این است که :

شما را به بـدن صــد پاره و به دریا پیوسته شهیــد آقا مهدی باکــری قسـم

شما را به نزول ملائک و باز شـدن درهای آسمان در شب های عملیات قسم

شما را به اشـک های شبانه مادران و خواهران شهیدان مفقــود الاثـر قسم

شما را به بیقراری و دل تنگی ها و منزوی شدن های فرزندان شهیدان قسم

فارغ از هر گونه سلایق سیاسی و حزبـی ؛ نگذاریـد ارزش های این انقلاب روز به روز کمرنگ تر شود و نگذارید ستـون خیمـه انقلاب و این فرزند مظلـوم زهرای اطهـر (س) و این حسیـن زمان بیش از این از جانب خـودی ها و در داخل کشـور پشتشان از بی مهری های کوفـی مسلکان خـم گردد .

نگذاریـد نام و نشــان شهیــدان مان را از سطح شهـر جمع نمایند ، بگذاریـد لااقـل به همین ها دلخـوش باشیـم و فردا در مقابل شهیدان و دوستان و فرزندان پرپر شده مان جوابــی برای گفتـن داشته باشیم .

بگذارید لااقل آه کم نفس مادران شهیــد و دست های پینه بسته و کمـر خمیده پدرانشان با قلبی آرام و خیالی آسـوده چند روز باقیمانده و آخرین روزهای عمرشان را با خوشی به اتمام برسانند و در زیر آسیاب جهـل و عناد و دنیا زدگی بعضی ها له نشود امید آنکه با دستورات صریـح و پیگیـری های شخص حضرتعالی شاهد اصلاح هرچه سریعتـر این حـرکت خزنــده و جهت دار در سطح این شهرستان ولایتمدار و همیشه در صحنه بوده باشیم . انشالله

در خاتمه از دلســوزی و توجــه خالصانه تان کمال تقدیــر و تشکــر لازم را بعمل می آوریـم .

جمعی از خانواده های شهدا ، رزمندگان و بسیجیان شهرستان مراغه

برای صحت و سقم این  جریان، آناج از سه مسوول این شهرستان این مسئله را پیگیر شد که قادر جویا، رییس شورای شهر مراغه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج اظهار کرد: عده ای قصد تخریب شخصی ریاست آموزش و پرورش مراغه را در سر میپرورانند و به نظرم هیچ گونه تغییر نامی صورت نگرفته است و این حاشیه سازی ها توطئه ای بیش علیه آموزش و پرورش نیست.

وی اعلام کرد: تنها یک مدرسه شهید سارمی تغییر نام یافته و با توجه به اینکه خیری نسبت به بازسازی این مدرسه اقدام کرده شرط گذاشته که باید اسم مدرسه را به نام مادرش تغییر بدهند و ظاهرا اسم مدرسه شهید سارمی به مدرسه دیگر انتقال یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدرسه ای با  نام شهید باهنر، در حال بازسازی است و این مدرسه تغییر نام نیافته است و  مدرسه شهید کرمی هم جا به جا شده است.

جویا گفت: این ادعا که نام شهید مطهری تغییر یافته، دروغی بیش نیست چرا که این نام تغییری نیافته است و فقط مقرر شده این مدرسه به مجتمعی بزرگ تبدیل شود و اداره آموزش و پرورش مراغه نیز به این مکان انتقال یابد و این مدرسه هم در گوشه ای از این مجتمع با همین نام باشد.

البته از حرفهای دو پهلوی این عضو شورای شهر مراغه تنها متوجه شدیم که عده ای قصد توطئه علیه رییس آموزش و پرورش را داشته اند.

تماسی با اسلامی، رییس آموزش و پرورش مراغه برقرار کردیم، وی در این خصوص گفت: بنده تغییر نام مدارس را که به نام شهدا مزین شده اند، را تکذیب می کنم و اعلام می کنم که  بنده به عنوان یک رزمنده که با اکثر این شهیدان هم سنگر بوده ام، مخالف این هستم که نام مدارسی که به نام شهداست، تغییر یابد و حتی اگر کسی بخواهد اقدام به حذف نام شهدا بکند، به شدت با مخالفت های بنده رو به رو خواهد شد.

وی افزود: البته هستند برخی مدارسی که انتقال یافته یا منحل شده اند، با این حال تحت هیچ شرایطی نام هیچ کدام از شهدا از مدارس حذف نشده است شاید برخی از این مدارس شهدا انتقال یافته اند و یا اینکه برخی از آنها ادغام شده اند.

وی در خصوص این نامه گفت:این نامه توسط یک نفر نوشته شده بود و نامه بدون امضا و نام بود و با پیگیری های فراوان صاحب این نامه را پیدا کردیم و متوجه شدیم که این شخص با همراهی یک شخص دیگر اقدام به این کار کرده است و قطعا محتوای این نامه صحت ندارد و از لحاظ اخلاقی و ارزشی اقدامی درست نبوده است.

وی یادآور شد: طبق شکایت آموزش و پرورش از این شخص، پرونده قضایی تشکیل شد و بعد از اینکه این شخص اظهار ندامت و پشیمانی کرد، آموزش و پرورش از ادامه مراحل قضایی و شکایت خود صرفنظر کرد.

اسلامی اعلام کرد: وقتی هدف این شخص از این اقدام نادرست را از وی جویا شدیم، وی گفت که به دلیل اطلاعات غلط و نادرست دست به این کار زده است.

بر همین اساس انتشار این نامه و ارسال آن به استاندار آذربایجان شرقی توسط مسوولین شهرستانی شهر مراغه تکذیب می شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *