استانی 04 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کرباسچی: نطق پزشکیان اشکم را در می آورد/ ما نظام پوچ و انقلاب اسلامی محدود نمی خواهیم! / همه‌ی “من” های آیت الله

به گزارش آوای ورزقان، عصر امروز غلامحسین کرباسچی در همایش اصلاح طلبان آذربایجان شرقی اظهار داشت: من آخرین بار سال ۸۸ به میزبانی دکتر اسلامی که آن زمان رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله کروبی بود، در تبریز حضور داشتم؛ شرکت عمومی در این انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در کشورهای اطراف ما انتخابات و دموکراسی اجرا می شود که پوسته حاکمیتی هست و در اصل، کشور به دست یک نفر اداره می شود. ولی در این میان، تنها ایران توسط امام این راه درست را برای ما نشان داده است. علی رغم کارشکنی ها در مردم سالاری دینی باید حضوری همگانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه انتخابات را با نگاه مناسکی نظاره می کنند، فکر می کنیم که انتخابات عبادتی است. افتخار می کنیم به صف های صندوق رای و آن را پوشش می دهیم. در هر انتخاباتی، آنچه که مردم انتخاب میکنند، بین دو نفر و دو روش اصولگرا و اصلاح طلب در کشور است، اجازه بدهیم که مردم در انتخابات دستشان باز باشد. درست است که باید فیلتر برای داشتن حداقل های یک نامزد باید وجود داشته باشد، ولی چرا باید فرزندان این انقلاب، جانبازان جنگ که دست و پایشان را در این راه از دست داده اند، شخصیتی مانند شکور اکبرنژاد که زینت بخش هر محفلی است صلاحیت داده نشود؟

دبیر حزب کارگزاران با بیان اینکه نباید طبقه وسط جامعه را از انتخابات و نظام دلسرد کنیم، اذعان داشت: عده ای به خاطر مذهب حضور خواهند داشت که این طبیعی و قابل درک است؛ عده ای به خاطر مسائل محلی، منطقه ای، شهر و روستا در انتخابات شرکت می کنند تا راه روستایی شان، مشکل آبشان حل شود. ولی شرکت طبقه متوسط جامعه، شرکتی سیاسی است، برای اینکه دولتی انتخاب کردند و برای تحقق اهداف باید مجلسی هم سو با آن تشکیل شود. دولتی که در سیاست خارجه زحمات طاقت فرسایی داشت، مجلس هر روز سنگ اندازی می کرد. اگر طبقه متوسط بیاید، سونامی دوم خرداد و اتفاق سال ۹۲ دوباره تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما انقلاب اسلامی محدود و بسته نمی خواهیم و نمی خواستیم، نظامی که حرف های بی منظق و پوچ بزند نمی خواهیم. سیاست های خارجی دولت، محتوای واقعی مردم سالاری است، با شعارها نمی توانید که عوام فریبی کنید، با ارتباط با دنیا و درست شدن اقتصاد جهانی مشکلات اقتصادی بهبود خواهد یافت؛ این مجلس گرفتاری های زیادی درست کرد تذکرات بی مورد و حرف های پوچی علیه دولت مطرح کرد.

 

 

وی عنوان کرد: ریاست مجلس که از چهره های شاخص اصولگرایی بود، خودش را از جناح اصولگرایی کنار کشید، چرا مفاخری مانند ناطق نوری، لاریجانی از اصولگرایی جدا شدند. ولی امروز اسمی از اصولگرایی نیست و یک صف بندی برای منافع سیاسی در برابر منافع ملی ایجاد کرده اند. دولتی که با فرهنگ خود قدرت های جهانی را قانع کرد، مخالفت کردند. ما باید تلاش کنیم که مجلسی در کنار دولت تشکیل بدهیم.

کرباسچی پزشکیان را یکی از بهترین نمایندگان کشور دانست و گفت: پزشکیان فریاد غریبانه است، گاهی به نطق های ایشان که گوش میکنم، اشک آدم درمی آید. چهره ای مثل مطهری، را که در آزادی طلبی و  عدالت خواهی مشهور است، از تریبون پایین می کشند، مگر چه گفته است؟ مگر اصولگرا نبود؟ مگر شما نیاوردید؟ چرا چهره تنها شده حرفش برد ندارد. از حضور یک وزیر خدوم برای وزارت علوم ممانعت می کنند، چقدر مشکلات و معضلات در نبود چنین افرادی برای دولت ایجاد می شود.

وی در ادامه در دفاع از فساد اقتصادی اش گفت: بعد از ۱۶ سال که مدیریت داشته ام، ادعایی هم ندارم، یک عده از مدیران و کارکنان سازمان را تشویق کرده ام، همین امروز هم، اگر به آن دوران برگردم باز هم از کارمندان و مدیران کار کن حمایت میکنم؛ افراد چفیه به گردن که در راهپیمایی ها خودنمایی می کردند، چندین میلیارد اختلاس کرده و به کانادا فرار می کنند.

وی یادآور شد: بنده افتخار می کنم که ۲۰ سال استاندار و شهردار بوده ام. من فساد سیاسی نهادینه کرده ام؟ آن هم در فصل انتخابات. مگر بابک زنجانی در دوره اصلاحات فساد کرده است؟ چطور آقای نادران که ادعای حزب اللهی بودن دارند، به اصلاحات تهمت می زند. دولت متبوع شما توزیع ناعادلانه منابع ملی داشته است. مشکلاتی به وجود آورده است که هنوز هم که هنوزه دولت توانایی اعلام آمار آن را ندارد. اخیرا ۱۲ نفر از مدیران دولتی دوره قبل، محکوم شده اند ولی هنوز پرونده شان مختوم نشده است.

 

 

این فعال سیاسی ابراز داشت: برای خروج از انزوای سیاسی، رکود و مشکلات ما در این کشور باید ایستادگی و مقاومت کنیم. خیلی خوب بی بی سی گفته که به این لیست بدهید. پس چرا وقتی اسرائیل از ورود دوباره رئیس سابق به انتخابات صحبت میکرد، حرفی نبود؟ چطور لیستی که مورد تایید شورای نگهبان است را انگلیسی معرفی می کنید؟ مردی که ۴۰ سال پیش از در زندان از ساواک سیلی خورده و کتاب فلسطین را نوشته، حضرت آیت الله هاشمی را از لیست انگلیسی می دانید؟

وی افزود: شما به عنوان حزب اللهی، روحانی عظیم شان، رئیس جمهور محترم را که ۳۰ سال سابقه مدیریت در امور کلان کشوری را دارد و از طرف امام فرماندهی نظامی داشت را مورد اتهام قرار می دهید. برای جلوگیری از سقوط هواپیمایی که در جهان جزو کشورهای حادثه آفرین هوایی هستیم و قرار نیست پولی بدهیم، می گویند که فلانی پورسانت این قرار داد را گرفته است؛ خوب مدارک و مستندات را جمع کنید، خوشبختانه دستگاه قضایی با شما  همکاری لازم را می کند.

وی در پایان با بیان وضعیت اصلاح طلبی گفت: ما در این نیروی عظیم انسانی، یک اکثریت اصلاح طلب داریم. هرچقدر هم رد صلاحیت کنند، یک مجموعه اصلاح طلبی مومن وجود دارد که میتوانند بایستند و دولت و انقلاب را یاری کنند.

 در ادامه مسعود پزشکیان با بیان خط و مشی اصلاح طلبی اظهار داشت: لطفا سوت و کف نزنید، اولا ایام فاطمیه بوده و ثانیا برخی ها از سایت های خبری منتظرند شما تشویق کنین و آنان خبر درست کنند.

 

 

وی ادامه داد: قرار است که به چشم انداز برسیم، تصوری که دارید باید رفتار و گفتار خود را اصلاح کنید. دیوارهایی که در برابرتان چیده اند، حلقه هایی که در دست و پایتان بسته شده، باید چنان پرواز کنید که از دیوار ها بگذرید، زنجیرها را پاره کنید. اگر پرواز نکنیم، نمی توانیم که به اهداف خود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم با صراحت میفرماید، ان الذین آمنو کسانی که باور و اراده دارند، و عملو الصالحات، اصلاحات انجام می دهند. وتواصو بالصبر، صبر در شکست، پاره و پرواز کردن است. هیچ قدرتی نمی تواند جلوی شما را بگیرد؛ برخی ها می خواهند که بدبختی، بیکاری و رکود ادامه داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام هاشم هاشم زاده هریسی، کاندیدای اصلاح طلب مجلس خبرگان رهبری با سلام و صلوات بر حضرت فاطمه گفت: این جمع جمع ولایی، مسلمین، شیعه و علاقه مند به خاندان رسالت هستند، تمامی حرکت ها در این مراسم ولایی و اسلامی است.

وی ادامه داد: من تازه از راه رسیده نیستم، در نظام و انقلاب خبرگان تازه وارد نیستم. من کاندید نیستم، نماینده هستم، به عنوان نماینده این ملت ایران و آذربایجان با شما صحبت می کنم. ۲۸ سال  که نماینده مردم هستم، گاهی همزمان نماینده بودم. ما از نظام و انقلاب و اسلام جدا نمی شویم.

 

 

وی عنوان کرد: هرچقدر ما را هل دهند، فقط باعث تحقیر شدن خودشان می شوند. این مردم را نمی توانید فراری دهید. هیچ کس نمی تواند  کسی را از دور سفره ای که امام راحل پهن کرده است فراری دهد، نه انسانیت، نه انصاف، نه مصالح ملی و نه منافع ملی است. داعش با شعار الله اکبر گردن می زند و عربستان در اطراف ما صف آرایی کرده است. هیچ کس حق ندارد، داخل کشور دوقطبی درست کند، نه می تواند و نه به مصلحت است.

هریسی در تبیین مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که نماینده خبرگان می شود، باید پدری مهربان باشد، همه را زیر پرچم اسلام قرار دهد. دست نوازش بکشد و مواظب همه باشد. این مجلس پدرانی مهربان میخواهد که تنی نا تنی نکند، بتواند که آشتی به راه بیاندازد. این نیروهای انقلابی را فراری ندهد؛ از بین ۸۸ نماینده فقط من دردم را چنین در میان عموم به زبان می آورم. من با کسی اخوت و خصومت ندارم. چرا باید ریزش باشد، چرا باید همه را فراری دهیم. اگر فراری دهید، می روند بیرون. بعد خواهند گفت که فلانی به انگلیس یا آمریکا رفت.

حاشیه نگاری:

◄ دبیر انجمن اسلامی معلمان در ابتدای سخنرانی دکتر معرفی شد و بعد از اتمام سخنرانی به یک باره مهندس شد.

◄ با ورود زهرا ساعی، طرفداران وی با برپا کردن چندین بنر از تصویر وی به استقبال وی رفتند.

◄ از نصب و در دست نگه داشتن بنرهای زهرا ساعی، در مقابل دیدگان وی ممانعت به عمل آمد.

◄ مجری برنامه از کرباسچی به عنوان اولین قربانی دوم خرداد نام برد

◄ مجری هنگام دعوت از کرباسپی، وی را تُرک معری کرد. ولی کرباسچی بدون اذعان به ترک بودنش فارسی صحبت کرد.

◄ حاضرین که با سوت و کف مراسم را همراهی می کردند، پزشکیان اقدام به تذکر جدی کرد. لکن بعد از سخنرانی وی، جمعیت دوباره به سوت و کف خود ادامه دادند.

◄ پزشکیان که در ابتدای حضورش با صندلی های خالی مواجه شد سالن را ترک کرده و از حاضرین خداحافظی کرد اما بعد از بیست دقیقه دوباره به محل برگزاری گردهمایی بازگشت.

 

 

◄ دبیر انجمن اسلامی معلمان با لحنی تند گفت: ما می آییم تا فرصت انتخاب کردن مردم بازیچه برخی ها نشود؛ ما دل آزرده از تنگ نظری نهادهای نظارتی هستیم اما ایستاده ایم چو شمع نترسان، ایستاده ایم، چو شمع نترسان از آتشم!

◄ حجت الاسلام عباس زاده بعد از گذشت یک و نیم ساعت از شروع برنامه هنوز در سالن حضور یافت.

◄ کرباسچی با تاخیر ۹۰ دقیقه ای بالاخره در محل گردهمایی حاضر شد.

◄ عباس زاده خود را به همایش رساند اما پزشکیان به او گفت: آقا ظاهرا جایی برای نشستن شما نیست!

◄ حاضرین برای سرگرمی، اقدام به ترکیدن بادکنک می کردند.

◄ کادر همایش با اصرار اقدام به پخش پارچه های آبی رنگ می کردند.

◄ مسئولین برنامه با بادکنک فضای سالن را پر کردند.

◄ درحالیکه ظرفیت سالن ۶ هزار نفر است تنها ۸۰۰ نفر در همایش شرکت کردند.

◄ تاخیر ۷۰ دقیقه ای در شروع برنامه نارضایتی حضار را به دنبال داشت.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *