اسلایدر 26 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اشتغال و فضای مجازی اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای امسال

اشتغال و فضای مجازی اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای امسال

سردار محمد نصرتی ظهر امروز پنج شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، اظهار داشت: مواد مخدر چالش بزرگی در کل جهان است که مبین این امر درگیری بیش از ۱۷۰ کشور جهان با مواد مخدر و آثار سوء مصرف آن است.

وی گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخی دلایل مرتبط با خارج از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای بسیار درگیر در زمینه مواد مخدر است که چهار هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز گویای این واقعیت است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مواد مخدر منشأ بسیاری از معظلات اجتماعی نظیر دزدی‌، کلاهبرداری، آدم ربایی، طلاق و غیره است، تصریح کرد: مواد مخدر اکنون به عنوان بزرگترین منکر قرن اکنون و زلزله‌ای مطرح است که سعی در نابود کردن تمامی سرمایه‌های انسانی دارد.

وی افزود: پیشگیری از اعتیاد به عنوان یک امر مهم در کشور تلقی می‌شود که نیاز است در این زمینه از ظرفیت‌های تمامی آحاد مردم کشور به مانند سال‌های دفاع مقدس استفاده گردد؛ چرا که در هشت سال دفاع مقدس بدون حضور مردم نمی توانستیم کاری از پیش ببریم.

سردار نصرتی نقش خانواده‌ها و همگانی کردن مبارزه با این بلای خانمان سوز را در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: از طریق آموزش، ارائه مشاوره‌ و اقناع سازی به اقشار مختلف جامعه خصوصاً خانواده‌ها می‌توان گام‌های عملی در پیشگیری از اعتیاد و درمان افراد معتاد برداشت.

وی فضای مجازی و اشتغال را از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۹۵ برشمرد و خاطر نشان کرد: بیش از ۶۵۵ وب سایت همراه با شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و اجتماعی به شکل‌های گوناگون در زمینه تبلیغ غیرمستقیم و خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارند که این امر اهمیت حضور در فضای مجازی برای مبارزه با شیوع مصرف مواد مخدر را نشان ‌می دهد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: بیکاری یکی از عوامل اصلی گرایش افراد یه مواد مخدر است که در زمان کنونی باید از طرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کرد.

وی سفر به شهرستان ورزقان را اولین سفر استانی خود در سال ۹۵ خواند و اظهار داشت: ورزقان جز شهرستان‌های سالم در زمینه مواد مخدر است که این امر نشأت گرفته از دین مداری و فرهنگ بسیار غنی مردمان ورزقان است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *