استانی 13 بهمن 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مخالفت با شورای نگهبان مفسده انگیز است/ در ایران اسلامی صلاحیت ارثی نداریم

به گزارش آوای ورزقان، دخیل عباس زارع زاده مهریزی در گفت‌وگو با آناج در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی برای مجلس خبرگان، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اصول دین است و معمار این نظام حضرت امام خمینی (ره) بوده و شاکله راهبردی نظام را نیز فقها و مجتهدین پایه گذاری کرده اند که در راس این فقها، شهدای بزرگوار، شهید آیت الله بهشتی و شهید آیت الله مطهری بودند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی رکن رکین راهبردی نظام ماست، ادامه داد: این فقها استوانه های علم و تقوا بودند و جانشان را پای این ارزش ها گذاشتند و در قانون اساسی نیز تمام این راهبردها به صورت دقیق تبیین شده و نظام ما نیز شرعاً و قانوناً باید تحت راهبرد قانون اساسی تا ظهور حضرت حجت (عج) اداره شود.

وی با اشاره به اینکه مقام عظمای ولایت (حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)) دقیقاً در مدت مدیریت فقاهتی و ولایتی خود در راستای همین ارزش ها و در جهت تداوم راه حضرت امام (ره) به صورت دقیق بوده اند، تصریح کرد: به همین خاطر در قانون اساسی به هیچ عنوان ارزش ها مبتنی بر وراثت نیستند و ولایت فقیه و همچنین قانون مداری نیز ارثی نیست که یک عده قانون را رعایت کرده و عده ای این کار را انجام ندهند.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون بر همه ارکان تسری دارد، حتی امام (ره) فرمودند که من هم تحت پوشش قانون هستم، به همین خاطر شورای نگهبان به عنوان یک رکن رکین، جدی، سرنوشت ساز و صیانت بخش در قانون اساسی مطرح است و امام (ره) هم بارها تاکید کردند که مخالفت با شورای نگهبان فساد آور و مفسده انگیز است.

وی افزود: به همین خاطر شورای نگهبان بر مبنای قانون و نه سلیقه آن چیزی که نفع قانون و در قانون نیز است، اقدام به عمل کرده و یک عده را منطبق بر قانون دانسته و تایید کرده و عده ای را منطبق بر قانون ندانسته و رد کرده است.

این نماینده مجلس نهم در ادامه سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه  هاشمی رفسنجانی خود را قربانی اعضای خانواده و برخی افراد می کند که به صلاح نیست، اظهار کرد: وی بر خلاف اظهارات گذشته خود که شورای نگهبان را به عنوان یک اصل قانونی آن هم در قانون اساسی تعریف می کرد و بیاناتی که در این مورد داشت و منطبق بر بیانات امام (ره) نیز بود، بر اثر تحول در هویت انقلابی اش فراموش کرده و متاسفانه دیگران نیز روی وی تاثیر جدی دارند.

وی تصریح کرد: اخیراً آقای رفسجانی متاسفانه سید حسن خمینی را انتخاب کرده اند تا بتوانند در مقابل شورای نگهبان با عنوان ارثی بودن صلاحیت و پیوندی که ایشان با بیت امام (ره) دارند، حرف های خود را علیه شورای نگهبان اعمال کنند.

این عضو جبهه پایداری مجلس در پایان اظهار کرد: آقای سید حسن خمینی قربانی خواسته های نامشروع جناح هاشمی است و متاسفانه وی متوجه این واقعیت نشده و باید دقیقا خود را متوجه بکند تا جایگاه و پیوندش را با بیت معظم امام (ره) حفظ کند تا خدای نکرده در مسیری قرار نگیرد که عاقبت خوشی ندارد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *