اخبار جهان 13 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توافق هسته‌ای با ایران به نفع امریکا و متحدانش است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، این پایگاه اینترنتی در مقاله ای به قلم “لورا رازنل” نوشت: “جیم اسلاتری” ، عضو سابق کنگره آمریکا از حزب دموکرات ، ماه گذشته به اولین مقام منتخب سابق آمریکایی تبدیل شد که به ایران سفر کرده است. وی پس از آن در گفتگو با المانیتور درباره چشم اندازهای حصول یک توافق هسته ای که به ارتقاء منافع آمریکا و متحدانش ، از جمله اسرائیل ، خواهد انجامید ابراز خوشبینی کرد.
اسلاتری ، که از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ نماینده ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بود روز دوم ژانویه در مصاحبه المانیتور با وی گفت: من معتقدم در ایران و آمریکا همگی می خواهند برای این مشکل مرتبط با مسئله هسته ای از راه مذاکره راه حلی پیدا کنند و من فکر می کنم دستیابی به توافق ممکن است.
وی همچنین گفت : برای این توافق هر دو طرف باید مقداری امتیاز بدهند ، اما من فکر می کنم این توافق دست یافتنی است.
اسلاتری افزود توافق هسته ای هم برای ایران و هم برای آمریکا و اسرائیل خوب خواهد بود و چشم انداز تغییرات اساسی در منطقه را در پیش رو قرار می دهد.
اسلاتری از نهم تا دهم دسامبر به ایران سفر کرد و در کنفرانس «جهان در برابر خشونت وافراط گرایی» که به ابتکار حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شده بود سخنرانی کرد.
نشریه توپکا کپیتال ژورنال اولین بار دوم ژانویه خبر این سفر را اعلام کرد.
اسلاتری به المانیتور گفت وقتی در ایران بود با مقامات ارشد این کشور ، از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و مجید روانچی مذاکره کننده هسته ای ایران، و محمد نهاوندیان رئیس دفتر روحانی دیدار کرد .
اسلاتری به المونیتور گفت : آنها همگی می گفتند روزنه فرصت دستیابی به توافق هسته ای باز است ، اما تا ابد باز نخواهد بود.
اسلاتری درباره بدگمانی هایی که برخی از همکاران سابق وی در کنگره درباره توافق هسته ای ایران ابراز کرده اند گفت امیدوار است قانونگذاران آمریکایی قبل از اینکه توافق هسته ای را رد کنند اول منتظر بمانند تا آن را ببینند.
اسلاتری افزود :من فکر می کنم ما باید همه گزینه های دیپلماتیک را امتحان کنیم. ما تا حالا پیشرفت چشمگیری داشته ایم.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *