سراسری 18 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دولت فراجناحی از چه می ترسد که سخنرانی ها لغو شده است؟

آوای ورزقان:دولت فراجناحی از چه می ترسد که سخنرانی ها لغو شده است؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج؛ دولت تدبیر و امید و در راس آن شخص آقای دکتر روحانی بسیار بر نقد و باز کردن فضای نقد علی الخصوص در دانشگاه ها تاکید دارند و در بسیاری از سخنرانی های تبلیغاتی خود، آن را مطرح می کنند.

امروز تعداد قابل توجهی از سخنرانی ها لغو و سخنرانان هم فکر با دولت جایگزین آنها شدند.

سخنرانی سید محمود نبویان، حسین شریعتمداری، همسر شهید علی محمدی و … از این قبیل است.

همچنین رئیس جمهور در سال گذشته قول داده بود که در روز دانشجو امسال فقط شنونده نقدهای دانشجویان خواهد بود، اما بسیاری از تشکل ها به این مراسم دعوت نشده اند که این امر به اعتراض شدید تشکل ها انجامید. دفتر تحکیم وحدت در نامه ای به رئیس جمهور از انتخاب نمایشی دانشجویان برای صحبت در مراسم انتقاد کرد و این رویه را خلاف آزادی بیان و شعارهای دانشجویان دانست. همچنین نماینده بسیج دانشجویی در مراسم امروز در حضور رئیس جمهور در اعتراض به نبود تشکل ها در این مراسم صحبت نکرد و بعد از قرارگرفتن در تریبون علت صحبت نکردن خود را احترام به تشکل های دانشجویی اعلام و از بعد تریبون را ترک کرد.

گفتنی است که در مراسم امروز فقط ۴ دقیقه به هر دانشجو برای صحبت فرصت داده شد.

در استان آذربایجان شرقی نیز روز دانشجو از ماهیت استکبارستیزانه خود بسیار فاصله داشت. طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها، دانشگاه هنر طبق برنامه قبلی باید میزبان همسر شهید علی محمدی می بود که این برنامه لغو شد.البته این خبر توسط دکتر کی نژاد،رئیس دانشگاه هنر، تکذیب شده است.

دانشجویان دانشگاه سهند فقط یک کرسی دانشجویی برگزار خواهند کرد. دانشگاه تبریز نیز سخنرانی حجت الاسلام میرتاج الدینی را به تاخیر انداخته و فقط به تقدیر از دانشجویان ممتاز پرداخت. فقط دانشگاه آزاد میزبان دو نماینده فعلی و سابق اصلاح طلب بود که از ماهیت استکبارستیزانه روز دانشجو خبری نبود. همچنین در دو روز گذشته تلاشهایی از سوی استانداری آذربایجان شرقی و برخی مسئولین شهری مراغه برای لغو سخنرانی دکتر سعیدزیباکلام در دانشگاه های آزاد مراغه و پیام نور تبریز انجام شد و بعد از عدم کسب نتیجه از وی خواسته شد که علیه هیئات امنای دانشگاه آزاد صحبت نکند.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *