اسلایدر 08 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتخابات نمونه بارز مردم سالاری دینی است

به گزارش آوای ورزقان، سرگرد پاسدار موسی صفی در نشست روشنگری به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در روستای دیزج ملک شهرستان ورزقان ضمن تقدیر وتشکر از اهالی روستا مبنی برهمت برای آباد کردن مسجد آسیب دیده از زلزله روستا بدون کمک هیچ شخصی و نهادی دهه فجر وآغاز حکومت الله را در ایران اسلامی تبریک گفت.

وی افزود: انقلاب ایران اکنون به دیگر کشور های جهان صادر شده و دنیا از معجزات این انقلاب متحول شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان با اشاره به انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، انتخابات در جمهوری اسلامی را نمونه بارز مردم سالاری دینی برشمرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) به واسطه انقلاب اسلامی کشور ایران وجهان اسلام را از حکومت ظالمان ومستمندان زمان رهایی بخشید.

وی از جمله وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان را برای خدا بودن، مردمی بودن، فرهنگی بودن، سازش ناپذیری با غیر حق، وحدت توده های مردم دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد حکومت مبتنی به رأی مردم و حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و دست گیری از مستضعفان جهان را از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

سرگرد پاسدار موسی صفی با اشاره به بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریای سپاه که تحسین رهبر انقلاب را در پی داشت گفت: این کار در حضور ناو هواپیمابر آمریکا و فرانسه صورت گرفته ولی آنان جرأت انجام حرکتی را نداشتند که این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها دارد.

وی با تأکید بر اینکه عده ای از نمایندگان مجلس با انجام برخی امور پیش پا افتاده مقام نمایندگی مجلس را زیر سوال می برند تصریح کرد: عمده وظیفه نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است و در کنار این ها می توان به رأی اعتماد وزراء در تشکیل دولت، استیضاح رئیس جمهور، استیضاح وزراء، تحقیق وتفحص کلیه امور در سراسر کشور، حق رسیدگی به شکایات از قوه های مجریه و قضائیه، تصویب بودجه کل کشور، تصویب عهدنامه های بین المللی، حق تصویب خطوط مرزی و بسیاری از این موارد که در قانون اساسی به آن‌ها اشاره شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان شاخص‌های نماینده مجلس را از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ولایت مداری، ولایت پذیر بودن، تقوا، سازش ناپذیری، خدمت گذاری و مردمی بودن، تعهد به موازین و معیارهای اسلامی، تواضع در مقابل مردم، پرهیز از قدرت طلبی، رعایت عدالت، ساده زیستی، انتقادپذیری، ارزش گرا در رفتار و گفتار و روحیه‌ی سازندگی برشمرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *